Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie odpala - Renault Megane 3 Grandtour


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów.

Proszę o pomoc i diagnozę co to może być?

Renault Megane 3 Grandtour 1.5 dCi

Po przejechaniu 850km, żadnych problemów, dwie doby później auto nie odpala.

Po włożeniu karty test systemów OK.

Wciskam START włącza się kontrolka podgrzewania świec, ale nie ma takiego cichego buczenia jak zwykle.

Za to po chwili słychać pstryk i wszystko gaśnie na pół sekundy i się jakby resetuje.

Licznik - dwie poziome kreski i po chwili pokazuje 0km.

Na komputerze wyskakuje komunikat System antypoślizgowy włączony, a później wyskakuje ECS włączony.

A następnie już na wyświetlaczu komputera pojawia się licznik i tyle. Nie świeci się żadna kontrolka tylko standardowo kontrolka silnika i czeka na ponowne wciśnięcie START.

Nie mam nic przy sobie żeby skontrolować, nawet nie mam miernika, żeby sprawdzić napięcie na akumulatorze. No ale samochód nie zgłasza rozładowania.

Co to może być?

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.1 :!: - Prezes

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To równiez za wcześnie na szczotkę.

55 minut temu, sandowl napisał:

Wciskam START włącza się kontrolka podgrzewania świec, ale nie ma takiego cichego buczenia 

To mnie zastanawia

Metodą techniczną sprawdź sam rozrusznik. Samochód na luzie - podajesz napięcie bezpośrednio z akumulatora na elektrowłącznik rozrusznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tylko śrubokręt i żonę pod ręką nie mam jak tego zrobić :D

 

Sprawdziłem bezpiecznik 25A jest ok. Resztę nie bo zaczęło padać.

 

A może to być akumulator?

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za info.

Wydaje mi się, że podczas rozruchu wszystkie kontrolki łącznie z wyświetlaczem głównym przygaszają się  mocniej niż zwykle. A w sumie chyba zwykle nie przygasały. Teraz chyba przygasają, ale nie dam sobie ręki uciąć za to.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, sandowl napisał:

A może to być akumulator?

Wszystko na to wskazuje, wystarczy, że przepali się mostek między celami i masz 10.5 V a wówczas dzieją się takie cuda jak u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, sandowl napisał:

Jeżeli pójdzie to akumulator na 100% ???

Mój akumulator w dieslu skończył żywot latem po długiej trasie - był już ośmioletni i miał prawo. Przed zimą jego sprawność określono testerem na 45%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. No to mój ma najpewniej 7 lat i ma za sobą długa trasę. Także pewnie to będzie akumulator.

Właśnie się dowiedziałem, że 100 metrów dalej jest jedyny w tej małej miejscowości serwis samochodowy za to wyglądający na FB, że daje rade.

Jutro do niego uderzam.

 

Dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Nie odpala - Renault Megane 3 Grandtour

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!