Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciepło czyli po raz kolejny niesprawna klimatyzacja


Rekomendowane odpowiedzi

W skrócie.

Pacjent: Scenic III ph I 1.9 dci 2009, automatyczna klimatyzacja, w zeszłym roku wymiana skraplacza z uwagi na wypiaskowane lamele poprzedniego, uzupełnienie czynnika. Sprzęgło kompresora sztywne, zrywalne, środek się obraca.

Po uruchomieniu silnika, podnoszą się obroty, wentylator chłodnic wchodzi na 1 bieg (i wyłącza po wciśnięciu AC OFF), rurki przy silniku nie zmieniają temperatury, z nawiewów wyraźnie słyszalne syczenie, ustępujące po wyłączeniu AC. Brak błędów klimatyzacji, jedynie błąd DF1012 dotyczący tempomatu.

Parametry:

Blokada przez wtryski nie

Żądanie włączenia AC tak

Temp wew 37

Temp zew 26

Temp parownika 25.6

Ciśnienie na czujniku 5.4.

Z uwagi na obracające się koło kompresora wydaje mi się, że nie jest on zatarty, ale nie wiem czy prawidłowo działa. Syczenie świadczy o braku czynnika chłodzącego, ale czujnik pokazuje 5.4.

Bardzo proszę o pomoc w diagnozie nie sprawnej klimatyzacji.

 

 

Edytowane przez olmas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 24.05.2024 o 16:21, olmas napisał(a):

Sprzęgło kompresora sztywne, zrywalne, środek się obraca.

U mnie ośka kompresora się ukręciła, a sprzęgło nie puściło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestię. Na 11.06 jestem umówiony na diagnozę i naprawę. Wstępnie padła diagnoza, że pomimo ciśnienia w układzie (podobno jest to jakieś ciśnienie statyczne?? ale czuję, że to jakiś farmazon i wciskają mi kit) to i tak może być wyciek i ubytek czynnika chłodzącego. Puki co to trochę wróżenie z fusów dopóki nie wezmą go na warsztat i nie przejdzie testów.

Edycja:

Rozwiązanie: wymiana przewodu klimatyzacji pomiędzy kabiną a skraplaczem. W układzie było poniżej 50 g czynnika. Koszt 1500 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
4 minuty temu, olmas napisał(a):

W układzie było poniżej 50 g czynnika. Koszt 1500 zł.

Żartujesz? 1500 zł za wymianę tego przewodu i nabicie klimatyzacji. Miesiąc temu sam to przerabiałem, wyjęcie przewodu w SC III zajęło mi niecałe dwie godziny, spawanie 50 zł i montaż godzinę. Nabicie układu 250 zł. Przy okazji wymieniłem też chłodnicę, bo była mocno sfatygowana. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety tyle u mnie to kosztuje. Przewód oryginał to 520 + nabicie (praktycznie całości) 105 + robocizna 860. Warsztat, fakt nie tani, ale jeden z dwóch najlepszych nieautoryzowanych w Gdańsku. W 2018 przerabiałem to w innym Scenicu i wtedy u gościa zajmującego się tylko klimą kosztowało to 1200. Podobno to kupa roboty z rozbieraniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!