Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zapowietrzanie sprzęgła Megane 3


qubas

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni forumowicze,

Proszę o pomoc w sprawie sprzęgła.

Zostało wymienione sprzęgło – komplet czyli: tarcza, docisk, wysprzęglik.

Po przejechaniu około 350 km sprzęgło zapowietrzyło się.

Sprzęgło zostało odpowietrzone (dużo powietrza było w układzie).

Po przejechaniu kolejnych 200 km znowu sprzęgło zapowietrzyło się.

Objawy zauważone: Układ zapowietrza się na trasach. Podczas jazdy po mieście nie zapowietrza się - nie czuć zmiany w działaniu sprzęgła – 100 km po mieście jest dobrze. Wyjazd na trasę 50 km bez użycia sprzęgła już czuć różnicę – sprzęgło łapie gdy pedał jest bliżej podłogi aż w końcu nie będzie można wrzucić biegu.

Brak wycieków ani ubytku płynu hamulcowego.

Kolejno: wymiana wysprzęglika - bez zmian.

Kolejno: wymiana pompki sprzęgła - bez zmian

Kolejno: wymiana przewodu od wysprzęglika do pompki sprzęgła – bez zmian

Podczas postoju: stał 10 dni i nie było zmian.

 

Czy ktoś już spotkał się z takim przypadkiem?

Przed wymianą sprzęgła było wszystko dobrze.

Megane 3 Grandtour z 2012

Silnik: K4MP848  1,6 litra 101 koni

Skrzynia JH3 183 (5 biegowa).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, qubas napisał(a):

powodem ciągłego zapowietrzania był nowy docisk

Trochę dziwna sprawa, nowy docisk i problemy. Niedawno jeden z kolegów z forum miał podobny problem i winny okazał się zużyty docisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura. To nie jest zapowietrzanie, układ jest albo szczelny, albo rozszczelniony. Docisk nie jest elementem hydrauliki i kompletnie nie ma wpływu na to, czy do zamkniętego układu płynu dostanie się powietrze czy nie. Efekt jest taki sam (albo bardzo przypomina zapowietrzenie), bo miałeś ten docisk uszkodzony. Jak to część mechaniczna, czasem ustawił się prawidłowo czasem nie i raz wysprzęglał prawidłowo drugi raz nie. Ja miałem identycznie i był winny dwumas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, omega napisał(a):

Bzdura. To nie jest zapowietrzanie, układ jest albo szczelny, albo rozszczelniony. Docisk nie jest elementem hydrauliki i kompletnie nie ma wpływu na to, czy do zamkniętego układu płynu dostanie się powietrze czy nie. Efekt jest taki sam (albo bardzo przypomina zapowietrzenie), bo miałeś ten docisk uszkodzony. Jak to część mechaniczna, czasem ustawił się prawidłowo czasem nie i raz wysprzęglał prawidłowo drugi raz nie. Ja miałem identycznie i był winny dwumas.

W moim samochodzie nie ma dwumasu to raz. 

Chronologia wymian była podana. Pomiędzy każdą wymianą: na inny wysprzęglik, na inną pompkę, na inny przewód było po kilka odpowietrzeń. Widać było jak wychodzi powietrze przezroczystymi przewodami, które były podpinane do odpowietrzenia. Zaraz po każdym odpowietrzeniu było ok. 

 

Zgodzę się, że kompletny brak logiki w całej tej historii jednak fakt jest taki: wywalenie docisku nowego a włożenie starego dopiero rozwiązało problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

objawy: zaczynało brać bardzo nisko, praktycznie przy podłodze. Potem nie można było biegu wrzucić. 

W początkowej fazie pompowanie pedałem sprzęgła umożliwiało wrzucenie biegu. Potem już i to nie pomagało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem w pierwszym poście, nie było ubytków płynu hamulcowego. Wszystko zostało powymieniane: wysprzęglik (jeszcze raz po wymianie sprzęgła), pompa sprzęgła, przewód. Nadal sprzęgło się zapowietrzało. Im więcej kilometrów zrobiłem od pierwotnej wymiany sprzęgła to szybciej dochodziło do zapowietrzenia. 

Czy to było zapowietrzanie? Podczas odpowietrzania było widać wielkie ilości powietrza uchodzące przez przezroczyste przewody (w trakcie odpowietrzania)

Dopiero wyjęcie nowego docisku i założenie starego rozwiązało problem. Już 2 tys km. zrobiłem - wszystko ok.

 

Tak, zgadzam się, ogólnie sprawa jest nielogiczna gdyż jak jest układ nie szczelny to jest wyciek i jednocześnie łapie powietrze - tu nigdy tak nie było. Brak wycieków. Brak ubytków płynu. 

Podczas postoju się nie zapowietrzał. Stał tydzień w pewnej chwili a ja często przychodziłem i naciskałem sprzęgło aby wywołać zapowietrzenie - bez zmian. 

Zapowietrzał się tylko podczas jazdy na trasach.

 

Przed właściwą wymianą sprzęgła wszystko było ok, a tarcza sprzęgła była zużyta "normalnie".  

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!