Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Słaby na niskich obrotach


objt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Samochód (M3 1.6 2015 przebieg 95 tyś.) do mniej więcej 3000 obrotów kiepsko przyspiesza, jest słaby, jest wrażenie opóźnienia reakcji gaz, jest problem z wkręcaniem na wyższe obroty. Jak już się wkręci to wszystko jest w porządku. Świece i cewki nowe. Filtr powietrza nowy. Zawór KZFR podmieniony z innego 1.6 bez zmian. Przepustnica wyczyszczona i zaadaptowana. Kompresja po 12 bar. UPG ok. Sprzęgło bierze ok. Maxiecu błędów nie pokazuje. Odczyt pedału gazu ok. Sondy ok. Żadne z kół nie trzyma. Mam pod ręką M2 z tym samym silnikiem i tam od samego dołu jest dużo żwawiej. Czy kończące się koło zmiennych faz może dawać taki objaw pomimo tego że nie wydaje żadnych dźwięków? Proszę o jakieś sugestie, chyba że K4M w M3 jest że tak powiem bardziej "gumowate" na dole niż w M2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, objt napisał(a):

Maxiecu błędów nie pokazuje.

Z fazami to jest tak że ;

    - jak padnie koło - to dół obrotów jest gumowaty ( koło na niskich obrotach jest usztywnione )

   - gdy pada zawór - to auto traci ducha na wyższych obrotach.

Nowe/sprawne kzfr jest sprężyste - i  bez dodatkowego wysiłku go nie naprężymy;

   - zużyte kzfr - bez problemu go naprężymy,

Ważny jest też olej jaki się stosuje;

  - najlepiej w pełni syntetyczny,

  - poziom max

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, objt napisał(a):

czy koło może tak paść że zredukuje moc nie wydając przy tym żadnych dźwięków.

Jest to  też częsty przypadek dla kzfr w 1,6 megan K4M ,

11 godzin temu, objt napisał(a):

M3 1.6 2015 przebieg 95 tyś.

Wymiana rozrządu - to ok; > 6 lat lub 150 kkm przebiegu,

  - kzfr - wymiana  co drugi rozrząd,

  - Ty masz auto już 10 -letnie,

  - kumaty mechanik  -  odpowie co do kzfr,

  - elektrozawór kzfr -  proponuje Pierburg,

Jaki obecnie jest kąt wyprzedzenia zapłonu?? 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, objt napisał(a):

Tylko czy koło może tak paść że zredukuje moc nie wydając przy tym żadnych dźwięków. Miałem już kilka Raneult z kołem i zawsze jak padało to najpierw było terkotanie bez zauważalnego spadku mocy.

Najpierw zaczął przepuszczać olej elektrozawór kzfr w następstwie którego, koło było trwałe wysilone, aż przestało sprężyście cofać zapłon. Dopiero wtedy zaczyna terkotać. Już prędzej rosły obroty biegu jałowego i dziwny odgłos wypadających zapłonów przy hamowaniu silnikiem, co jest odwrotnie proporcjonalnie do mocy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jabrze napisał(a):

i dziwny odgłos wypadających zapłonów przy hamowaniu silnikiem

Hamowanie silnikiem i wypadanie zapłonu-jedno przeczy drugiemu, nie występują jednocześnie

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Jaki obecnie jest kąt wyprzedzenia zapłonu?? 

Niestety na chwilę obecną nie mam jak tego sprawdzić.

 

8 godzin temu, szwagier24a napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

Za każdym razem gdy padało koło miałem dokładnie takie same objawy, a kilka już tych kół zmieniłem. Nigdy braku mocy nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!