Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nierówna praca silnika na biegu jałowym


lolek5780

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Proszę o podpowiedź w poszukiwaniu przyczyny nierównej pracy silnika.

Po uruchomieniu silnika około 5sekund silnik pracuje normalnie później zaczyna szarpać. Po rozgrzaniu silnik pracuje lepiej lecz telepie nim ale po dodaniu gazu silnik pracuje dużo lepiej. Lecz gdy obroty spadają zaczyna się znów poszarpywanie. Jeśli wykonałem jazdę próbna silnik przestał szarpać na postoju lecz nadal szarpie gdy obroty silnika spadają i znów przy 840 obrotach silnik pracuje równiej niż podczas spadania obrotów 

Wtryski wymienione na nowe i zakodowane, filtr paliwa równieżnowy.

Komputer nie wyświetla żadnych błędów również PyClip 

Dziś zauważyłem że jak odepnę te wtyczkę to silnik zaczyna równo pracować.

Czy ktoś podpowie od czego ona jest?

IMG_20240930_122802.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.09.2024 o 15:42, halas2 napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Samochód szarpie cały czas po odpaleniu bez znaczenia czy ciepły czy zimny. Nie wiem gdzie to sprawdzić w PyClip 😱

Czy czujnik ciśnienia wstepnego moze mieć coś z tym wspólnego?

Bo zauważyłem że jak go odłącze to nic się nie dzieje nie jest lepiej nie jest gorzej.

Kompletny brak reakcji.

IMG_20241001_095628.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, lolek5780 napisał(a):

Za co ten czujnik odpowiada?

 

14 godzin temu, aniewa napisał(a):

Na załączonym zdjęciu widać elektrozawór doprowadzający paliwo do piątego wtryskiwacza

Chyba prościej się nie da. Elektrozawór to jest zawór sterowany elektrycznie, czyli otwiera się i zamyka po zasileniu go napięciem 12 V. 

Tak jak napisałem, zasila paliwem piąty wtryskiwacz celem wypalenia filtra dpf.

Nie ma wpływu na pracę silnika dopóki nie ma potrzeby wypalenia sadzy z filtra.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.10.2024 o 21:46, carsik napisał(a):

Wtryskiwacze są nowe czy po regeneracji?

Nowe

20 godzin temu, Pepone napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

Temperatura cieczy przed odpaleniem ma temp. otoczenia tak wskazuje PyClip.

Później podczas pracy silnik się rozgrzewa więc wskazania temp. również rosną nie widzę zastrzeżeń w pracy tego czujnika.

W dniu 5.10.2024 o 21:46, carsik napisał(a):

Wtryskiwacze są nowe czy po regeneracji?

 

W dniu 5.10.2024 o 20:06, lolek5780 napisał(a):

Czy jak rozrząd byłby źle ustawiony i powodowało by to nierówna pracę silnika po odpięciu wtyczki od czujnika temperatury silnika powoduje że silnik pracuje dobrze-rowno bez szarpania?

Czy to jest realne? 

 

Tutaj źle napisałem powinno być "po odpięciu wtyczki czujnika temperatury paliwa ".

W pierwszym momencie wymieniłem ten czujnik bo myślałem że on broi ale bez zmian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.10.2024 o 18:28, carsik napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

Korekty konsultowałem z mechanikiem powiedział że są idealne a ja nie zdążyłem mu powiedzieć że wtryski są nowe😂

Wartości przepływomierza już nie pamiętam ale również podmieniałem na inny sprawny i bez zmian to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra. To będzie trudne przez internet. Najlepiej jakby podpiął się ktoś z CLIP i sprawdził wszystkie parametry - który odbiega od normy. Wróćmy do początku. Masz wiedzę kiedy się to zaczęło i możesz to skojarzyć z jakimś wydarzeniem? Np wymiana jakiegoś elementu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczeło się od wymiany rozrządu samochód podczas jazdy z równą prędkością lekko poszarpywał nie było nic czuć podczas przyspieszania. Udałem się do mechanika że jest problem po wymianie rozrządu. Stwierdził że wtryski leją a rozrząd jest dobrze zrobiony to ten wcześniejszy był lekko przestawiony ale on zrobił dobrze z blokad. Sprawdziłem wtryski rzeczywiście nie domagały wleciały nowe.Samochod odebrałem od mechanika co prawda był rozgrzany bo sam wcześniej był się przejechał. Samochód przejechałem około 1km wszystko było w porządku ale nie dojechałem do domu bo inny kierowca zajechał mi drogę i doszło do kolizji.

Samochód wrocił na lawecie. Po wymianie lamp zderzaka błotnika odpaliłem samochód i się zaczeło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, lolek5780 napisał(a):

doszło do kolizji

A to jest dość istotna informacja.

Czy po kolizji wszystkie błędy zostały usunięte ? 

Ja sprawdziłbym Clipem :)

Skoro tyle było wymieniane to czujniki zderzeniowe mogły się aktywować. 

Napinaczy w pasach nie wywaliło >? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!