Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z elektrozaworem DF081 2.0T


Rekomendowane odpowiedzi

Tym razem problem z elektrozaworem par paliwa . Zwarcie do masy. Co zrobiłem... Dałem stały plus z Aku pomijając tamten. Dałem dodatkowy plus z Aku. Niestety cały czas błąd wyskakuje. Na wolnych nie ale wystarczy ruszyć. Wymieniłem też ten elektrozawór. 

Jestem coś jeszcze w stanie sam zrobić nie rozbierając samochodu? Stała masa chyba nic nie da oprócz od razu pojawienia błędu. Jak zdejmę wtyk to też się pojawia plus dodatkowy błąd przerwa w obwodzie.

Screenshot_2024-08-13-17-29-05-101_org.pyclip3_copy_557x1238.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, CzechuXX napisał(a):

Zwarcie do masy

DF081- obwód elektrozaworu - zwarcie z masą,

Elektrozawór ma ciągłe zasilanie 12 V z przekaźnika wtrysku,

Na biegu jałowym elektrozawór – jest zamknięty,

Po rozgrzaniu silnika ( > 60 C ) i pod obciążeniem ;

   - elektrozawór pochłaniacza dostaje masę przez sterownik silnika;

        -  masa elektrozaworu - sterowana jest sygnałem prostokątnym ( oscyloskop ),

        -  łączy pochłaniacz par benzyny z kolektorem ssącym,

        -  opary benzyny są spalane w silniku,

Należy  " przedzwonić" przewody elektryczne pomiędzy elektrozaworem a sterownikiem

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie elektrozaworu pochłaniacza (371)  wychodzi z modułu USM (1337). Białe złącze MN pin numer 2. Tu raczej nie ma problemu ponieważ z tego przewodu zasilanych jest jeszcze kilka urządzeń między innymi elektrozawór turbo.

Do sprawdzenia przewód, który łączy elektrozawór pochłaniacza z pinem H3 szarego złącza komputera wtrysku. Sprawdzałbym ten przewód pod kątem zwarcia do masy. 

Zrzutekranu2024-08-14081315.thumb.jpg.c52bdc0e5385f64bbb37fcf8fcd14c06.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aniewa

Od strony zaworu nie ma zwarcia do masy. Pewnie z drugiej strony też nie. Na plusowym 12.2V. Na drugim 4V względem silnika i 4.14V względem minusa akumulatora. Czy tam powinno być napięcie? Z zaworu wychodzi biały kabel , a z kolei do szarej wtyczki w miejsce H3 dochodzi biały z czerwonym paskiem. To tak ma wyglądać?

 

PS jak na złość szara musiała być na samym dole.

IMG_20240814_175935.jpg

IMG_20240814_175052_copy_852x1136.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mylisz kable w wiązce, po drodze nie powinno być żadnego złącza które by zmieniło kolor przewodu. Może przy elektrozaworze czerwony pasek zanikł, tam osłonka jest krótka nie tak jak przy sterowniku. Co do tych 4 V to trudno mi ocenić jak powinno być. Ma być 12 V po zapłonie na jednym białym przewodzie a ten biały z pinu 2 ma się łączyć ze sterownikiem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, aniewa napisał(a):

Może mylisz kable w wiązce, po drodze nie powinno być żadnego złącza które by zmieniło kolor przewodu. 

Jutro trochę więcej czasu to przedzwonię czy jest przejście między tym niby białym z czerwonym paskiem, a zaworem. Zastanawiam się nad puszczeniem na próbę nowego kabla ale to chyba bez cięcia się nie obejdzie. W tym szarym wtyku końcówka od miernika nie wejdzie. Igłę tam włożyć czy jest jakiś inny sposób?

 

 

Ed. Igła w kostkę bo nie jestem fanem niszczenia izolacji.

23 godziny temu, aniewa napisał(a):

Może mylisz kable w wiązce

Masz rację pomyliłem kable. Z paskiem był H2 który się zawinął z białym H3. Poprowadziłem nowy kabel. Po jeździe próbnej jakieś 200m błąd nie wyskoczył. Wcześniej od razu się pojawiał w oczekujących. Teraz sobie świece jeszcze zmienię i zrobię jakieś 6km jazdy. Zobaczę co wyjdzie i edytuje ten wpis. 

 

 

Po 6km brak błędu.

Edytowane przez CzechuXX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!