Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV czy jeszcze III ?


LastSoul93

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnie peugeota to opinia od osób które znam i użytkują takie silniki. Mogłem dopisać :)

Tak liczę się z tym że mogą pojawić się takie wydatki w ciągu roku czy dwóch. Planuje tym autem przejechać jakieś 5/6 lat, zrobić z drugie tyle co będzie na liczniku. Stąd moje pytania czy jest sens się pakować w AdBlue i czy przy ewentualnym wymogu naprawy, ta naprawa okaże się dobrą do tego stopnia że przejdzie zamierzony cel km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nikt Ci nie powie. Przy przebiegach rzędu 250-300 tyś. jest duża szansa na koniec turbosprężarki, koniec wtryskiwaczy, sprzęgło, koło dwumasowe, egr, kolektor dolotowy minimum czyszczenie i kontrola i sondy NOx oraz szerokopasmowe. I tutaj trzeba być na to przygotowanym finansowo. Bo zazwyczaj nie ma pewności w jaki sposób auto było eksploatowane wcześniej i kiedy zajdzie potrzeba grubszej naprawy. Niestety, zazwyczaj jak zaczynają się problemy to większość lepi jak najtaniej a potem wyjazd na OLX. Niestety eksploatacja nowoczesnego samochodu nie jest tania a części są coraz bardziej gówniane. Ja osobiście nie miałem jakiś przykrych doświadczeń z adblue być może ze względu eksploatacje auta głownie na dłuższych przelotach, ale uważam że jest to chore rozwiązanie do samochodu osobowego, jeszcze jak ktoś się lubuje w jeździe ze start stopem i gania wóz po mieście. Także sam musisz się zastanowić czy faktycznie nie lepiej poszukac czegoś z 1.3 tce, albo poszukać meganki 1.5 lub 1.6dci Euro6 ale jeszcze w wersji bez adblue. Zawsze to mniej elementów to spier.... zepsucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meg IV z 1.6 dci pali pomiędzy 5.5-6 litrów. Arkana z 1.3 TCE pali średnio 6.5-7.5 Mówię tu o realnych wynikach cykl mieszany normalna jazda bez start stopa. Można  oczywiście się na trasie pieścić i zrobić 4.5 1.6dci i 5.5tce. Co do żywotności 1.3 tce trzeba by może poszukać na forum rekordzistów przebiegowych. Ogólnie z tego co piszesz szukałbym właśnie 1.6 dci w eu6 bez blue. Natomiast skoro robisz 25-30tyś. rocznie a planujesz jeździć 5-6 lat to zdecydowanie zakup auta z przebiegiem >200K jest raczej słabym pomysłem. Bo pomimo tego, że to są trwałe jednostki to jednak dość skomplikowane więc no zapewne porządny serwis dci ze sporym nalotem prędzej czy później pochłonie różnice w cenie zakupu egzemplarza z mniejszym nalotem. I potem kto Ci kupi takie auto w Polsce jak będzie miało 300tyś. :D Sprzedasz je za grosze i wszystkie te oszczędności pozorne psu na budę. Trzeba pamiętać, że nowsze 1.5 czy 1.6 dci mają też dużo bardziej skomplikowany układ oczyszczania spalin, są 2 egry, więcej czujników, kapa na wydechu, dpf przełożone bezpośrednio za turbo, nie ma już oddzielnego piątego wtrysku do wypalania dpf. Także i koszty serwisowe rosną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie szukam auta żeby miało maks 200.000 nalotu w momencie kupna. Żebym mógł w miarę spokojnie zrobić ok drugie tyle 😉 i raczej nie myślę w momencie kupna o tym żeby go sprzedać. Wizualnie mi się podoba także mogę nim jeździć do końca jego żywota :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się w ogóle nie zastanawiał czy M3 czy M4 bo M3 mi się zwyczajnie nie podoba. Co do diesla czy benzyny: ja mam 1,33 TCe 100 KM i jestem mega zadowolony. Zrobiłem tym autem od 2018 130 kkm, ale od maja zeszłego roku stoi niemal nieużywane bo jeżdżę elektrykiem.

Silnik 1,33 jest udaną konstrukcją, co widać w wątku na tym forum. Usterek praktycznie brak, czasami jedynie lekkie zapocenie na pokrywie zaworów, u mnie były stuki wynikające z luzów na dyfrze (nie usunięte), u mnie i u kilku innych padnięty czujnik różnicy ciśnienia na GPF. GPF jest całkowicie bezawaryjny i bezobsługowy. 

Założyłem wątek na forum NT przebiegów - nie są jakieś gigantyczne a wątek też poszedł na jakieś manowce dyskusyjne:

Spalanie u mnie jest osiągalne na 6-6,2 ale mam lekką nogę. 

Porównując wg częstości postów  awaryjnosc 1,33 z awaryjnoscia 1,6 czy 1,5 dCi to jest ikoną bezawaryjności. Że o 1,6 nie wspomnę to to wychwalany silnik tylko że stale naprawiany.

Myślę też że M4 będzie łatwiej zbywalny a jak będziesz nim jeździł "do końca" to do końca będzie cieszył Twoje oko. M4 mają też lekkie problemy z wypalaniem się LED w wąsach - mnie nie dotyczy bo mam zwykłe żarówki (na szczęście).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zdecydowałem się na M4 już, temat zakładany kilka miesięcy temu. Poszukałem, poczytałem. I zdecydowanie wygrała M4 bo zwiększam budżet. Celuję w rocznik 16-18. Czyli uważasz że lepiej się jednak skupić na wersji benzynowej jak dCi? Pytanie czy 115 czy 140 km lepiej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to nie doczytałem. Moim zdaniem 100, 115 i 140 to ten sam silnik z różnymi ECU ale są tu mądrzejsi ode mnie w tej mierze. Ja mam 100 i mi wystarczy. 

Odnośnie diesla to w rodzinie został mi jeszcze jeden diesel Kia ale raczej będzie ostatni. Podstawowo idę w stronę elektryka a spalina (benzyna) będzie w razie W dla kilku osób - głównie wakacje lub inne dalsze wyjazdy, gdzie elektryka trzeba by doładowywać na publicznych ładowarkach.

Jeżeli jeździsz lokalnie i masz dostęp do swojego gniazdka (i/lub fotowoltaiki) to auto elektryczne jest super rozwiązaniem. Teraz używki są bardzo tanie bo nikt ich nie chce kupować a pierwsza fala leasingowcow chce zmienić na coś nowszego. Inna sprawa że ludzie boją się EV więc ceny są pyszne. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wrazenie, ze te benzyny za duzo pala... jak aktualnie w focusie ktorego uzytkuje caly bak wystarcza ledwo na 800km... wydaje mi sie to za malo gdzie 1.5 dci spokojnie ponad 1000 ujedzie. A moze ktos mnie tutaj wyprowadzi z bledu i przekona ze lepiej postawic na benzyne jak na diesla. Gdzie na pewno koszty utrzymania przy ewentualnych naprawach w dieslu sa wyzsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy Twoich założeniach rocznych przebiegów to zdecydowanie zalecam jednak szukać egzemplarza w Twoim budżecie z jak najniższym przebiegiem bez znaczenia czy to będzie dCi czy też 1.3TCE a w przypadku większych przebiegów, udokumentowaną historia serwisową (wymiany oleju). Co by nie było to już nie są silniki 2.0dCi ani też 2.0 2.0T, które 400 tysięcy wciągną nosem bez większych serwisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, jakies naprawy musza wchodzic w gre w przyszlosci. Ale nie chcialbym sie wpakowac tak jak mialem wczesniej z laguna... po pol roku padly 3 wtryski pozniej czujnik turbo, przewody fapa, rura intercoolera, 2x w tym czasie komputerowe wypalanie fapa, rozrzedzony olej 2x, zalany hamulec parkingowy... i drobniejsze rzeczy ... komplet waahaczy, sprezyny z tylu... az wkoncu szczesliwie, nieszczesliwie rozbilem to auto i uniknalem kolejnej wymiany rozrzadu bo osprzet juz w zimie dawal znac, uszczelnianai silnika i turbo bo zaczelo sie pocic i cieknac... i kilku innych rzeczy ktore by sumarycznie wyszly pewnie kilka tysiecy zl....  a teoretycznie lagune kupilem z przebiegiem 240tys, i zrobilem nia lekko ponad 60 tys.

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiadasz... I chcesz kolejnego diesla?

Renault twierdzi, że 1,33 TCE do 300 kkm ma dojechać bez głównych napraw. Moim zdaniem jest to możliwe. Co dalej? Te auta na "poważnych" rynkach raczej dluzej nie jeżdżą. Renault nie robi biznesu w Polsce czy Europie wschodniej. Na zachodzie ludzie kupują "nowsze" więc usterki ich mniej dotykają. Choć 1,2 TCe trochę ich zabolały 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, mih00 napisał(a):

Przy Twoich założeniach rocznych przebiegów to zdecydowanie zalecam jednak szukać egzemplarza w Twoim budżecie z jak najniższym przebiegiem bez znaczenia czy to będzie dCi czy też 1.3TCE

 

 

a mozesz mi pryzblizyc co masz na mysli ? przykladowo budzet do 40,000 zl  - przebieg 150\170tys ?

16 godzin temu, Pepone napisał(a):

Sam sobie odpowiadasz... I chcesz kolejnego diesla?



 

Tutaj jescze przyznam ze polasilem sie na jak sie okazalo ujmujac to delikatnie... bardzo zle uzytkowany egzemplarz... zaczynajac od tego. ze przynajmniej kilka wymian oleju, olej lany byl zly...

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!