Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,9 dCi 120 KM opinie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Od tygodnia jestem posiadaczem Megane II 1,9 dCi z 2003 roku proszę użytkowników o opinię na temat tego modelu, interesuje mnie każdy temat związany z eksploatacją auta, na co trzeba szczególnie zwrócić uwagę,niedomagania, awaryjność,porady kierowców są bardzo cenne. Dotychczas jeździłem czterema samochodami benzynowymi, ten jest piątym ale Dieslem, wady i zalety benzyna i ropa.

Z góry dziękuję za opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lej dobrą rope, na markowych stacjach, stosuj dobry olej syntetyczny, nie pedałuj za ostro na zimno a po ostrej jeździe daj jej minutke na wolnych obrotach dla ostygnięcia turba. Najlepiej dojeżdzając na miejsce docelowe kilka kilometrów wcześniej jedź delikatnie na małych obrotach. To chyba wszystko co podstawowe a dalej to myj, przytulaj i mów do niej. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś z Krakowa to Ci napisze konkretnie.

Ja leje na Nestee bo naprawdę mają dobrą Ropę w bardzo dobrej cenie. Opinie możesz poczytać na stronie www.dobaku.pl. Lub jak chcesz poszaleć do V-Power Diesel pod M1 i Łykiem. Odradzam PKN-y, i inne mało sprawdzone. Chociaż nie tankuje na nich więc nie wiem...

I na Shella też uważaj szczególnie tego przy Makro! Tam nie ma V Powera. A kolegi ojciec wykończył 1,9 dCi w Mitsubishi. Ale chyba to był ten z Megane I ph II więc ze starszymi wtryskami!

 

Silniczek 1,9 jest mniej podatny na zatykanie się wtrysków w przeciwieństwie do 1,5 gdzie wiele osób na to narzeka i tankowało dobrą ropę z markowych stacji!! W krakowie akurat znam 2 przypadki zatkania 1,5.

 

Ogólnie 1,9 to silnik montowany w Renault, Volvach S i V 40 od rocznika ok 2001 do pojawienia się nowych S 40 i V 50 koło 2004-2005 roku gdzie zastąpiono go 2,0 HDI pod inną nazwą. Wcześniejsze 1,9 dCi miało jakieś problemy w Volvach (to był ten z Meganki I). Ten 1,9 co my mamy był bardzo sprawny i znajomej przejeździł trochę bez jakichkolwiek problemów.

Silnik jest w Nissanach (bo Nissan to chyba grupa Renault), i jak wspomniałem w Mitshubishi, np znajomy ma go w Grand Vitara. Nie mam pewności czy oby nie jest też w Kiach!?!

Jest to silnik montowany w wielu autach i ja go oceniam dobrze. Tak samo jak uważam iż 1,9 jtd jest równie dobrym silnikiem, nie ustępującym TDI, czyli reasumując jest jednym z 4 najpopularniejszych diesli. 2,0 Hdi 1,9 jtd 1,9 TDI, i 1,9 dCi.

Turbina na którą ludzie nadają że w Renault jest do bani. Trzeba o nią dbać tak jak napisał Valdi. Jak się dba to chodzi dobrze. A tak gwoli uściślenia jest to ta sama turbina Garret co w chyba BMW 320 D więc może nie jest tak źle z tym Renault.

 

Dobra gadki o 1,9. Silnik super. Chodzi miodzio. Ale z innym czujnikiem ciśnienia doładowania ok 130-140Km ok 330-360 Nm MIOOODZIO... Rwie tak że mocy aż nadto. Gdyby nie kontrola trakcji to na 3 cim biegu paliłbym gumę...

Trochę mi było ostatnio ciężko przyzwyczaić się tylko do 120 ale w sumie mniej pali. Jeszcze nie obliczyłem dokładnie ile mniej ale chyba jest 0,5 mniej, i w sumie też się zbiera całkiem całkiem, a chyba jednak bardziej oszczędza turbinkę...

Ten czujnik jest to coś nad czym myślę od dłuższego czasu. Jak bym dorwał 1,9 130 KM myślę że bym rozwiązał problem.

 

Ja jestem z 1,9 bardzo zadowolony. Na trasie spala mi ok 4,5 jak przycisnę mocniej 5-5,5 przy większych prędkościach więcej - wiadomo (w opcji 130-140 KM).

W mieście niestety dużo więcej. Ale mieści się poniżej 7,5. Zresztą zależy jaka trasa. Jak poruszam się na kilkukilometrowej trasie w centrum miasta w ciągłych korkach to wiadomo więcej. Jak gdzieś na bardziej przelotowych to mniej.

 

Jak by co to pytaj. Na ftpie klubowym są wszystkie schematy od diesla i elektryczne.

 

Problemy to:

1. przyciski zamykania drzwi

2. wymiana żarówek przednich

3. ściąganie w lewo - ale na to jest sposób z ustawieniem kąta zerowego elektrycznego wspomagania kierownicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam 1.9Dci coupe Przedewszystkim dobre paliwo niewlewac zadnych specyfików tzn ulepszaczy do paliwa gdyz te silniki sa bardzo czułe.Dbac o turbo jak wyzej napisane. I cieszyc sie z miłej jazdy tym silnikiem bo jest naprawde niezawodny Polecam Dci Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 lata później...
  • 1 rok później...

Niestety nie podzielam poglądu moich kolegów. Auto mam od roku i już czwarty raz turbina poszła, staram się jej nie przegrzewać i ją studzę po zatrzymaniu. Wymieniłem w tym aucie prawie wszystko, a w zeszłym roku robiłem remont silnika. Nadmieniam, że leje v-power`a.Czas na zmianę autka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas na zmianę autka
na pewno.Nie zapomniej tez przy kolejnym autku zmienic mechaników :-) No bo jak mogła 4 x w ciągu roku turbina paść...nawet w renault jest to troszkę nierealne.Ktoś musiał coś spaprać...ciekawe czy pomierzyli ciśnienie oleju...pewnie pompa oleju nie bije odpowiedniego i stąd te problemy.Często o tem niestety mechanicy zapominają.Warto wiedzieć dlaczego turbo padło.Pierwszy raz..no OK,drugi raz pech ale 3ci i 4ty raz...szok..... :shock:

Przy Twoim przebiegu to naprawdę jestem bardzo zdziwiony tymi problemami.120tkm i remont silnika?Moja z tym samym silnikiem miala nabiegane 280tkm i z poważniejszych napraw to wlaśnie raz turbawka i sprzęgło padło 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kovalsm, tak jak pisze Waldek, gdzieś jest błąd w sztuce, to niemożliwe żeby turbina tak padała. Po każdej wymianie turbiny powinno się wlać nowy olej. Masz pewne zaufanie do tych mechaników?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz padła zaraz po kupnie (pewnie poprzednik wiedział co się święci), była regeneracja. Drugim razem mechanik spaprał (była regeneracja i remont sinika). Trzeci raz mechanik zaraz po remoncie sam sobie zepsuł przy jeździe próbnej po remoncie silnika, wstawił używkę, która dzisiaj się rozleciała. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kovalsm, czyli tyrbina tak naprawdę padła 1x a remont silnika został wymuszony blędem mechanika.

No kolego to i inne marki (lepsze) Twoi mechanicy są w stanie spaprać :-/ Nawet legendę nezawodności...golfa III 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaaa, i jeszcze może to wszystko wina ,że to Reno

kovalsm , zmień mechaników i diagnostów , no i auto też jak masz tak narzekać.

No i nawiązując do kolegi czy oni Ci ją w ogóle wymieniali czy może tylko podleczali ;-)

Jak dla mnie , to te silniki są idealne i nie sugeruj się jedną czy dwiema opiniami :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomik 1970, bo to jest tak,że jak kolega podjechał meganą to mechanikom ręce opadły.Wiadomo,że renault to szajs i nie opłacało sie do naprawy przyłożyć.Dziwię sie tylko wlaścicielowi auta,że płacił z wlasnej kieszeni za ignorancję i niekompetencje mechaników :shock:

Kolego kovalsm, rozumiem,że teraz w Twoim mniemaniu renault to badziew?Nie,żebym bronił marki ale wkurza mnie czytam o takim podejściu mechaników do auta...sorry renault ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!