Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana tylnych tarcz i klocków Megane IV phII


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mam Megane IV phII 2022r 1.3 140 EDC, przebieg 25tkm. Ostatnio podczas wizyty w ASO zleciłem weryfikację tylnych hamulców, bo nie wyglądają zbyt dobrze, tarcza przyrdzewiała itd i stwierdzono bardzo zużyte klocki oraz tarcze nadające się do wymiany. Serwisant próbował mi wmówić, że to przez autohold, że on tak działa. Wg mnie bzdura, ale nie chciałem wchodzić w dyskusję, tak czy inaczej tarcze i klocki do wymiany.

I tu moje 2 pytania do Was:

  1. Co mogło być powodem tak zużytych hamulców z tyłu przy tak niskim przebiegu? Stawiam na nie odbijający do końca ręczny/autohold.
  2. Czy macie jakieś numery części, wymiary itd tarcz i klocków do tej konkretnej wersji? Tarcza z łożyskiem, czy bez? Odczytałem z klocka jakieś numery, ale nic z nich nie wynika, a w sklepach moto ciężko znaleźć jednoznaczne info, co tam siedzi.

Z góry dzięki za pomoc

pzdr

Edytowane przez fostof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1 bzdura z tym autoholdem - auto stoi więc i klocki i tarcze się nie zużywają.

Ad. 2 przypuszczam, że masz osobno tarcze a osobno piasty (tak jak z przodu), ale były też Megane które miały piastotarcze.

Należy obejrzeć dokładnie jarzma i same klocki - lubią rdzewieć i stawać "dęba".

Jeżeli osobno tarcze to najprawdopodobniej klocki: 440664742R TRW = 440603558R FDB4182 (Ferodo) TRW GDB1791  FDB4699 (najprawdopodobniej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, fostof napisał(a):

Stawiam na nie odbijający do końca ręczny/autohold

Ręczny elektryczny czy mechaniczny? Zwróć uwagę na to, że autohold działa tylko gdy ruszasz na spadku/wzniesieniu wykrytym przez moduł ESP. Pewnie to mniej niż 10 przypadków na 100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aniewa napisał(a):

autohold działa tylko gdy ruszasz na spadku/wzniesieniu wykrytym przez moduł ESP

Przy automatycznej skrzyni działa zawsze po zatrzymaniu auta, nie trzeba trzymać pedału hamulca i skrzynia jest na D. Dotknięcie pedału gazu zwalnia hamulec. Na tym ta przyjemność polega. 

Dodam, że można to wyłączyć. Przycisk autohold w megane 4 jest na tunelu środkowym, obok przycisku hamulca postojowego. Mowa o ph I. 

Asystent ruszania pod górę, hill hold control, to co innego i nie da się tego wyłączyć, może clipem.

Edytowane przez babus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, szwagier24a napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

Po to, że jest taka możliwość. Może komuś nie pasuje i chce trzymać pedał hamulca na światłach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I siebie wymieniałem klocki bo mi popiskiwały na rondzie, potem czasem podczas jazdy a ostatecznie grzały mi się koła. Przyczyną były blokujące się klocki w prowadnicach. Przy wymianie były nierówno zużyte po prawej stronie. Po wymianie wydaje się ok.

Mam zwykle tarcze - bez piasty, zwykły ręczny. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.06.2024 o 08:33, fostof napisał(a):

nie wyglądają zbyt dobrze, tarcza przyrdzewiała itd

Trzeba rozebrać i sprawdzić prowadnice.

 

4 godziny temu, babus napisał(a):

Po to, że jest taka możliwość. Może komuś nie pasuje i chce trzymać pedał hamulca na światłach.

Ja to chyba mam wyłączone, bo padał muszę trzymać.  

 

Domyślam się że automatyczny ręczny jest zwalniamy gdy podczas dodawania gazu abs wykryje obrót koła.  Na pewno więcej będzie się w ten sposób ścierać niż po ręcznym zwolnieniu hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Ma ktoś może  nr OE klocków do 1.5 blue  115 km  rocznik 2020 po lift z elektrycznym ręcznym ?

Znalezienie nr oe to jest jakiś dramat w M4 , w M3 nigdy nie miałem problemu , ale w w 4 to jest masakra bo jest tyle numerów np poda dany silnik daje ale potem dopisane ,że  pasuje ale w rocznikach 2017-2019 .

 

Na stronie TRW ( https://tiny.pl/d4f6d)  na przednią oś   pokazuje 3 różne modele klocków pod jeden konkretny silnik .

 

 

Dobra zamówiłem Febi ,mam nadzieje ze będą pasować.

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 oraz 6  :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Cześć, dołączę się do tematu - przebieg 37 tyś, hamulce od pewnego czasu zaczęły piszczeć - będę chciał je wymienić bo każde hamowanie kończy się piskiem co jest irytujace:) ALE zauważyłem również inną przypadłość - po zatrzymaniu, a następnie ruszeniu pisk również się pojawia (szybko znika, już po rozpędzeniu do 10-15km/h). Jak myślicie? co może być powodem? Klocki będę wymieniał w ASO więc oczywiście zwrócę na to uwagę ale jakie jest Wasze zdanie?

 

Ze względu na koszty klocki chciałbym kupić sam - jakie polecacie? Czy brać Renault OE czy może jest coś lepszego/trwalszego? Renault Megane Grandtour 2023, 1.3tce. Jak dobrać klocki dla takiego modelu? Bardzo dziękuję za każdą wskazówkę. Serwisant w ASO polecił żeby kupić "miękkie" - właśnie co to znaczy i jakie to są?:)

Edytowane przez kamyk22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokorodowane jarzma i klocki w miejscu styku ze sobą powodują że swobodnie nie pracują tylko stoją.

Wyczyścić i pomalować, może na 3 lata starczy.

Klocki w oryginale najprawdopodobniej były ferodo.

Ja ma 68 tyś km i mam oryginalne klocki. Przejadą drugie tyle.

Taka operacje robiłem rok temu w wakacje: czyszczenie,  podkład, lakier poliuretanowy 2k. Jak narazie wszystko pracuje.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!