Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z elektrozaworem DF081 2.0T


Rekomendowane odpowiedzi

Tym razem problem z elektrozaworem par paliwa . Zwarcie do masy. Co zrobiłem... Dałem stały plus z Aku pomijając tamten. Dałem dodatkowy plus z Aku. Niestety cały czas błąd wyskakuje. Na wolnych nie ale wystarczy ruszyć. Wymieniłem też ten elektrozawór. 

Jestem coś jeszcze w stanie sam zrobić nie rozbierając samochodu? Stała masa chyba nic nie da oprócz od razu pojawienia błędu. Jak zdejmę wtyk to też się pojawia plus dodatkowy błąd przerwa w obwodzie.

Screenshot_2024-08-13-17-29-05-101_org.pyclip3_copy_557x1238.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, CzechuXX napisał(a):

Zwarcie do masy

DF081- obwód elektrozaworu - zwarcie z masą,

Elektrozawór ma ciągłe zasilanie 12 V z przekaźnika wtrysku,

Na biegu jałowym elektrozawór – jest zamknięty,

Po rozgrzaniu silnika ( > 60 C ) i pod obciążeniem ;

   - elektrozawór pochłaniacza dostaje masę przez sterownik silnika;

        -  masa elektrozaworu - sterowana jest sygnałem prostokątnym ( oscyloskop ),

        -  łączy pochłaniacz par benzyny z kolektorem ssącym,

        -  opary benzyny są spalane w silniku,

Należy  " przedzwonić" przewody elektryczne pomiędzy elektrozaworem a sterownikiem

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie elektrozaworu pochłaniacza (371)  wychodzi z modułu USM (1337). Białe złącze MN pin numer 2. Tu raczej nie ma problemu ponieważ z tego przewodu zasilanych jest jeszcze kilka urządzeń między innymi elektrozawór turbo.

Do sprawdzenia przewód, który łączy elektrozawór pochłaniacza z pinem H3 szarego złącza komputera wtrysku. Sprawdzałbym ten przewód pod kątem zwarcia do masy. 

Zrzutekranu2024-08-14081315.thumb.jpg.c52bdc0e5385f64bbb37fcf8fcd14c06.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aniewa

Od strony zaworu nie ma zwarcia do masy. Pewnie z drugiej strony też nie. Na plusowym 12.2V. Na drugim 4V względem silnika i 4.14V względem minusa akumulatora. Czy tam powinno być napięcie? Z zaworu wychodzi biały kabel , a z kolei do szarej wtyczki w miejsce H3 dochodzi biały z czerwonym paskiem. To tak ma wyglądać?

 

PS jak na złość szara musiała być na samym dole.

IMG_20240814_175935.jpg

IMG_20240814_175052_copy_852x1136.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mylisz kable w wiązce, po drodze nie powinno być żadnego złącza które by zmieniło kolor przewodu. Może przy elektrozaworze czerwony pasek zanikł, tam osłonka jest krótka nie tak jak przy sterowniku. Co do tych 4 V to trudno mi ocenić jak powinno być. Ma być 12 V po zapłonie na jednym białym przewodzie a ten biały z pinu 2 ma się łączyć ze sterownikiem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, aniewa napisał(a):

Może mylisz kable w wiązce, po drodze nie powinno być żadnego złącza które by zmieniło kolor przewodu. 

Jutro trochę więcej czasu to przedzwonię czy jest przejście między tym niby białym z czerwonym paskiem, a zaworem. Zastanawiam się nad puszczeniem na próbę nowego kabla ale to chyba bez cięcia się nie obejdzie. W tym szarym wtyku końcówka od miernika nie wejdzie. Igłę tam włożyć czy jest jakiś inny sposób?

 

 

Ed. Igła w kostkę bo nie jestem fanem niszczenia izolacji.

23 godziny temu, aniewa napisał(a):

Może mylisz kable w wiązce

Masz rację pomyliłem kable. Z paskiem był H2 który się zawinął z białym H3. Poprowadziłem nowy kabel. Po jeździe próbnej jakieś 200m błąd nie wyskoczył. Wcześniej od razu się pojawiał w oczekujących. Teraz sobie świece jeszcze zmienię i zrobię jakieś 6km jazdy. Zobaczę co wyjdzie i edytuje ten wpis. 

 

 

Po 6km brak błędu.

Edytowane przez CzechuXX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!