Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szarpanie silnika i zły skład spalin


mariusz_d

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

mam problem z Renówką, Megane 1,4 16V z roku 2000.

Skłąd spalin jest taki że jest problem z przeglądem, za dużo HC, CO i Lambda za wysoka. Dokładnych wartości nie pamiętam ale mogę sprawdzić. Jakieś 1,5 roku temu wymieniony katalizator ( jakiś uniwersalny), wymieniona sonda lambda, czujnik położenia wału korbowego, niedawno wymienione wtryskiwacze LPG.

Pomogło ale niewiele.

Od jakiegoś 1,5 roku pojawiły się szarpnięcia przy rozpędzaniu. Dokładnie to największe prawdopodobieństwo szarpnięcia jest pomiędzy ok 1000 obr do jakiegoś 2500 obrotów. pomaga ujęcie gazu i delikatne dodawanie. Jak za póxno odejmę gazu to potrafi szarpać coraz mocniej, czasem wtedy potrafi przerwać pracę na kilka kilkanaście sekund i sterownik LPG zachowuje się tak jakby gaz się skończył - piszczy i przełacza na benzynę, naciśnięcie przycisku przełacza na LPG i jedzie normalnie.

INstalacja BRC.

podłaczyłem dzisiaj interfejs maxiecu i pokazał taki raport;

https://drive.google.com/file/d/1j11zPPmM00HaVm48CsOQjTc-Ud4d-SyF/view?usp=sharing

wykazowałm błędy, pojeździłem trochę ( raz czy dwa razy było szarpnięcie;

pokazał sie taki błąd

https://drive.google.com/file/d/1jtgnvnKWnkM6rd0yP0xKf345E38auEsP/view?usp=sharing

zanim pojechałem właczyłem podgląd parametrów 

https://drive.google.com/file/d/1jnajDyjZ8wNjKRFgLlPU24w7buTxR8-E/view?usp=sharing

po powrocie znowu pobawiłem się podglądem parametrów

https://drive.google.com/file/d/1k61Pi0WLUfRmoU2VMQSgFDzw4xU0wVVN/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1jy1aiepy6o1IWu6krPOEjrL2H7Oi8Bg5/view?usp=sharing

 

Pytania:

Jak interpretować komunikaty o błedach?

Na jakie parametry patrzeć aby namierzyć gdzie jest problem?

 

Pozdrawiam 

Mariusz

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, mariusz_d napisał(a):

Megane 1,4 16V z roku 2000.

Megane I ph II ;

   - czy ma 2 sondy?

   - jeżeli ma krokowca - to jego wymiana, 

Zalecam;

   - zakręć gaz na butli, pojeździj  na benzynie,

   -  kontrola/wymiana rozrządu,

   -  wymiana uszczelek kolektora dolotowego,

   - wymiana świec zapłonowych, 

   - zapewnić szczelność mocowania map-sensora, 

   - kontrola/wymiana przepustnicy;

          - obroty biegu jałowego to ok; 700 + 50 

   - kompleksowe odpowietrzenie układu chłodzenia,

   - jeżeli ma osobny filtr paliwa - to wymiana, 

   - termostat - powinien utrzymywać temperaturę ok;90 C

   - kontrola/wymiana czujnika temperatury płyny

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Megane I ph II ;

   - czy ma 2 sondy?

Ma 1 sondę

 

16 minut temu, Andrzej-2010 napisał(a):

   - jeżeli ma krokowca - to jego wymiana, 

silnik krokowy wymieniałem ok 1 miesiąca temu ( długo szukałem o takim samym numerze katalogowym jak był zamontowany

16 minut temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Zalecam;

   - zakręć gaz na butli, pojeździj  na benzynie,

   -  kontrola/wymiana rozrządu,

rozrząd był wymieniany w zeszłym roku, planowa wymiana w przyszłym roku

16 minut temu, Andrzej-2010 napisał(a):

   -  wymiana uszczelek kolektora dolotowego,

dwa lata temu wymienione ( chodzi o te w formie oringów?)

16 minut temu, Andrzej-2010 napisał(a):

   - wymiana świec zapłonowych, 

świece wymienie przy najbliższej wymianie oleju ( w tym miesiącu)

16 minut temu, Andrzej-2010 napisał(a):

   - zapewnić szczelność mocowania map-sensora, 

sprawdzę

16 minut temu, Andrzej-2010 napisał(a):

   - kontrola/wymiana przepustnicy;

          - obroty biegu jałowego to ok; 700 + 50 

do sprawdzenia

16 minut temu, Andrzej-2010 napisał(a):

   - kompleksowe odpowietrzenie układu chłodzenia,

OK

16 minut temu, Andrzej-2010 napisał(a):

   - jeżeli ma osobny filtr paliwa - to wymiana, 

filtr paliwa wymieniany ze 2 lata temu ( jeżdżę na LPG więc powinien wystarczyć na dość długo) - sprawdzę cenę, może wymienię profilaktycznie

16 minut temu, Andrzej-2010 napisał(a):

   - termostat - powinien utrzymywać temperaturę ok;90 C

na wykresach mam 100 - termostat do wymiany? Czy najpierw czujnik?

16 minut temu, Andrzej-2010 napisał(a):

   - kontrola/wymiana czujnika temperatury płyny

Wymienię, kiedyś miałem wrażenie, że mimo wysokiej temperatury nie załączał się wentylator ( stałem w solidnym korku)

 

Dzięki za sugestie, będę ogarniał.

 

Pozdrawiam 

Mariusz

8 godzin temu, jabrze napisał(a):

Uszkodzona przepustnica.

Luzy na osi przepustnicy? TPS?

 

Pozdrawiam 

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, mariusz_d napisał(a):

termostat do wymiany? Czy najpierw czujnik?

Kolejność;

  - odpowietrzenie,

  - czujnik,

  - termostat,

14 minut temu, mariusz_d napisał(a):

mimo wysokiej temperatury nie załączał się wentylator

Czy są dwa biegi wentylatora? 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Kolejność;

  - odpowietrzenie,

  - czujnik,

Czujnik nawet mam w bagażniku, może w sobotę wymienię i odpowietrzę.

32 minuty temu, Andrzej-2010 napisał(a):

  - termostat,

Czy są dwa biegi wentylatora? 

są 2 biegi wentylatora, na pewno działały jakieś pół roku temu, wjechałem wtedy na warsztat, chłopaki podłączyli TEXĘ i z poziomu TEXY można było załączyć obydwa biegi wentylatora

21 minut temu, jabrze napisał(a):

"Luzy na osi przepustnicy? TPS?"

Przerywający obwód odwzorcowania położenia przepustnicy.

 

 

Czyli mogą być luzy na osi przepustnicy ( po przebiegu ok 400 tyś km mogą być), może być wytarty TPS - przy tym przebiegu próbować jakiejś naprawy czy lepiej wymienić na nową, kompletną z TPS? A może być też zaśniedziała wtyczka od TPS. Zacznę od zajrzenia do wtyczki popsikania jakimś szuwaksem ( kontaktem).

 

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mariusz_d napisał(a):

Zacznę od zajrzenia do wtyczki popsikania jakimś szuwaksem ( kontaktem).

 

Pozdrawiam

Mariusz

Szarpanie to raczej przerywający suwak TPS, czyli do wymiany.

Z interface wynika, że ma dwie sondy lub dla drugiej jest emulator. Maxiecu je odwrotnie identyfikuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysokie HC to pobór oleju albo pierścieniami albo uszczelniaczami zaworów. Warto zrobić płukanke. Nie wiem jaki jest stan silnika - można dobić ten silnik.

Lpg od brc to loteria i gruby portfel. Może już niedomagać reduktor zwłaszcza jak się odpala bezpośrednio na lpg.

Silnik 1.4 lubi mieć pełen dolot oleju.

Świece: szukaj denso conajmniej TT lub irydowych.

Czujnik temperatury cieczy: ma dwa obwody: jeden dla licznika drugi dla silnika!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, szwagier24a napisał(a):

Wysokie HC to pobór oleju albo pierścieniami albo uszczelniaczami zaworów. Warto zrobić płukanke. Nie wiem jaki jest stan silnika - można dobić ten silnik.

Od wymiany do wymiany ( ok 10 tys km ) prawie nie ubywa oleju

image.thumb.png.21239897339727027cad6da577e73aad.png

3 godziny temu, szwagier24a napisał(a):

Lpg od brc to loteria i gruby portfel. Może już niedomagać reduktor zwłaszcza jak się odpala bezpośrednio na lpg.

Parownik wymianiałem we wrześniu 2022, w listopadzie 2023 wymianiałem wtryskiwacze LPG. W BRC jest lekki problem z odpalaniem bezpośrednio na LPG ( trzeba odperawić czary - nacisnać przycisk na centralce i trzymajac naciśnięty kręcić rozrusznikiem, można to zrobić 5 razy i serwis który wyzeruje licznik)

3 godziny temu, szwagier24a napisał(a):

Silnik 1.4 lubi mieć pełen dolot oleju.

Świece: szukaj denso conajmniej TT lub irydowych.

chyba mam denso ale jakie dokładnie to muszę sprawdzić w samochodzie, ale na tych swiecach ( ten typ) jeżdżę od kilku lat i nie było problemów.

3 godziny temu, szwagier24a napisał(a):

Czujnik temperatury cieczy: ma dwa obwody: jeden dla licznika drugi dla silnika!

wiem że jest podwójny

 

W dniu 5.07.2024 o 07:47, Andrzej-2010 napisał(a):

Kolejność;

  - odpowietrzenie,

W sumie to chyba temat odpowietrzenie załatwia mi się w drodze do pracy - jadę ok 25 km ską  - praktycznie stała prędkość 110-115 km/h ( 3500 - 3800 obr/min) 

 

Pozdrawiam

Mariusz

Edytowane przez mariusz_d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.07.2024 o 12:36, carsik napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt  5.9 oraz 6 :!:  - Prezes 

Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa do tej pory nie sprawdzałem.

Ale ostatnio trochę jeździłem na benzynie i był spokój, ale to były krótkie kawałki, max kilka kilometrów.

Dzisiaj rano przed wyjazdem do pracy podłączyłem interfejs, sczytałem błędy

https://drive.google.com/file/d/1nTT64_KTHUtTRDs8r5-qP12nIMfkJ8Xl/view?usp=sharing

wykasowałem je i pojechałem do pracy, po drodze jechałem tak aby sprowokować szarpani e- i nic, może jakieś minimalne spowolnienia przy przyspieszaniu ( ale może jestem przeczulony),

pod biurem sczytałem błędy

https://drive.google.com/file/d/1nXFvT0QqidrHbb30FvdarHHbGGr0Mshm/view?usp=sharing

i czysto,

po pracy wróciłem do domu i pod blokiem sczytałem błędy:

https://drive.google.com/file/d/1nhiX16sw_17OvyyJlqUU9bAekcnclYgh/view?usp=sharing

Razem ok 150 km.

Gdzie szukać problemu, TPS? sterownik LPG?

 

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!