Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, Many99 napisał:

Zastanawiam się czy może  faktycznie jest za dużo tego oleju. U mnie jest ok 5mm powyżej minimum.

Olej mam zalany 5w30 Mannol. Powinien być chyba 5w40 ale nie wiem czy to może być problemem. 

1/ Poziom oleju powinien być na max,

2/ Prawidłowa lepkość oleju dla silnika 1,6 - to 5w40 ;

   - olej ten ma znacznie wyższe parametry niż 5w30,

3/ Warto zmienić olej bo;

       - elektrozawór kzfr,

       - koło zfr ,

    działają pod wpływem odpowiedniego ciśnienia oleju 

12 godzin temu, Many99 napisał:

Koło nowe oryginalne, zawór nowy Pierburga. 

Poza tym koło nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków.

4/ Idealne/prawidłowe ustawienie wałków i wału ;

   - wymaga licznych podejść i licznych obrotów wałem w przód i tył,

   -  żeby mieć pewność, że wszystko się dobrze ułożyło i jest poprawne ustawienie rozrządu,

12 godzin temu, Many99 napisał:

Wieszanie się koła występuje tylko gdy silnik jest mocno rozgrzany. 

5/ Czy nie ma wycieku na simmeringu koła zfr?

6/ Po zmianie oleju;

     - pomiar ciśnienia oleju na biegu jałowym,  przy rozgrzanym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy kąt wyprzedzania zapłonu na biegu jałowym  przy zablokowanym kole może się różnić od kąta przy prawidłowo działającym kole zmiennych faz? Oczywiście mowa o rozgrzanym silniku. Bo przed zmianą elektrozawory i po wymianie jest ten sam kąt wyprzedzania znaczy 5 stopni +/-. Tylko właśnie chyba był błąd jak w tytule wątku. Olej 5w40 elf evolution 900sxr. 

I ciśnienie oleju powinno wynosić 1 bar przy 1000 obrotów i 3 bary przy 3000 obrotów. Czy się mylę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Najprawdopodobniej w sobotę lub niedzielę. Wstępnie jestem umówiony z znajomym mechanikiem. Tylko jeszcze nie odpisał czy ma taką końcówkę do manometru. Czy jak to tam się nazywa. Gdzieś znalazłem że czujnik ciśnienia oleju ma gwint M14x1.5. Pewnie to jakoś standard jest.

 

I kolejny błąd. Te renault są super. Chyba od sond lambda. A mam nowe może dwa tygodnie. I ciśnienie powinno być 3.1bara przy 4000 obrotów. Trzeba chyba wystawić to auto ..

Screenshot_20230815-222259.png

i tak to wygląda w drodze. Szału nie ma niestety.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta usterka nie należy do typowych.  Nie potrafię odpowiedzieć, dlaczego całkowicie zanika sterowanie elektrozaworem. W Megane nie ma problemu ze sterownikami silników benzynowych, jak np w oplach. Film obejrzałem trzykrotnie i biorąc poprawkę na car scanera nie widzę jakiś anomalii. Mierząc Torqe lite byłoby bardziej obrazowo, ale mamy to co mamy. Po wyłączeniu sterowania to już nie jest jazda. Może coś w sofcie sterownika lub jego przegrzewanie jest przyczyną tego problemu. Mało prawdopodobny jest pozostały osprzęt silnika. Może jeszcze zmierzył bym opór nowego elektrozaworu, żeby mieć pewność, że to on nie przeciąża sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek dostałem nowy elektrozawór. Więc nawet tygodnia nie ma. Na dwóch innych elektrozaworach wygląda to podobnie może ich czas reakcji się różni .Ten błąd z filmiku to DTC 001009 to od korekty wtrysków się robi. Jak jest powyżej 60% to chyba lambda sygnalizuje blad. Bo mam instalację gazową a miałem poprawiany rozrząd i nie byłem na regulacji gazu. I pewnie się mapy rozjeżdżają tylko kasuje mapy wtrysku i jest spokój. 

 

Czyli raczej koło zmiennych faz się nie zacina? Dziś sprawdzałem jadąc auto nagrzane dojeżdżając do świateł zwalniałem bardzo powoli bo miałem taką możliwość. Koło normalnie działa a jak tylko dosyć gwałtownie zaczynam hamować to od razu przestaje działać. Znaczy sterownik ustala kąt ale na czujniki nie widać żeby się zmieniał czasem podskoczy do jakiejś wartości rzędu 2-3 i wraca o albo 0.78.. jak go trochę pocisne na biegu. Jak działa normalnie to obroty powyżej 4000 nie ma problemu a tak to zamula strasznie. 

W sobotę jeszcze mam nadzieję uda mi się zrobić ten pomiar ciśnienia. Mam nadzieję że ciśnienie będzie ok. Tylko co dalej. Jeszcze wiem że wtyczka tego elektrozaworu jest jaka jest ale jak by nie łączyła to by był komunikat o przerwaniu obwodu albo o zwarciu z masą. Opcje się kończą . 

Opór mogę sprawdzić mam jakiś tam multimetr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli instalacji LPG nie masz z autoadaptacją to można się kręcić w koło. Widziałem te "dziury" na pierwszej sondzie - mam odpowiedź.

Nagrzej silnik na LPG  i przełącz instalację na benzynę. Czy wtedy wyłączy sterowanie elektrozaworem?

Nie masz problemu z ciśnieniem oleju. Wyprzedzenie odczytane car skanerem jest za wysokie przy jeździe po równym że stałą prędkością w okolicy 3 000 obr, ale on przekłamuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacje mam Zenita blue box. O ile dobrze pamiętam. Hm nie pamiętam czy tak nie robiłem że na PB też się tak nie robi. Jutro sprawdzę w drodze do pracy. Zrobię regulacje gazu jak już będzie bez błędów bo teraz ma sens? Skoro koło nie działa i spalanie jest pewnie dziwne. 

Jazda na PB chyba dużo nie zmienia. 

Zauważyłem tylko tyle że jak koło przestaje działać a ja zrobię redukcję biegu i obroty powyżej chyba 3k to znowu zaczyna działać . Chyba od 4 minuty widać takie działanie. Jazda na PB z klimatyzacją. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Mam pytanie wie ktoś jak nazywa się taka czesc która znajduje się pod kolektorem i między 3 i 4 cewka? Przymocowane jest jedną śruba. Jakiś tłoczek z jakąś sprzężyną i wchodzi w chyba jakoś kanał olejowy. Ciężko mi zdjęcie zrobić bo kolektor jest zamocowany. Nie wiem czy nawet udało mi się zdjęcie zrobić dobrze. 

IMG_20230820_110856181.jpg

IMG_20230820_110905147.jpg

Śruba od lewej chyba 😕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ciśnienie jest za małe. Koło 2 barów przy 4000 obrotów aby koło się załączyło to przynajmniej musi byc koło 1.5 bara. Przynajmniej tak pokazuje przy manometrze że po wykręceniu ponad 3000 obrotów to koło zaczyna działać a wtedy na silniku jestem koło 1.5bara. 

Nie czujnik położenia wałka tylko z drugiej strony silnika. Jakiś tloczek którego trzyma śruba wkręcona w pokrywę wałków rozrządu. O ile dobrze części interpretuje.

Czwarta cewka jest chyba od strony rozrządu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak za małe ciśnienie to, albo pompa, albo góra się przyciera i gubi ciśnienie. Ja u siebie miałem uszczelkę miski do wymiany i zmieniłem przy okazji pompę oleju na Pierburga za 280zl. Zobaczymy. Jak nie to coś się dzieje ze smarowaniem wałków. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm jak można wiedzieć ile wydałeś za wymianę uszczelki misy oleju? Pompę miałeś uszkodzoną/ zużyta? Ja teoretycznie powinienem też misę ściągnąć zobaczyć pompę i od razu załatwić bagnet bo jest urwany i część zalega. Ktoś poradził ceramizer i ewentualnie zmianę oleju z 5W na 10W.. a jak góra do roboty to auto chyba trzeba sprzedać. 

Pompa może z znanego portalu? Ja mam 0 barów jak na biegu jałowym chodzi silnik. Było koło 1 ale w miarę nagrzewania się silnika spadło prawie do 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Bezdomny82 napisał:

Ja mam 0 barów jak na biegu jałowym chodzi silnik. Było koło 1 ale w miarę nagrzewania się silnika spadło prawie do 0.

To tak na poważnie? Czy ten zegar wpięty do czujnika pokazuje głupoty? 0 bar oznacza zazwyczaj brak panewek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!