Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonu, nierówna praca po odpaleniu


awiq

Rekomendowane odpowiedzi

Megane 3 1.6 k4m 858 po kilkugodzinnym postoju po odpaleniu przez około 30 sekund nie pracuje na wszystkie gary, przerywa, prycha do wydechu. Po ruszeniu nie reguje płynnie na gaz tzw. żabie skoki. Wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach. Na ciepłym obroty stabilne, moc ma, nie pobiera oleju. Wymieniłem świece na ori, cewki Beru ZS552, umyłem przepustnice, uszczelniłem map sensor, podmieniałem elektrozawór oparów paliwa ale bez poprawy. Na ciepłym trzyma równo obroty między 740-760 obrotów, nie opadają. Po odłączeniu elektrozaworu kzfr bez zmian, ma on około 35 tys, rozrząd z kzfr ma około 8tysięcy km. Akumulator pół roku, oraz zregenerowany alternator. Po odłączeniu czujnika cieczy po odpaleniu trzyma około 1500 obrotów i wtedy nie ma problemu, na podmienionym sprawnym czujniku bez poprawy. Błędów brak, pierwsza sonda równa sinusoida od 0,1 do 0,7 druga około 0,5 nie jest prostą linią jej wykres badane na postoju na wolnych. Wyprzedzenie zapłonu od 0 do 4 stopni. Problem występuje od dwóch miesięcy i się pograsza. Jak sprawdzić ciśnienie podawanego paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, awiq napisał(a):

Megane 3 1.6 k4m 858 po kilkugodzinnym postoju po odpaleniu przez około 30 sekund ;

  - nie pracuje na wszystkie gary, przerywa, prycha do wydechu.

Po ruszeniu  - nie reguje płynnie na gaz tzw. żabie skoki. Wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach.

Na ciepłym obroty stabilne, moc ma, nie pobiera oleju.

Nawet minimalna ilość lewego powietrza, które dostaje się przy zimnym silniku do kolektora dolotowego,

   - powoduje szarpanie przez chwilę przy ruszeniu,

Proponuje;

   - pomiar szczelności układu dolotowego,

   - ewentualnie - wymiana uszczelek kolektora dolotowego,

4 godziny temu, awiq napisał(a):

Jak sprawdzić ciśnienie podawanego paliwa?

Za pomocą manometru 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Proponuje;

 

   - pomiar szczelności układu dolotowego,

   - ewentualnie - wymiana uszczelek kolektora dolotowego,

Za pomocą manometru

Umówiłem się do mechanika na przyszły tydzień, nie mam już takich możliwości żeby to samemu zrobić.

Przeglądając parametry pracy zaintrygowała mnie pozycja wychylenie pedału gazu. Bez wciskania pokazuje 14 procent. Wyłączyłem silnik wcisnąłem kilka razy do końca gaz i problem który opisałem zmalał do minimum, teraz po uruchomieniu lekko zafalują obroty, ale silnik pracuje równo bez kaszlania. Pokazuje niestety dalej wypadanie zapłonu.

Czy ta wartość jest poprawna nie powinna być bliska zeru? Może pedał gazu jest uszkodzony.

Edytowane przez awiq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór zmiennych faz jest zużyty - wyprzedzenie zaplonu powinno być w zakresie -0,5 do +2,5.

Cudowne cewki Beru nie są tak cudowne- któraś jest uszkodzona.

Ori świece to poprzednia epoka - teraz stosuję się tylko irydowe.

Po czyszczeniu przepustnicy trzeba przejechać nawet do 500 km aby wykonała się adaptacja.

Rozłącz akumulator i po nocy odpal. Będzie lepiej.

Przepustnica ma zbyt duże otwarcie - powinno być 11-12%.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg; opisu - niedomagania ustępują po 30 sekundach;

18 godzin temu, awiq napisał(a):

po kilkugodzinnym postoju po odpaleniu przez około 30 sekund nie pracuje na wszystkie gary, przerywa, prycha do wydechu. Po ruszeniu nie reguje płynnie na gaz tzw. żabie skoki. Wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach. Na ciepłym obroty stabilne, moc ma, nie pobiera oleju.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dam go na diagnostykę szkoda mi wydawać kasę na kolejny zawór.

Cewki wyciągnąłem ori były na aucie też beru.

Na ori świecach jeździ od nowości i chodził do tej pory cicho i wszystko grało.

Przepustnica była adaptowana ma otwarcie 11 procent na jałowym, pisałem wyżej o pedale gazu to inna pozycja jest w programie.

 

Edycja:

 

W dniu 9.06.2024 o 08:25, szwagier24a napisał(a):

Zawór zmiennych faz jest zużyty - wyprzedzenie zaplonu powinno być w zakresie -0,5 do +2,5.

 Zwracam honor, szukałem, mierzyłem popołudniami, okazało się że był przegryziony kabel od zaworu.

 

Wracam po czasie, odpalił poprawnie tylko raz. Kolejnego dnia problem powrócił, mechanik ustawił rozrząd poprawnie był przestawiony o ząb. Niestety bez poprawy, na wyłączonym silniku pokazuje wyprzedzenie 4 stopnie. Na jałowym dochodzi do 8 nawet, podmienię czujnik wałka, bo mam zamówiony. Elektrozawór dałem nowy bo w starym faktycznie była wada. Czy przez 6 tysięcy z uszkodzonym elektrozaworem i przestawionym o ząb rozrządem mogło dojść do uszkodenia kzfr?

Edytowane przez awiq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam identyczny problem proszę o wiadomość czy coś się poprawiło. Ten sam silnik po wymianie rozrządu z kołem wszystko renault, pierdzi w wydech, wyprzedzenie skacze do 9 stopni. Przed wymianą były zgrzyty zimą i wymieniłem koło, ale chodził dużo lepiej, odpalał szybciej, ciszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.06.2024 o 14:14, awiq napisał(a):

Czy przez 6 tysięcy z uszkodzonym elektrozaworem i przestawionym o ząb rozrządem mogło dojść do uszkodenia kzfr?

Niesprawny elektrozawór przyśpiesza zużycie kzfr;

   - należy używać markowy olej 5W40 czy nawet 0W40

Należy stosować elektrozawór Pierburg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tego screena na gorącym silniku, ta sonda przed katem powinna być cały czas ogrzewana? Dobrze to odczytuje? Jaka powinna być oporność między skrajnymi pinami czujnika wałka rozrządu?

Screenshot_2024-06-29-11-05-46-428_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Edytowane przez mirunia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!