Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pytanie o silnik w Megane II


mariusz_d

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

dojrzałem do zmiany samochodu, chcę kupić Megane II najchętniej kombi, silnik benzyna lub benzyna+LPG, silnik 1,4 lub 1,6.

Pytanie jakie silniki omijać ( może roczniki). Inreesuje mnie, aby koszt serisowania silnika był sensowny a sam silnik możliwie mało awaryjny.

Rocznie robię ok 30 tyś km.

 

Pozdrawiam

Mariusz

Edytowane przez mariusz_d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie benzyny w tym modelu są ok. Najbardziej optymalny do kombi będzie 2.0(w wersji turbo jeszcze lepiej), pali niewiele więcej od 1.6 a auto z nim jest wyraźnie żwawsze. 1.4 jest za słaby i w związku  z tym paliwożerny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie z danymi tech. w niektórych przypadkach są nieprawdziwe informacje

Nigdy w tym modelu nie było silnika 1.4 TCE i 2.0 turbo 225ps ani skrzyni CVT, automat to zwykła hydrauliczna DP0 a 2.0 turbo tylko w wersji 163ps

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy przebiegach 30 tyś. km/rocznie trzeba rozejrzeć się za Megane IV albo conajmniej Megane III z silnikiem 1.6 16V.

Megane II to tylko z silnikiem 1.6 16V (K4M). Zadbana jednostka nie powinna przynosić problemów. Silnik mało awaryjny, ale wymaga całościowego podejścia i braku zaniedbań eksploatacyjnych: terminowa wymiana oleju (10 tyś. km)., rozrząd z kołem zmiennych faz, kontrola sprawności zaworu zmiennych faz, świece na LPG kontrolować co 15-20 tyś. km.

1.4 maja problem z odmą i zbieraniem się oleju w dolocie.

2.0 ma moc i inne problemy co 1.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, szwagier24a napisał(a):

1.4 maja problem z odmą i zbieraniem się oleju w dolocie.

Nie pleć, 1,4 16V(k4j) to bliźniak 1.6(k4m) i nie ma żadnych problemów z olejem w dolocie, to 1.2 16V(d4f) ma wrodzoną dysfunkcję odmy tylko nigdy nie było go w żadnej Megance

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy kol @milejow wie ile potrafi się zmieścić oleju w obudowie filtra powietrz? 1,5 L, później się zaczyna wylewać na kolektor wydechowy. Kiedyś taką reanimowałem. D4F miałem, faktycznie dolot był wilgotny, ale nie zanotowałem większych z tym problemów.

Kiedyś też tak myślałem że K4j to bliźniak K4M, ale to różnic jest wiele.

W dzisiejszych czasach ceny tych samochodów są na tyle przystępne, że znalezienie wersji z 1.6 nie nastręczy trudności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, szwagier24a napisał(a):

ale to różnic jest wiele.

Podaj kilka

4 godziny temu, szwagier24a napisał(a):

później się zaczyna wylewać na kolektor wydechowy.

Trafiłeś jeden przypadek i chcesz mi wmówić (nie uzasadniając go niczym), że to norma. 

4 godziny temu, szwagier24a napisał(a):

że znalezienie wersji z 1.6 nie nastręczy trudności.

To muł, do tego z apetytem na paliwo, jedyna sensowna opcja to 2.0-też lubi wypić ale za to można w miarę żwawo się przemieszczać

4 godziny temu, szwagier24a napisał(a):

Pytanie czy kol @milejow wie ile potrafi się zmieścić oleju w obudowie filtra powietrz? 1,5 L

Mam 52 lata, z tego 30 w branży, uwierz mi, sporo już widziałem :)

W swojej karierze zrobiłem kilkanaście ,,szesnastek,, Renault po kolizji, zawsze zawory były pogięte i nic poza tym, w jednym przypadku urwał się zawór i wbił w tłok demolując po drodze gładź cylindra i głowicę i przez ten numer powinienem rozgłaszać wszem i wobec, że ten silnik ma problem z pękającymi zaworami?

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.07.2024 o 17:37, szwagier24a napisał(a):

Przy przebiegach 30 tyś. km/rocznie trzeba rozejrzeć się za Megane IV albo conajmniej Megane III z silnikiem 1.6 16V.

Niestety na Megane III a tym bardziej Megane IV nie wystarczy budzetu. 😞

Obecna poliftowa megane I kombi dobija do 500 tys km i chyba czas się z nia pożegnać

 

W dniu 8.07.2024 o 17:37, szwagier24a napisał(a):

Megane II to tylko z silnikiem 1.6 16V (K4M). Zadbana jednostka nie powinna przynosić problemów. Silnik mało awaryjny, ale wymaga całościowego podejścia i braku zaniedbań eksploatacyjnych: terminowa wymiana oleju (10 tyś. km)., rozrząd z kołem zmiennych faz, kontrola sprawności zaworu zmiennych faz, świece na LPG kontrolować co 15-20 tyś. km.

1.4 maja problem z odmą i zbieraniem się oleju w dolocie.

2.0 ma moc i inne problemy co 1.6

A co włąśnie z wersją 2.0? Wypatrzyłem taką, benzyna + LPG, niezbyt daleko ode mnie, cena akceptowalna, w ogłoszeniu pisze: 1998 cm3, 137 KM. Zastanawiam się czy warto dzwonić i ew obejrzeć?

 

Pozdrawiam 

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, 1.6 to muł zwłaszcza jak ma niesprawne zmienne fazy.

Na swojej drodze spotkałem warsztat specjalizujący się we francuzach, zwłaszcza Renault bo szef kiedyś pracował w serwisie Renault. Szkoda byłe jego czasu i moich pieniędzy bo fachowiec był z niego żaden. Nawet opon nie potrafili u niego poprawnie wymienić aby powietrze nie uciekało.

2.0 fany, da dużo frajdy, spalanie co najmniej 1 L więcej niż 1.6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!