Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Raz odpala a raz nie - Megane II


Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, hery napisał(a):

Rozumiem, tylko jak stwierdzić czy też mieć pewność czy ten moduł jest uszkodzony?

Pod pin 3 podłączyć żarówkę a drugi koniec żarówki do masy. Jeżeli przy naciśnięciu na przycisk rozruchu żarówką się zaświeci to moduł jest sprawny.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w ten sposób prowadząc nowy: bezpośrednio przewód, pominę od razu  "stary oryginalny", który ewentualnie mógł być uszkodzony? Rozrusznik powinien zakręcic po wciśnięciu start/stop? A jeśli nie??? To jestem znowu na początku, bo nadal UPC może być uszkodzony, do tego również rozrusznik też może być "walnięty". Wyeliminuje tylko na 100% kabel, bo będzie on to sprawdzał a nie oznaczać to będzie, że ten "stary oryginalny" jest wadliwy...Chyba, że jeszcze wtedy zrobić ten "mostek" krótki start z akumulatora + do pina nr 3...? Tutaj szwagier24a pisał o sorawdzeniu wiązki przewodów. No właśnie ten pomarańczowy idzie z pinu 3 więc zamiast go sprawdzać co nie jest chyba łatwe w tym warkoczu, schowanym i wciśniętym niewiadomo gdzie o dokąd zrobię nowe obejście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to ma być zwykła żarówka halogenowa samochodowa H7 np.?

7 godzin temu, szwagier24a napisał(a):

Jeżeli nie był remontowany rozrusznik to on może być winien.

No i tu jest duża moja zaglostka i zakłopotanie. Ponieważ pisałem już o tym i teraz sam wątpię w to co wiem. Rozrusznik był renomowany, robiony bendix i ponownie wrócił do warsztatu bo problem powrócił. Za jakiś czas ta sama sytuacja z odpaleniem, poszedł do innego mechanika wymienił rozrusznik (tak mówił - chodź starego nie widziałem). Ale musiałem znowu go oddać bo ciągle co jakiś czas nie odpalal. Stąd moje wypociny na tym forum bo albo mam mega przypadek, albo nikt nic przy tym rozruszniku nie robił i go nie wymienił. Albo zbieżność przypadków i połączenie dwóch nakładających się usterek.

Edytowane przez hery
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, hery napisał(a):

Czy to ma być zwykła żarówka halogenowa samochodowa H7 np.?

Dowolna żarówka na 12 V. Może być H7. Podłączona do masy i pinu 3 wtyczki powinna się zaświecać przy każdej próbie odpalenia samochodu. Jeżeli tak będzie to UPC na 100 % sprawne.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem próbę z żarówką,tak jak było napisane. Użyłem żarówki co prawda H4 mase do akumulatora na - i drugi koniec podpiąłem pod krótkie światła żaróweczki kolejno do tej czarnej kostki pinu nr 3, równolegle już z tym istniejącym, wychodzącym przewodem.

Po wciśnięciu sprzęgła oraz start/stop żaróweczka zaświeciła jak odpuściłem sprzęgło żaróweczka zgasła. Kilka prób cały czas się żaróweczka zaświeciła i gasła przy próbie uruchomienia silnika przyciskiem. Żarówka świeciła nie wiem z jaką mocą ale pytanie jakie powinno być tam napięcie bo można przy okazji pomierzyć miernikiem czy jest właściwy nie za niskie np....?

No i wniosek jest taki że ten UPC jest sprawny bo działa poprawnie??

Została kwestia kabla który jest istniejący bo jeszcze nie sprawdzałem na nowym obejściu tego do cewki rozrusznika. Ale jeden problem został wykluczony pozostał sam rozrusznik wadliwy bądź też okablowanie do niego???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, hery napisał(a):

Żarówka świeciła nie wiem z jaką mocą ale pytanie jakie powinno być tam napięcie bo można przy okazji pomierzyć miernikiem czy jest właściwy nie za niskie np....?

No i wniosek jest taki że ten UPC jest sprawny bo działa poprawnie??

Napięcie powinno być w przybliżeniu takie jakie jest na akumulatorze, około 12 V. 

Jeżeli samochód jest na luzie to położenie sprzęgła nie powinno mieć znaczenia, przy załączonym biegu rozrusznik będzie pracował tylko po wciśnięciu sprzęgła. 

Żarówka świeci więc UPC sprawne, podaje wyjście na rozrusznik. Razem z żarówką powinien pracować rozrusznik. Warunek: sprawny przewód do załączania bendiksa i sprawny bendiks.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, pozwoliłem sobie pomierzyć miernikiem samo Aku na wyłączonym wszystkim ma 12.2V. Potem wpialem miernik w miejsce żarówki i było 11.2V. Pewnie jakieś spadki napięcia miały miejsce po włączeniu zapłonu, bo wiadomo: kontrolki się zapaliły, światło w kabinie, bo drzwi nie zamknąłem. Teoretycznie powinien mierzyć dwoma miernikami jeden na Aku i drugi w miejscu żarówki równocześnie. Ale 1V spadku to chyba nic nie robi...? Rozrusznik powinien się chociaż odezwać... Ok poprowadzę nowy kabel. Wtedy będę wiedział czy to rozrusznik i tyle i niech na gwarancji czy w ramach reklamacji mi wymieniają...

EDYCJA:

Witam w Nowym Roku fachowców. Ja dziś Święto spędziłem pod samochodem, podniosłem na lewarku, odkręciłem osłonę i doszedłem w końcu do tego rozrusznika. Faktycznie nie było łatwo i mało miejsca. Jest nowy. Popukalem młotkiem, nic nie dało. Pomierzyłem miernikiem, przejście było, przewód ok. Ale zrobiłem nowy kabel, tak jak było napisane od pinu 3 do rozrusznika (ten kabelek był na kostce nie ma śrubce). Niestety nadal nic. Już nawet przykładałem nowy ten gruby kabel od akumulatora + (chodź to niemożliwe, aby on był walnięty). Nadal nie ruszył rozrusznik. A i jeszcze dałem nowa masę w razie czego od - akumulatora na obudowę silnika. Więc winny ROZRUSZNIK jest na 100%??? Do wymiany??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik była założony 1 grudnia ale rok temu czyli po niecałych 13 msc. padł, ale problemy objawiały się już dużo prędzej. Byłem u mechanika co mi robił ma mi go wymontować i reklamować/czy też gwarancja. Ale chcę nowy, bo mam już dość przebojów. Teraz składam co rozkręciłem i we poniedziałek go odstawiam odezwę się co i jak. Na razie dziękuję za wszelką pomoc i porady! Ukierunkowały mnie i czegoś się nauczyłem. Jestem serdecznie wdzięczny.

EDYCJA:

Wczoraj odprowadziłem auto do mechanika w celu demontażu rozrusznika i jego ewentualną wymianę czy tam zdiagnozowanie problemu w hurtowni gdzie został zakupiony, dział w tej kwestii mechanik. Je wiem co wyjdzie i na czym stanie. Ale najlepsze jest to że odpaliłem samochód na pycha aby dojechać. I oczywiście odpalił. Po dojechaniu na miejsce zgasiłem i podjąłem próbę odpalę ja go normalnie. Oczywiście tak jak się spodziewałem krótka trasa ok 4 km ożywiła rozrusznik, zmartwychwstał, odpalił dwa razy pod rząd bez problemu.... Dziwna sytuacja,.co nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Prezes zmienił(a) tytuł na Raz odpala a raz nie - Megane II

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!