Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl


Buhu

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma typowego silnika krokowego, jest tzw. moduł przepustnicy z silnikiem. Uchylenie przepustnicy w całym zakresie obrotów silnika sterowane jest silnikiem elektrycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik krokowy jest jak najbardziej silnikiem elektrycznym i musi być zintegrowany z przepustnicą. Jeżeli ona się porusza to znaczy że silnik działa, pytanie czy właściwie pozycjonuje jej położenie. Warto sprawdzać czy przesłona przepustnicy jest szczelna, czy nie ma oporów, lewego powietrza itp. Czasem przepustnica domyka się "szczelnie" w momencie gaszenia silnika po czym ma się lekko uchylić. Jeżeli zacina się w położeniu całkowicie zamkniętym auto raczej nie zapali. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Pepone napisał:

Silnik krokowy jest jak najbardziej silnikiem elektrycznym i musi być zintegrowany z przepustnicą.

Wydaje mi się, że @Buhu miał na myśli czy występuje typowy silnik krokowy do sterowania tylko obrotami biegu jałowego. Takie silniczki były stosowane przy przepustnicach sterownych linką jako oddzielny element mocowany do przepustnicy i sterujący jej uchyleniem w niewielkim zakresie. Tu takiego czegoś nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z obrotami, zaczęło się od tego że falowały na jałowym, później zaczął na ciepłym silniku przy dojeżdżaniu do świateł gasnąć, wyczyściłem przepustnice (było trochę nagaru) auto nie gasło ale obroty falowały między 400 a 700 po tygodniu znów gaśnie, obstawiłem że to będzie ten silnik krokowy ale jak mówicie że nie ma to nie mam pomysłu, chyba jednak mechanik 🤷

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, nie ma się co upierać o hasło "silnik krokowy". Silnik krokowy to specyficzna odmiana silnika synchronicznego i tyle. Jakiś napęd przepustnicy na pewno jest i na pewno jest to jakiś silnik. Sprawdź przede wszystkim czy przepustnica porusza się w miarę lekko czy nie ma luzów, zacięć itp. Sprawdź też czy układ dolotowy masz szczelny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym samochodzie trzeba zajrzeć do świec. Może I cewkę któraś niedomaga.

Czy wymieniłeś uszczelniacz pomiędzy przepustnicą a kolektorem dolotowym?

Zmienne fazy sprawne? I wiele innych przyczyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Buhu napisał:

 🤷

Nie jedna taka usterka została rozwiązana - wystarczy poszukać.

Przepustnica wykonuje polecenia sterownika, który zbiera sygnały za pomocą czujników. Jej wychylenia są kontrolowane przez ten sam sterownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!