Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zapowietrzanie sprzęgła Megane 3


qubas

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni forumowicze,

Proszę o pomoc w sprawie sprzęgła.

Zostało wymienione sprzęgło – komplet czyli: tarcza, docisk, wysprzęglik.

Po przejechaniu około 350 km sprzęgło zapowietrzyło się.

Sprzęgło zostało odpowietrzone (dużo powietrza było w układzie).

Po przejechaniu kolejnych 200 km znowu sprzęgło zapowietrzyło się.

Objawy zauważone: Układ zapowietrza się na trasach. Podczas jazdy po mieście nie zapowietrza się - nie czuć zmiany w działaniu sprzęgła – 100 km po mieście jest dobrze. Wyjazd na trasę 50 km bez użycia sprzęgła już czuć różnicę – sprzęgło łapie gdy pedał jest bliżej podłogi aż w końcu nie będzie można wrzucić biegu.

Brak wycieków ani ubytku płynu hamulcowego.

Kolejno: wymiana wysprzęglika - bez zmian.

Kolejno: wymiana pompki sprzęgła - bez zmian

Kolejno: wymiana przewodu od wysprzęglika do pompki sprzęgła – bez zmian

Podczas postoju: stał 10 dni i nie było zmian.

 

Czy ktoś już spotkał się z takim przypadkiem?

Przed wymianą sprzęgła było wszystko dobrze.

Megane 3 Grandtour z 2012

Silnik: K4MP848  1,6 litra 101 koni

Skrzynia JH3 183 (5 biegowa).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, qubas napisał(a):

powodem ciągłego zapowietrzania był nowy docisk

Trochę dziwna sprawa, nowy docisk i problemy. Niedawno jeden z kolegów z forum miał podobny problem i winny okazał się zużyty docisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura. To nie jest zapowietrzanie, układ jest albo szczelny, albo rozszczelniony. Docisk nie jest elementem hydrauliki i kompletnie nie ma wpływu na to, czy do zamkniętego układu płynu dostanie się powietrze czy nie. Efekt jest taki sam (albo bardzo przypomina zapowietrzenie), bo miałeś ten docisk uszkodzony. Jak to część mechaniczna, czasem ustawił się prawidłowo czasem nie i raz wysprzęglał prawidłowo drugi raz nie. Ja miałem identycznie i był winny dwumas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, omega napisał(a):

Bzdura. To nie jest zapowietrzanie, układ jest albo szczelny, albo rozszczelniony. Docisk nie jest elementem hydrauliki i kompletnie nie ma wpływu na to, czy do zamkniętego układu płynu dostanie się powietrze czy nie. Efekt jest taki sam (albo bardzo przypomina zapowietrzenie), bo miałeś ten docisk uszkodzony. Jak to część mechaniczna, czasem ustawił się prawidłowo czasem nie i raz wysprzęglał prawidłowo drugi raz nie. Ja miałem identycznie i był winny dwumas.

W moim samochodzie nie ma dwumasu to raz. 

Chronologia wymian była podana. Pomiędzy każdą wymianą: na inny wysprzęglik, na inną pompkę, na inny przewód było po kilka odpowietrzeń. Widać było jak wychodzi powietrze przezroczystymi przewodami, które były podpinane do odpowietrzenia. Zaraz po każdym odpowietrzeniu było ok. 

 

Zgodzę się, że kompletny brak logiki w całej tej historii jednak fakt jest taki: wywalenie docisku nowego a włożenie starego dopiero rozwiązało problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!