Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Słaby na niskich obrotach


objt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Samochód (M3 1.6 2015 przebieg 95 tyś.) do mniej więcej 3000 obrotów kiepsko przyspiesza, jest słaby, jest wrażenie opóźnienia reakcji gaz, jest problem z wkręcaniem na wyższe obroty. Jak już się wkręci to wszystko jest w porządku. Świece i cewki nowe. Filtr powietrza nowy. Zawór KZFR podmieniony z innego 1.6 bez zmian. Przepustnica wyczyszczona i zaadaptowana. Kompresja po 12 bar. UPG ok. Sprzęgło bierze ok. Maxiecu błędów nie pokazuje. Odczyt pedału gazu ok. Sondy ok. Żadne z kół nie trzyma. Mam pod ręką M2 z tym samym silnikiem i tam od samego dołu jest dużo żwawiej. Czy kończące się koło zmiennych faz może dawać taki objaw pomimo tego że nie wydaje żadnych dźwięków? Proszę o jakieś sugestie, chyba że K4M w M3 jest że tak powiem bardziej "gumowate" na dole niż w M2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, objt napisał(a):

Maxiecu błędów nie pokazuje.

Z fazami to jest tak że ;

    - jak padnie koło - to dół obrotów jest gumowaty ( koło na niskich obrotach jest usztywnione )

   - gdy pada zawór - to auto traci ducha na wyższych obrotach.

Nowe/sprawne kzfr jest sprężyste - i  bez dodatkowego wysiłku go nie naprężymy;

   - zużyte kzfr - bez problemu go naprężymy,

Ważny jest też olej jaki się stosuje;

  - najlepiej w pełni syntetyczny,

  - poziom max

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy koło może tak paść że zredukuje moc nie wydając przy tym żadnych dźwięków. Miałem już kilka Raneult z kołem i zawsze jak padało to najpierw było terkotanie bez zauważalnego spadku mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, objt napisał(a):

czy koło może tak paść że zredukuje moc nie wydając przy tym żadnych dźwięków.

Jest to  też częsty przypadek dla kzfr w 1,6 megan K4M ,

11 godzin temu, objt napisał(a):

M3 1.6 2015 przebieg 95 tyś.

Wymiana rozrządu - to ok; > 6 lat lub 150 kkm przebiegu,

  - kzfr - wymiana  co drugi rozrząd,

  - Ty masz auto już 10 -letnie,

  - kumaty mechanik  -  odpowie co do kzfr,

  - elektrozawór kzfr -  proponuje Pierburg,

Jaki obecnie jest kąt wyprzedzenia zapłonu?? 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, objt napisał(a):

Tylko czy koło może tak paść że zredukuje moc nie wydając przy tym żadnych dźwięków. Miałem już kilka Raneult z kołem i zawsze jak padało to najpierw było terkotanie bez zauważalnego spadku mocy.

Najpierw zaczął przepuszczać olej elektrozawór kzfr w następstwie którego, koło było trwałe wysilone, aż przestało sprężyście cofać zapłon. Dopiero wtedy zaczyna terkotać. Już prędzej rosły obroty biegu jałowego i dziwny odgłos wypadających zapłonów przy hamowaniu silnikiem, co jest odwrotnie proporcjonalnie do mocy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jabrze napisał(a):

i dziwny odgłos wypadających zapłonów przy hamowaniu silnikiem

Hamowanie silnikiem i wypadanie zapłonu-jedno przeczy drugiemu, nie występują jednocześnie

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Jaki obecnie jest kąt wyprzedzenia zapłonu?? 

Niestety na chwilę obecną nie mam jak tego sprawdzić.

 

8 godzin temu, szwagier24a napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

Za każdym razem gdy padało koło miałem dokładnie takie same objawy, a kilka już tych kół zmieniłem. Nigdy braku mocy nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!