Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujące obroty, brak mocy, tylko po uruchomieniu - Megi 2 - 2004 r.


rasoir0591

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie zaznaczam, że przeczytałem kilka tematów na ten temat i nadal szukam rozwiązania, potrzebuję jednak podpowiedzi.

Posiadam megane 2 z 2004 roku, 2.0 benzyna. Bez gazu, skrzynia automat. W trakcie jazdy wszystko jest ok, auto ma moc, przyspiesza bez problemów nie szarpie.

Problem jest po uruchomieniu, czasami musi chwilę postać - auto wtedy muli przez chwilę, prawie zgaśnie jeśli ruszę, problem jak rozwiązuje się sam jeśli odpalę i poczekam ok 1-2 min. Wtedy obroty spadną, wzrosną, zatelepie autem i można jechać bez problemów. Jeśli nie poczekam, to przykładowo wyjadę na wstecznym, ale już dodanie gazu na drive powoduje zamulenie, brak reakcji na pedał gazu, falowanie, czasami "strzał" pod maską.

Ogólnie autko wyrzuca błąd dotyczący zużycia katalizatora i teraz co zrobiłem:

- wymiana świec

- wymiana cewek

- wymiana map sensor

- wymiana obu sond lambda 

- czyszczenie przepustnicy

 

Części były stare (oryginalne nawet...) dlatego je wymieniłem. Chcę jeszcze wymienić filtr paliwa. 

Komputer nie wywala innych błędów, na dniach chcę jeszcze zamienić miejscami sondy bo mam pewne złe przeczucie co do pierwszej. Czy przy okazji tego zrobić/sprawdzić coś jeszcze? Gdzie znajduje się filtr paliwa (pod autem czy za nadkolem?) i ewentualnie jaki ma symbol?

Czy to możliwe że przy 155k km zużył się katalizator?

 

Z góry dzięki za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, rasoir0591 napisał:

Posiadam megane 2 z 2004 roku, 2.0 benzyna. Bez gazu, skrzynia automat.

  - posiadasz od niedawna Renault Megane II raczej PHI (2004 rok 2.0 benzyna) z automatyczną skrzynią biegów,

  - żelazną zasadą przy kupnie używanego auta z rozrządem na pasku ;

        - to wymiana rozrządu,

        - kzfr - dla tego silniku wymienia się przy ok; 200 kkm przebiegu, tj; przy drugiej wymianie paska rozrządu,

              - kzfr do kontroli przez kumatego mechanika,

22 godziny temu, rasoir0591 napisał:

Ogólnie autko wyrzuca błąd dotyczący zużycia katalizatora

- pokaż ten kod błędu,

Proponuje kontrolę połączeń oraz wskazań;

  1/czujnika temperatury cieczy i powietrza wlotowego;

         - rano przed rozruchem,

         - czy pokrywają się z temperaturą otoczenia,

   2/ temperaturę początku otwarcia termostatu,

   3/ szczelność układu wydechowego,

   4/ wymiana filtra powietrza,

22 godziny temu, rasoir0591 napisał:

Gdzie znajduje się filtr paliwa

W większości aut z tego okresu - filtra dodatkowego brak,

22 godziny temu, rasoir0591 napisał:

Czy to możliwe że przy 155k km zużył się katalizator?

Wszystko jest możliwe, ale silnik ;

    - musiałby być niemiłosiernie katowany,

    - brać duże ilości oleju, paliwa

   

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mechanikiem będzie problem, jakoś mało im ufam zwłaszcza w kwestii aut z automatyczną skrzynią biegów. 

Błąd to P0420 - pojawia się w trasie, chociaż ostatnio check sam zgasł to jednak po jakimś czasie znów się pojawił. Filtr powietrza jest zeszłoroczny, ale jedzie już do mnie nowy. Nieszczelności układu wydechowego nie widziałem.

Sprawdzę temperatury jak tylko będę mógł.

Nie wiem czy był katowany, ale oleju nie bierze a i pali chyba książkowo - 12-14 w mieście i ~10 w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zamontować tuleję/adapter/emulator pod sondę.

 

Są różnego rodzaju. Proste, kątowe, z różnymi otworami czasami regulowanymi. Często pomagają na p0420 ale czasami trzeba się pobawić z różnymi rodzajami tych tulei. 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rasoir0591 napisał:

Błąd to P0420 - pojawia się w trasie, chociaż ostatnio check sam zgasł to jednak po jakimś czasie znów się pojawił.

Silniki reno - lubią clipa;

  - może coś podpowiedzieć szczegółowo,

Silnik ma hydro-zawory oraz kzfr sterowany ciśnieniem oleju;

  - warto stosować markowy olej ; 5W40; 0W40

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Falujące obroty, brak mocy, tylko po uruchomieniu - Megi 2 - 2004 r.
W dniu 26.09.2023 o 15:47, CzechuXX napisał:

Spróbuj zamontować tuleję/adapter/emulator pod sondę.

 

Są różnego rodzaju. Proste, kątowe, z różnymi otworami czasami regulowanymi. Często pomagają na p0420 ale czasami trzeba się pobawić z różnymi rodzajami tych tulei. 

Ale co ma to na celu jeśli możesz przybliżyć? Tzn jeśli sondy są nowe, a silnik nie bierze oleju itd to po co taki emulator? Idę zaraz sprawdzić odczyt czujników. 
Wymiana oleju w przyszłym tygodniu, ale 5W40 jest zalany.

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pojawiające się błędy bywały związane z nieszczelnościami ma układzie wydechowym, nawet niewielkimi. Prace sond lambda można podejrzeć każdym niemal OBD. Interpretacja wykresów jest omawiana np na YT. Ale to średnio pasowałoby do problemów z rozruchem(?) Tzn kat, sondy i wydech bo one i tak wchodzą do akcji po zagrzaniu. Problemy z rozruchem to poszukał bym po układzie dolotowym tj szczelność, przepustnica, zaworek odpowietrzania baku itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja:
Sprawdziłem temperatury płynu i powietrza - po starcie silnika bo przy włączonym zapłonie (mam przycisk start/stop) czujnik nie dawał sygnału (?). Zwykłym OBD z PyClipem nie wyświetlały się dane, po wejściu w zakładki wygląda jak by dane z czujników pokrywały się z temp. otoczenia.

Wymieniłem filtr powietrza i sprawdziłem szczelność od filtra dalej - tam nie ma za wiele miejsc gdzie mogła by być. Wymieniłem uszczelkę przy przepustnicy, uszczelki kolektora i przy okazji wylałem olej który się w nim znajdował.

 

Nie byłem w stanie sprawdzić:
   2/ temperaturę początku otwarcia termostatu,

Nie wiem gdzie i czy w pyclipie to znajdę.

Możliwe, że kat jest brudny skoro w kolektorze było sporo oleju. Niestety sam go raczej nie wyjmę (musiał bym pewnie ciąć i spawać). Na chwilę obecną jest ok, tzn. nie ma po uruchomieniu silnika falowania i dławienia, ale nadal czuję co jakiś czas np. na czerwonym jak stoję delikatne falowanie. Wymiana oleju pewnie jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj odpiąć zaworek odpowietrzania baku i zaslep kolektor ssący od str tego zaworka - tak go wyeliminujesz bez kupowania czy wymieniania czegokolwiek.

Temperaturę początku otwarcia termostatu sprawdzasz empirycznie Tzn bierzesz na OBD wykres temperatury i patrzysz kiedy jest pierwsze załamanie (spadek) temp - to jest pierwsze otwarcie termostatu. Kolejne, z mojego doświadczenia, są przy nieco niższej temp. Olej w katalizatorze to byłoby grubo i wtedy tylko wymiana na nowy ale dopiero po usunięciu przyczyny! Bo wykonczysz nowy. W dolocie zawsze troszkę oleju jest choćby z odmy czy turbo (nie wiem czy masz wersję z turbo). 

Podstawowo jednak wydaje się że trzeba się skupić na sednie czyli info o zużytym katalizatorze. Jeżeli wymieniłeś obydwie sondy lambda to należy obserwować ich pracę. Zużyty katalizator daje odpowiednie przebiegi na sondach - to zobaczysz zwykłym softem np car scanner. A za przebieg auta jesteś pewien? Jakiś carvertical sobie zamów 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rasoir0591 napisał:

Wymieniłem uszczelkę przy przepustnicy, uszczelki kolektora i przy okazji wylałem olej który się w nim znajdował.
  -Możliwe, że kat jest brudny skoro w kolektorze było sporo oleju.

 - Na chwilę obecną jest ok, tzn. nie ma po uruchomieniu silnika falowania i dławienia,

  - ale nadal czuję co jakiś czas np. na czerwonym jak stoję delikatne falowanie.

1/ Wymiana uszczelek dużo pomogła,

Godzinę temu, rasoir0591 napisał:

Nie byłem w stanie sprawdzić:
   2/ temperaturę początku otwarcia termostatu,

2/Jaką temperaturę utrzymuje silnik przy dłuższej jeździe??

     - powinno to być ok;90 C,

3/ Jak wygląda kwestia wymian rozrządu ( pytałem już o to );

        -jest to b; istotne, ze względu na trwałość paska rozrządu 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pewności co do przebiegu, ostatni wpis w książkę serwisową jest z 20 roku i ma tam 122tys km. 
Według tych dokumentów rozrząd był wymieniony przy 105tys. - żeby go wymienić to raczej budżet z kolejnego miesiąca i szukam kogoś w miarę polecanego w mojej okolicy. Niestety mam w większości złe doświadczenia z mechanikami (np. uszkodzenie skrzyni podczas dynamicznej zmiany oleju itp. ):) 

Poszukam gdzie jest zaworek odpowietrzania baku i przetestuję. Sprawdzę też termostat.


Ogólnie silnik utrzymuje dobrą temperaturę przy dłuższych jazdach (~100km w jedną stronę jeśli to jest dość długa jazda). Temperatura wskazuje na właśnie ok 90 stopni. 

Jestem po wymianie oleju, zobaczę czy będzie brał olej i za ok miesiąc może znów sprawdzę kolektor? Dziś uda mi się też zrobić nim więcej km, bo w większości jeżdżę po mieście, a nawet po kilka dni potrafi stać pod blokiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rasoir0591 napisał:

Nie mam pewności co do przebiegu, ostatni wpis w książkę serwisową jest z 20 roku i ma tam 122tys km. 

Auto jest z 2004;

  - rozrząd wymieniony w 2020 -tj; 16 lat;

        - co było robione???

  - żywotność paska to max 8 lat, niezależnie od przebiegu;

        - musiał być wymieniany pasek po raz drugi???

2 godziny temu, rasoir0591 napisał:

- żeby go wymienić to raczej budżet z kolejnego miesiąca i szukam kogoś w miarę polecanego w mojej okolicy.

Jest to b; istotne,

2 godziny temu, rasoir0591 napisał:

Sprawdzę też termostat.
Ogólnie silnik utrzymuje dobrą temperaturę przy dłuższych jazdach (~100km w jedną stronę jeśli to jest dość długa jazda). Temperatura wskazuje na właśnie ok 90 stopni. 

 Termostat jest OK

2 godziny temu, rasoir0591 napisał:

Dziś uda mi się też zrobić nim więcej km, bo w większości jeżdżę po mieście, a nawet po kilka dni potrafi stać pod blokiem.

  Na trasie należy dać mu co jakiś czas po garach tj; > 4000 obr/min;

     - jak się uporasz z rozrządem 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.09.2023 o 12:13, rasoir0591 napisał:

co ma to na celu jeśli możesz przybliżyć

P0420 jest błędem niskiej sprawności katalizatora i nową sondą katalizatora nie naprawisz. Katalizator nie dopala w sobie nieprzepalonego paliwa i jest za bogato za nim stąd błąd. Odsuwając sondę od strumienia spalin sonda powinna odczytywać lambdę jako bardziej ubogą i nie powinno być tego błędu. Tyle z teorii. W praktyce wiele zależy jak producent sprawdza czy ten kat działa i w jednym samochodzie łatwo się pozbyć tego błędu poprzez tuleję, a w innym bardzo ciężko, a wręcz czasami jest to niemożliwe. 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto wie co było w nim robione? Może i wcześniej też ktoś wymieniał pasek, tego nie wiem. 
Co do błędu katalizatora, pojeżdżę zobaczę. Na chwilę obecną check się nie zapalał.

Dam znać po wymianie rozrządu.

  • Zwycięzca 1
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, rasoir0591 napisał:

Co do błędu katalizatora, pojeżdżę zobaczę.

Na chwilę obecną check się nie zapalał.

Bardzo dobra decyzja

9 godzin temu, CzechuXX napisał:

P0420 jest błędem niskiej sprawności katalizatora i nową sondą katalizatora nie naprawisz.

Błąd ten nie oznacza, że katalizator jest zepsuty/uszkodzony ;

   - Tylko zdolność katalizatora do usuwania szkodliwych składników uległa pogorszeniu,

Może być niesprawna np ;

   1/ sonda,

   2/ zatankowano syfiaste paliwo,

   3/ uszkodzeniu uległ  łącznik elastyczny przed katem, tzw. " plecionka "

   4/ wtryskiwacze paliwa mogą niedomagać,

   5/ świece zapłonowe mogą być zużyte,

   6/ brudny filtr powietrza,

   7/ czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika - nie pracuje poprawnie,

   8/ termostat - nie pracuje poprawnie,

   9/ nieszczelny układ wydechowy,

  10/ jeśli check ciągle się świeci - to błąd leży w sterowniku ,

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na Falujące obroty, brak mocy, tylko po uruchomieniu - Megi 2 - 2004 r.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!