Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Stukanie może pochodzić od zużytych popychaczy hydraulicznych.  Na lpg wtryski dodają swoje dźwięki chyba że to Barracuda.

Pierwsza sonda brzydko pracuje. Ciekawe jak wygląda wykres drugiej.

Intake na być 32-36. Nieszczelny dolot?

Troszkę przelanena wolnych obrotach ale na korekty ma wpływ podciśnienie,  wyprzedzenia zapłonu. 

Zawór zmiennych faz do wymiany,  może bez koła. Nie grzechocze przy rozruchu? 

Zawór tylko Pierburg.

Screenshot_20200811-153133.thumb.jpg.7996827ac4637949bd2a1bc2793da2a5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Przemek_DG napisał:

Witam

 

Zacząłem analizować temat bo u mnie też w M3 1.6 110KM słychać dziwne metaliczne cykanie od strony rozrządu.

 

Tak kupiłeś, czy zlecałeś wymianę rozrządu?

Nagraj te metaliczne stuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
W dniu 16.07.2021 o 20:06, Przemek_DG napisał:

 Czy to oznacza uwalony map sensor?

Odpowiedziałem niestety, ale on może wskazywać prawidłowe podciśnienie do obrotów biorąc pod uwagę niewłaściwy odczyt kąta zapłonu. Nigdy się z tak dużym, ujemnym nie spotkałem.

Prosiłbym, aby zwrócić uwagę, czy ktoś nie podłączył odwrotnie czujnika położenia wału. Jest to miejsce, gdzie łatwo wyrwać dwa przewody (wyjście z rury Peszla do złącza czujnika położenia wału (półksiężyca). Może odwrotne podłączenie daje taką możliwość - nie wiem.  Ponadto najbardziej podejrzanym może być sam sterownik. Przy problemach z pracą klawiatury niezrozumiały jest -30 . Ten odczyt wynika z różnicy czasów odczytu wału do wałka rozrządu. Maksymalna rozpiętość koła to tylko 42 stopnie. U Ciebie jest znacznie więcej. To najbardziej daje do myślenia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie

Od tygodnia mam problem z K4M 862 (Clio III GT 128KM) - podczas uruchamiania zimnego silnika obroty wskakują na 1500obr. po ok 2sekundach spadają do 600obr żeby po kolejnych 2sekundach podskoczyć do 1900obr i już późnej powoli opadać... Filmik jak to wygląda (jakby co to w tle słychać wentylator nawiewu - telefon przymocowany do kratki):

 

Film na YT z uruchomienia zimnego silnika

 

Więc po przeczytaniu 32stron wątku pomyślałem, że może to być spowodowane właśnie tym elektrozaworem - po sprawdzeniu jakie mój ma szczeliny w obu pozycjach, jak działa, jak wygląda (oczywiście profilaktycznie rozebrałem go i poczyściłem) troszkę zbił mnie z tropu bo wszystko organoleptycznie wygląda wręcz książkowo (przebieg samochodu ok 190tyś i nie mam pojęcia czy był kiedykolwiek wymieniany).


Poniżej zapis z pracy rozgrzanego silnika - i teraz pytanie na który parametr patrzeć? W clipie jest m.in. odczyt "przestawiacza faz rozrządu" który pracuje dokładnie tak jak każe mu sterownik, czy na "kąt wyprzedzenia zapłonu" o którym często piszecie, a jak wychodzi z Waszych wpisów to u mnie wygląda to bardzo kiepsko (na czerwono zaznaczyłem pracę na wolnych obrotach z włączoną klimą, światłami), 

1.thumb.jpg.41e9315a4eaa20c2172aa06347e1ac37.jpg

 

Może do czegoś się przydadzą poniższe informacje więc dodam, że nie podoba mi się zużycie paliwa przy spokojnej jeździe. Oczywiście jak sobie nie oszczędzam to wiem, że pali jak potwór, ale postanowiłem ostatnie dwa baki przejeździć spokojnie - jeżdżę nim praktycznie tylko do pracy 11km 15minut w jedną stronę. Jazda naprawdę jednostajna, po drodze jedne światła i dwa ronda... i spalanie średnie 10litrów (chyba zdecydowanie za dużo). Więc sprawdziłem na rozgrzanym silniku z wyłączonymi odbiornikami:

  • pierwsza sonda lambda pracuje poprawnie w zakresie ok 0,1 - 0,8V (czyli zgodnie z manualem)
  • druga sonda lambda również pracuje poprawnie -  w trakcie jazdy trzyma się zakresu ok 0,6 - 0,8V, jak odpuszczam to spada do zera...
  • wartość podciśnienia na wolnych obrotach - ok 0,360bar - (manual mówi, że ma się zawierać pomiędzy 0,240÷0,410bar)
  • czujnik temperatury powietrza w dolocie pokazuje poprawne wartości - tak na logikę
  • ciśnienie paliwa na wolnych i na wysokich niezmienne 3,5 bar - czyli tak jak mówi manual (wtryski nie puszczają - nie wiem jak rozpylają, natomiast zawór zwrotny troszkę puszcza ok 1bar na 90sekund ale nie wpływa to negatywnie na ciśnienie w listwie)
  • dolot szczelny (filtr powietrza nowy)
  • wydech szczelny
  • czas wtrysku ok 2,7ms
  • jak sprawdzałem świece po trasie 300km to wszystkie jednolicie szaro-białe - irydowe NGK
  • oleju nie bierze, no może troszkę ale nie trzeba dolewać
  • LTFT w Delphi, ScanMaster ELM, Piston pokazują identyczne wartości, które są w przedziale od minus 18 do minus 14 (-18 ÷ -14), czasami spadnie do -9. Zdarzy się, że po przejechaniu jednostajnie na tempomacie z prędkością 90km/h ok 30km spadają do zera. Mogę wrzucić odczyty z Clipa, ale ich nie rozumiem.

  • STFT w powyższych programach diagnostycznych skaczą jak głupie, lecz przy jednostajnej jeździe zawierają się w zakresie ok minus 10 do plus 10 (-10 ÷ +10)

  • zrobiłem pomiar kompresji, a wyniki poniżej:

2.thumb.jpg.39b2bea1e1a8addf03cc93c3dddb630e.jpg

 

Po weekendzie planuję:

  • płukankę silnika z uwagi na rozjechaną kompresję szczególnie przy zimnym silniku
  • wymianę termostatu (otwiera się przy ok 85°C a później w trakcie jazdy trzyma w zakresie 81-84°)
  • kontrolę ustawienia rozrządu (chyba, że uznacie że koło/elektrozawór wymaga wymiany)

Gdzie kopnąć, żeby z obrotami po uruchomieniu zimnego silnika zrobić porządek?

Edytowane przez lekkir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lekkir napisał:

Po weekendzie planuję:

  • płukankę silnika z uwagi na rozjechaną kompresję, szczególnie przy zimnym silniku,
  • wymianę termostatu (otwiera się przy ok 85°C a później w trakcie jazdy trzyma w zakresie 81-84°)
  • kontrolę ustawienia rozrządu (chyba, że uznacie że koło/elektrozawór wymaga wymiany)

Przeprowadziłeś prawie kompletną analizę pracy silnika,

Masz przebieg 190.000 km,

   a/ warto przeczyścić przepustnicę,

   b/ wymienić rozrząd;

       - tak ze wzgl; na przebieg jak i czas pracy paska rozrządu,

       - lub jeżeli był wymieniony to sprawdzić ustawienie rozrządu ;

            - przeważnie przy takim przebiegu rozrząd przestawiony jest o jeden ząbek,

            - kontrola stanu koła zfr i ewentualnie wymiana,

   c/ wymiana termostatu to dobra decyzja ;

         - dla tego silnika temperatura otwarcia termostatu to ok;89 C,

         - obroty biegu jałowego powinny być ok; 700 +/- 30,

    d/ zbyt duży kąt wyprzedzenia zapłonu u Ciebie, to konieczność ;

        - co najmniej wymiany elektrozaworu kzfr; tylko Pierburg,

        - zużycie elektrozaworu, wpływa na szybsze zużycie kzfr,

        - jak jest przestawiony rozrząd ( nawet o 1 ząbek ) to zestaw kzfr nie działa prawidłowo,

        - jak kzfr jest uszkodzone i nie wraca do pozycji zerowej - to ciężko silnik odpalić,

        - sprawny elektrozawór nie pomoże, jak kzfr nie wraca do pozycji zerowej,

        - jeżeli przy uruchamianiu zimnego silnika, silnik brzydko rzęzi i gaśnie ;

               - to oprócz elektrozaworu, do kompletu koło zmiennych faz

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zamierzasz roboc płukankę silnika to możesz pokusić się o podanie nafty od strony świec lub antykoksu od Xado a później zrobić płukankę.  Nowy olej plus ceramizer.

Na zimnym, po uruchomieniu nie klepią popychacze hydrauliczne?

Jeszcze spojrzałbym na parametr wysterowania Alternatora bo po obciążeniu światłami praca silnika się stabilizuje.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.08.2021 o 13:44, Andrzej-2010 napisał:

   a/ warto przeczyścić przepustnicę

Nie wspomniałem o tym - przepustnica była czyszczona

 

 

W dniu 20.08.2021 o 14:53, szwagier24a napisał:

Papuga :?:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 - Prezes

 

Tak, będę lał na noc płukankę do cylindrów, na drugi dzień będę płukał...

Nic nie klepie, czasami odzywa się chyba KZFZ

Gdzie znajdę ten parametr - w którym kalkulatorze? jakie ma oznaczenie jeśli pamiętasz?

 

Co myślicie o kompresji, czy ma wpływ na poranne obroty? czy to bardziej temat zmiennych faz? oczywiście i tak będę płukał :)

Co powiecie na prace sond - miałem sugestie, że pierwsza nie pracuje w pełnym zakresie (ostatnie 60sek to zapis na wolnych obrotach, wyłączone odbiorniki, dobrze rozgrzany silnik) odczyt w zakresie od 0,10 do 0,752. Manual mówi 0,1-0,8.

 

1963689078_Beztytuu.thumb.png.010317f7667d3e979e62894f1b96ba57.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, lekkir napisał:

Co powiecie na prace sond

1/Sondy ;

     - to materiał eksploatacyjny,

     - podobnie jak ; świece, filtry,

     - wg; producentów; wytrzymują ok; 100.000 - 160.000 km,

2/ Komputer silnika oblicza niezbędną dawkę wtryskiwanego paliwa, mierząc ;

      a/ ilość zasysanego powietrza za pomocą map sensora,
      b/ temperatury z czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika

      c/ prędkości obrotowej silnika z czujnika położenia wału,

      d/ pomiar tlenu w spalinach z sondy lambda,

3/ Jak wymienisz ;

      - termostat, elektrozawór, ew; rozrząd,

      - to zrobisz analizę,

4/ Warto stosować ;

     - markowe filtry,

     - markowy olej     

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płukankę dodaje się do oleju i uruchamia silnik na 15 min.

Od strony świec tak jak wcześniej pisałem nafta lub/i antykoks.

Parametr dociążenia alternatora jest widoczny w UPS  - skrzynka bezpieczników przy akumulatorze (przynajmniej tak było w MII).

Czy wszystkie wężyki są podpięte do kolektora ssącego? Jakie jest procentowe położenie przepustnicy na wolnych obrotach?

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, szwagier24a napisał:

Płukankę dodaje się do oleju i uruchamia silnik na 15 min.

Wiem, wiem - już trochę płukanek w życiu zrobiłem ?

 

4 godziny temu, szwagier24a napisał:

Od strony świec tak jak wcześniej pisałem nafta lub/i antykoks.

Osobiście twierdzę, że nafta ma co najwyżej średnie działanie - są lepsze środki np Tenzi Brudex lub SpecialNF (trzeba uważać, żeby za długo nie kąpać bo zasadowe pieroństwo, ale testowałem do 30minut nic się złego nie działo - oczywiście nigdy nie wlewałem do silnika, ale chyba bym się nie bał i kto wie czy nie spróbuję - może zrobię test czy ma wpływ na teflon na ściance tłoka bo chyba jakieś mi leżą) lub dobra płukanka (nie każda). Ale dzięki bo cenna jest każda pomoc.

 

4 godziny temu, szwagier24a napisał:

Parametr dociążenia alternatora jest widoczny w UPS  - skrzynka bezpieczników przy akumulatorze (przynajmniej tak było w MII).

Tematem zajmę się może jutro, a jak nie dopiero po weekendzie (łikęd zawsze dla rodziny :) )

 

4 godziny temu, szwagier24a napisał:

Czy wszystkie wężyki są podpięte do kolektora ssącego? Jakie jest procentowe położenie przepustnicy na wolnych obrotach?

Wszystko jest podpięte, szczelne, zmontowane wzorowo - musi być jak fabryka. Co do położenia przepustnicy to tyle jest tych pozycji w Clipie, że nie wiem którą Ci wpisać więc wrzucam zrzut (napisz proszę o która pozycję chodziło):
205.0.4.0_20210817_153411753_VF1CRA0T642620663_1.thumb.PNG.bd6f950885a77169f15e398ae5725083.PNG

Edytowane przez lekkir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!