Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Posiadam Megane 3 Ph3 1.5 dCi z 2013. Od zakupu czyli od roku mam problem z luzem w kierownicy. Objawia się to lekkim trzepotaniem kierownicy przy hamowaniu (kierownica nie trzepie, ale słuchać że w środku coś lata) na dziurach też słyszalny jest ten dźwięk. 2 mechaników stwierdziło, że maglownica jest do wymiany, natomiast ktoś inny zasugerował, że mam sprawdzić wał kolumny kierowniczej. Wszedłem pod kierownicę i faktycznie wyczuwam luz na liczeniu na tym wale. Jednak czy ten luz jest normalny czy nie powinno go tam być? Nie znam nikogo z M3 żeby porównać. Chciałbym to ustalić zanim wydam kasę na coś bez sensu :)

 

Pozdrawiam :)

 

received_929394064281460.jpeg

Edytowane przez mates92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak była dokręcona na maksa i bardziej już się nie dało. Zrobiłem trochę "januszową" naprawę :) na tym łączeniu wcisnąłem blaszki żeby przyblokować luz i jest znaczna poprawa :) wiec na bank jest problem na tym łączeniu

IMG_20210911_124431.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Cześć . Od dłuższego czasu mam dziwny luz na kierownicy podczas jazdy na wprost. Ruszam szybko drobnymi ruchami  lewo prawo i na aucie nie ma zbytnio dużej reakcji . Czuje , że gdy obracam ją w lewo lub w prawo jest luz i dopiero załapuje. Skontrolowane końcówki drążków i obie są wporządku . Kierownica sama wraca do jazdy na wprost , krzyżaki pod kierownicą też skontrolowane i zbyt dużego luzu tam nie czuje . Według mnie występuje on na tym głównym wałku wchodzącym do magla. Po podniesieniu auta na kobyłki z przodu i włożonej karcie , łapiąc za koło i ruszając nim szybko lewo prawo są mocne stuki jakby z magla . Kiedy wyciągne karte ze slotu i kierownica się zablokuje stuków nie ma o koła stoją sztywno. Czy to na 100 % awaria magla ?  Jest tam możliwość kasowania luzu ? Mam w okolicach tego korka od regulacji zapocenie jakby od oleju ,ale patrząc na to , że to elektryczne wspomaganie , to jest raczej mało prawdopodobne .  

EDIT:

Bylem u majstra od magli , sprawdzał po swojemu , luzu nie czuć na kołach , a bardziej zaraz pod kolumna kierownicy . Chyba nie pozostaje tam nic innego jak krzyżaki . Zamówiłem komplet z auta o niskim przebiegu i zobacze czy to coś zmieni ... Na kolumnie też może być jakis luz? Jak działa ten napęd w środku takiego wspomagania ? 

Edytowane przez vanthunder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!