Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

olej do kompresora klimatyzacji a jego stan i osuszacz klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie takie pytanie mam w 2.0tce w końcu udało mi się zabrać by zrobić klimatyzację z powodu wycieku z jednego oringa.Sprawa ma  się tak

-mam nową chłodnicę klimy ale nie znam marki bo nawet na niej nie widziałem patrząc w koło..

-mam nowy kompresor czy tam po regeneracji firmy airstal ponoć bardzo dobre 

i sprawa tego typu,że od dłuższego czas widzę jak po pracy silnika z dolnego węża chłodnicy sączy się zielony płyn.Z powodów zdrowotnych ciągle musiałem przekładać robotę.Generalnie tak auto mam od sierpnia  i pewnie od sierpnia się sączy ale zauważyłem to bodajże w grudniu czy tam listopadzie.Fabrycznie kompresor powinien być zalany tak jak podaje serwisówka w przypadku 2.0tce F4R  110ml + -10 i jak to zrobić teraz? bo typ od klimatyzacji mówił,żeby wiedzieć to trzeba by kompresor wyjąć,wylać olej z niego cały i zalać na nowo tyle ile podaje serwisówka.Bo jeśli kompresor jest po regeneracji bo tak przeważnie jest kupując niby nowy to może być zalany tylko 50ml a resztę trzeba uzupełnić a teraz nie wiadomo ile tam oleju jest.To nie da się maszyną wyciągnąć z kompresora wszystko albo prawie wszystko i wtedy wlać maszynowo do niego te 110ml? bo teraz to mi mówił typ tyle ile odciągnie oleju + 3% do tego można dodać ale nie wiadomo tak sobie myslę czy to znów np nie będzie mało..

 

i drugie pytanie.Mam chłodnicę klimy nową.. ale nie znam marki.Czy w takim przypadki kupując osuszacz klimatyzacji (po numerze oryginalnej chłodnicy szukam do megane) to np mam do wyboru osuszacz NRF,BEHR,OE,MAHLE,  i ten Pan mi mówił,że jak chłodnica jest zamiennik np nrf to taki osuszacz musi być.Bo inaczej jak szukam osuszacza po nr oe chłodnicy to nie spasuje on do chłodnicy zamiennika..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osuszacz powinien pasować oryginalny. Odpowiedni trox to podstawa by go wykręcić. Zmień gościa od klimy. Powinien mieć doświadczenie w takich pracach a nie filozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale maszyna odciągnie daną ilość oleju tak? np odciągnie 40ml a powinno być 110 to nie powinien te 70,80ml dolać? no chyba,że jest,że np odciągnie 40ml a dalej w kompresorze zostanie powiedzmy kolejne 40 to wtedy chcąc wlać 110 wyjdzie 160 

 

powinno chyba być tak,że maszyna ma odciągnąć czynnik i olej  i powinno pisać ile oleju odessało tylko nie wiadomo ile dalej zostało w kompresorze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz jak rozumiem, że wcześniej wymieniłeś kompresor. Domyślam się że nabicie instalacji robił już serwisant klimy. Jeśli wiedział jak kompresor jest przygotowany, zrobił to ze sztuką. Masz poprawny układ z minimalnym wyciekiem. Powinien odciągnąć czynnik i przy napełnianiu uzupełnić odpowiednio po analizie z maszyny. Ty masz to wyliczać ?  Sam wymieniałem 2 skraplacze i kompresor na używany. Gościu nie miał takich problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, dwazero napisał(a):

ale serwisówka podaje dla silnika f4r 110 +- 10

Miałem f4r z czynnikiem w ilości 600 i oleju wlewali max 30 ml po zrobieniu próżni - w ASO na dwa lata eksploatacji. Zawsze odessana ilość była znacznie mniejsza.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie myślę bo typ mi mówił,że odessać to można co jest w rurkach..nie odessa się oleju z kompresora bezpośrednio? bo raz pytałem to pisał ktoś bodajże na grupie fb,że jak układ jest pusty to można kilka km zrobic co najwyżej by nie zatrzeć kompresora bo on pracuje cały czas w megane III.Wiec ja jadąc odciągając maszynowo to co się da powinienem spokojnie wrócić i ponownie jechać łącznie 50km bez klimatyzacji ? bo mimo to olej dalej przecież w kompresorze jest chyba chodziło o to jak by może wyjął kompresor i zlał cały olej to wtedy tak

 

 

W dniu 22.02.2024 o 22:52, jabrze napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6, 5.9 :!: - Prezes

 to co mam powiedzieć typowi od klimy w sensie,że ile tego oleju ma niby być? nie to co w tabeli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dwazero napisał(a):

co mam powiedzieć typowi od klimy w sensie,że ile tego oleju ma niby być? nie to co w tabeli?

To co w tabeli dotyczy smarowania napędu sprężarki. Domieszka oleju do gazu to tak jak napisał @carsik 10-15 ml na rok eksploatacji klimy. W yarisie mam 12 ml również na dwa lata, bo tam ubyło w ciągu roku niecałe 5 ml.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, jabrze napisał(a):

10-15 ml na rok eksploatacji klimy. W yarisie mam 12 ml również na dwa lata, bo tam ubyło w ciągu roku niecałe 5 ml.

To nie do końca tak. Jak maszyna zabiera gaz z układu to podaje ile czego odessała. Wpuszczam tyle samo ile było. Jak zakładam nowy kompresor to do układu podaje maksymalnie 15ml. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!