Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z uruchomieniem klimatyzacji SC3 PH1 1.5dci


Rekomendowane odpowiedzi

W skrócie.

Pacjent: Scenic III ph I 1.9 dci 2009, automatyczna klimatyzacja, w zeszłym roku wymiana skraplacza z uwagi na wypiaskowane lamele poprzedniego, uzupełnienie czynnika. Sprzęgło kompresora sztywne, zrywalne, środek się obraca.

Po uruchomieniu silnika, podnoszą się obroty, wentylator chłodnic wchodzi na 1 bieg (i wyłącza po wciśnięciu AC OFF), rurki przy silniku nie zmieniają temperatury, z nawiewów wyraźnie słyszalne syczenie, ustępujące po wyłączeniu AC. Brak błędów klimatyzacji, jedynie błąd DF1012 dotyczący tempomatu.

Parametry:

Blokada przez wtryski nie

Żądanie włączenia AC tak

Temp wew 37

Temp zew 26

Temp parownika 25.6

Ciśnienie na czujniku 5.4.

Z uwagi na obracające się koło kompresora wydaje mi się, że nie jest on zatarty, ale nie wiem czy prawidłowo działa. Syczenie świadczy o braku czynnika chłodzącego, ale czujnik pokazuje 5.4.

Bardzo proszę o pomoc w diagnozie nie sprawnej klimatyzacji.

 

 

Edytowane przez olmas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za sugestię. Na 11.06 jestem umówiony na diagnozę i naprawę. Wstępnie padła diagnoza, że pomimo ciśnienia w układzie (podobno jest to jakieś ciśnienie statyczne?? ale czuję, że to jakiś farmazon i wciskają mi kit) to i tak może być wyciek i ubytek czynnika chłodzącego. Puki co to trochę wróżenie z fusów dopóki nie wezmą go na warsztat i nie przejdzie testów.

Edycja:

Rozwiązanie: wymiana przewodu klimatyzacji pomiędzy kabiną a skraplaczem. W układzie było poniżej 50 g czynnika. Koszt 1500 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
4 minuty temu, olmas napisał(a):

W układzie było poniżej 50 g czynnika. Koszt 1500 zł.

Żartujesz? 1500 zł za wymianę tego przewodu i nabicie klimatyzacji. Miesiąc temu sam to przerabiałem, wyjęcie przewodu w SC III zajęło mi niecałe dwie godziny, spawanie 50 zł i montaż godzinę. Nabicie układu 250 zł. Przy okazji wymieniłem też chłodnicę, bo była mocno sfatygowana. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety tyle u mnie to kosztuje. Przewód oryginał to 520 + nabicie (praktycznie całości) 105 + robocizna 860. Warsztat, fakt nie tani, ale jeden z dwóch najlepszych nieautoryzowanych w Gdańsku. W 2018 przerabiałem to w innym Scenicu i wtedy u gościa zajmującego się tylko klimą kosztowało to 1200. Podobno to kupa roboty z rozbieraniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

W scenicu znajomego próbujemy uruchomić klimatyzację. Przy pierwszej próbie według pyclip klimatyzacja była zablokowana przez sterownik, brak reakcji ze strony układu. Nanometr pokazywał zbyt niskie ciśnienie. Kupiliśmy butlę 550g czynnika z olejem itd. Każde dwu sekundowe dobicia podbijały ciśnienie, doszło do 40psi więc dalej nie nabijałem. 

 

Efekt jest taki że wentylator rusza tak jak przy włączonej klimie, sterownik nie blokuje kompresora. Według auta układ rusza, nawet obroty się delikatnie podnoszą w momencie w którym kompresor powinien ruszyć. Nie ma charakterystycznego kliknięcia sprzęgła. Co prawda zaczął wydawać dziwny dźwięk, cyklicznie co 2 sekundy jakby gluche tarcie, tak jakby próbował ruszyć. Wcześniej zero oznak życia.

 

Czy to oznacza uwalony kompresor? Na pyclipe zero błędów, temperatura prawidłowa. Przy próbie testu przez menu UCH wszystkie komendy przechodzą pomyślnie. 

 

Połączyłem z podobnym tematem. aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na Problem z uruchomieniem klimatyzacji SC3 PH1 1.5dci
3 godziny temu, Krauziak napisał(a):

Nie ma charakterystycznego kliknięcia sprzęgła

Nie wszystkie kompresory miały sprzęgło, może być sztywne oraz zawór regulacji wydajności sprężarki. Zobacz, czy w kompresora wychodzi jedna czy dwie wiązki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbujemy dobić czynnika. Auto ma 15 lat więc pewnie nic tam już nie ma ,zwyczajnie przeraziłem się ze cisnienie tak szybko wzrasta . Tak nabijałem klime od zera w lagunie dwa tygodnie temu (wyleciały wszystkie rolki wraz z kompresorem i alternatorem i paskiem osprzętu. Po wymianie hałasującego koła pasowego puściła rolka na alternatorze a nastepnie na kompresorze).Z początku było pusto,potem wskoczyło na danger i po dwóch minutach nabijania kompresor ruszył i ciśnienie spadło.

 

Tylko dziwne jest to ,że auto daje wszelkie objawy działającej klimy a nie chłodzi. Czy kompresor steruje wentylatorem na chłodnicy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, szwagier24a napisał(a):

Wentylatorem na chłodnicy steruje sterownik silnika, który otrzyma sygnał o załączeniu sprzęgła sprężarki klimatyzacji

Nie do końca tak jest, wentylator włączy się na pierwszy bieg, gdy sterownik silnika widzi załączoną klimatyzację (przycisk on/off). Sprawdź czy na pewno masz sprzęgło a nie tylko zawór regulujący wydajność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed delikatnym dobiciem auto w ogóle nie reagowało ,sterownik blokował klimatyzacje. Jak pisałem wyżej,teraz wszystko sie załącza jak powinno tylko nie chłodzi. Sprawdziłem nawet temperatury na parowniku,w naszym S3PH2 to ten czujnik właśnie rozłączał klimatyzacje. 

 

W K9K 636 sprzęgło występuje napewno. Kolega ma K9K836 z gruszką na układzie paliwowym .Ciekawe czy to ten sam kompresor

Edytowane przez Krauziak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Krauziak napisał(a):

Kolega ma K9K836 z gruszką na układzie paliwowym

Mam identyczny silnik i sprężarka nie posiada sprzęgła. 

7 godzin temu, Krauziak napisał(a):

Sprawdziłem nawet temperatury na parowniku,w naszym S3PH2 to ten czujnik właśnie rozłączał klimatyzacje

Ten czujnik rozłączy klimatyzację, gdy odczytana przez niego temperatura będzie miała kilka stopni poniżej zera. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to przeważnie pierwsza rzecz która pada. Nasz dawał fałszywe odczyty w stylu - 25 stopni. Wystarczyło wyciągnąć go z parownika na jakiś czas i bylo ok przez tydzień. Nowy czujnik załatwił sprawę, cale 11euro na Amazonie. W angliku dostęp łatwiejszy, ale samo lutowanie w takiej pozycji to dramat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!