Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Słaby na niskich obrotach


objt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Samochód (M3 1.6 2015 przebieg 95 tyś.) do mniej więcej 3000 obrotów kiepsko przyspiesza, jest słaby, jest wrażenie opóźnienia reakcji gaz, jest problem z wkręcaniem na wyższe obroty. Jak już się wkręci to wszystko jest w porządku. Świece i cewki nowe. Filtr powietrza nowy. Zawór KZFR podmieniony z innego 1.6 bez zmian. Przepustnica wyczyszczona i zaadaptowana. Kompresja po 12 bar. UPG ok. Sprzęgło bierze ok. Maxiecu błędów nie pokazuje. Odczyt pedału gazu ok. Sondy ok. Żadne z kół nie trzyma. Mam pod ręką M2 z tym samym silnikiem i tam od samego dołu jest dużo żwawiej. Czy kończące się koło zmiennych faz może dawać taki objaw pomimo tego że nie wydaje żadnych dźwięków? Proszę o jakieś sugestie, chyba że K4M w M3 jest że tak powiem bardziej "gumowate" na dole niż w M2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, objt napisał(a):

Maxiecu błędów nie pokazuje.

Z fazami to jest tak że ;

    - jak padnie koło - to dół obrotów jest gumowaty ( koło na niskich obrotach jest usztywnione )

   - gdy pada zawór - to auto traci ducha na wyższych obrotach.

Nowe/sprawne kzfr jest sprężyste - i  bez dodatkowego wysiłku go nie naprężymy;

   - zużyte kzfr - bez problemu go naprężymy,

Ważny jest też olej jaki się stosuje;

  - najlepiej w pełni syntetyczny,

  - poziom max

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, objt napisał(a):

czy koło może tak paść że zredukuje moc nie wydając przy tym żadnych dźwięków.

Jest to  też częsty przypadek dla kzfr w 1,6 megan K4M ,

11 godzin temu, objt napisał(a):

M3 1.6 2015 przebieg 95 tyś.

Wymiana rozrządu - to ok; > 6 lat lub 150 kkm przebiegu,

  - kzfr - wymiana  co drugi rozrząd,

  - Ty masz auto już 10 -letnie,

  - kumaty mechanik  -  odpowie co do kzfr,

  - elektrozawór kzfr -  proponuje Pierburg,

Jaki obecnie jest kąt wyprzedzenia zapłonu?? 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, objt napisał(a):

Tylko czy koło może tak paść że zredukuje moc nie wydając przy tym żadnych dźwięków. Miałem już kilka Raneult z kołem i zawsze jak padało to najpierw było terkotanie bez zauważalnego spadku mocy.

Najpierw zaczął przepuszczać olej elektrozawór kzfr w następstwie którego, koło było trwałe wysilone, aż przestało sprężyście cofać zapłon. Dopiero wtedy zaczyna terkotać. Już prędzej rosły obroty biegu jałowego i dziwny odgłos wypadających zapłonów przy hamowaniu silnikiem, co jest odwrotnie proporcjonalnie do mocy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jabrze napisał(a):

i dziwny odgłos wypadających zapłonów przy hamowaniu silnikiem

Hamowanie silnikiem i wypadanie zapłonu-jedno przeczy drugiemu, nie występują jednocześnie

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Jaki obecnie jest kąt wyprzedzenia zapłonu?? 

Niestety na chwilę obecną nie mam jak tego sprawdzić.

 

8 godzin temu, szwagier24a napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

Za każdym razem gdy padało koło miałem dokładnie takie same objawy, a kilka już tych kół zmieniłem. Nigdy braku mocy nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!