Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MII zalewanie schowka w podłodze


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Panowie sprawa jest prosta, aby pozbyć się wody należy wykonać dwie czynności, która opisuję poniżej. Jest to praca dość denerwująca ale dająca ileż to satysfakcji. Postępując po moich radach unikniesz niepotrzebnego wk... się, wielu gorących i ciepłych słów posłanych w każdą stronę świata. Sprawdzone organoleptycznie, inaczej nie pisałbym głupot.

1. SPOSÓB OSZCZĘDZAJĄCY GIMNASTYKI RĄK I WYMAGAJĄCY ODKRĘCENIA DWÓCH ŚRUB!!

Zdjąć wycieraczki, ściągnąć uszczelkę i wyciągnąć po dwóch stronach podszybia po dwie zapinki - razem cztery (nie wahajmy się ich wyrwać, połamać, itp. naprawdę nic się nie stanie a w serwisie zapłacimy za nie 8 zł, PODSZYBIE BEZ NICH NIE ODLECI PRZEZ JEDEN DZIEŃ). Wyciągamy całe podszybie bez problemów i czyścimy dwa otwory spustowe po stronie kierowcy pod silniczkiem wycieraczek i po drugiej stronie od pasażera. Gadanie gadanie a samo się nie zrobi. Do tego drut to marny sposób, musicie podnieść jedną stronę auta, zdjąć koło i tylną część nadkola a przed waszym nosem ukarze się rurka, którą rozkłada się na dwie części, rozkładacie, czyścicie. Na pewno natraficie na masę syfu, igieł po ostatnim szybkim numerku w lesie i masę innych słodkości zapychających dostęp do wasze słodkiej wąskiej dziurki. Druga strona tak samo.

Składamy w odwrotnej kolejności.

2. SZYBKI NUMEREK Z WANNĄ, CZYLI JAK POKONAĆ WODĘ WYSTĘPUJĄCĄ Z WANNY

W kabinie pod nogami ściągamy dwie strony zaślepek, a następnie od strony kierowcy jak na załączonych wyżyje fotkach odkręcamy dwa wkręty od spodu wanienki, po czym zwalniamy zatrzaska i ciągniemy do siebie aby wyciągnąć. Możliwe że będzie potrzebna pomoc kogoś z drugiej strony w celu drobnej pomocy. W celu ułatwienia sobie życia wcześniej możemy ściągnąć pedał gazu - ciągniemy w stronę fotela i zdejmujemy w bok z "drutu". kolejna czynność to wyciągnięcie a raczej wyszarpanie rurki z dziurki - rurka z kołnierzem widoczna w tunelu w samym jego centralnym punkcie. Czyścimy ją, dmuchamy, chuchamy, liżemy co tam chcecie po czym zakładamy już wcześniej smarując obficie kołnierz- czytaj górę spustu smarem. I w ten sam sposób co wcześniej, a raczej w odwrotnej kolejności składamy wanienkę, skręcamy, a następnie sprawdzamy jak wyszło i czy dziobek spustu wody jest w kołnierzu. Cieszymy się brakiem syfu w samochodzie a przede wszystkim powodzianki z czystego ujścia klimatyzacji. A to wszystko bez zbędnego wjeżdżania na kanał, buszowania w osłonie tłumika itp.

Ten opasły w treść i doświadczenie bryk powinien znacząco pomóc wam w naprawie autka. Osobom, którym się przyda zapraszam do wysyłania browarku ... wiele zdrowia to kosztowało :)

Aha, osobom niecierpliwym, nie umiejącym czytać i myśleć mogę wykonać usługę wraz z suszenie za odpowiednią gratyfikacją 8-) Zima idzie, a dywaniki zgniją;)

Pozdrawiam i owocnej pracy ;)

 

Polecam pierwszy sposób. Dziś to przerabiałem... teraz tylko wysuszyć auto... ale muszę coś wymyślić, żeby nie musieć wyciągać całej podłogi. Ktoś mi poradził żebym odpalił klime na maksa na cały dzień ale to było by chyba za proste

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A co ja mam powiedziec, jak klimatyzacja u mnie w aucie nie dziala od wiosny, a w schowkach od strony pasazera i teraz od strony kierowcy jest woda w drzwiach? I nie gdy jade autostardami w gestym deszczu a tylko wtedy gdy auto stoi pod chmurka... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

;)

Sprobuje to sprawdzic i zrobic przed weekendem bo auto bedzie stalo na niekrytym parkingu pod lotniskiem w Amsterdamie przez 3 tygodnie, wiec jak wroce to bedzie mialo pelno wody w drzwiach z powodu codziennego deszczu...

Dzieki

 

Dodano: 06 gru 2011 - 14:02

Przeczyscilem z kolega spusty wody spod podszybia - jeden otwor calkiem czysty, drugi lekko zapchany. Ilosc deszczu w NL dokladnie przemywa auto na wskros. Zaden syf sie nie utrzyma dluzej niz 2-3 dni.

No i auto stalo 3 tyg pod Schipholem. Deszcz akurat prawie nie padal. Najsuchszy listopad od 105 lat w Holandii :D

Po wizycie w myjni auto znowu cieknie w tym samym miejscu. Do kieszeni w drzwiach przedni z dwoch stron. Po jednym dniu z deszcze ta sama sytuacja. Czyli jak mowilem podszybie nie ma nic wspolnego z przeciekami do drzwi przednich!

Wydaje mi sie, ze musi przeciekac kolo lusterek albo uszczelka od szyb bocznycyh w przednich drzwiach puszcza... Ma ktos takie obserwacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, ze musi przeciekac kolo lusterek albo uszczelka od szyb bocznycyh w przednich drzwiach puszcza... Ma ktos takie obserwacje?

No i takie klocki wychodzą jak post o przecieku i wodzie w drzwiach podpinasz pod temat o zalewaniu schowków w podłodze, tych pod nogami kierowcy i pasażera.

Co do samego zalewania drzwi, głośników i schowków, jest inny temat i tam jest próba lokalizacji i usunięcia problemu.

W obecnym temacie tez trochę o tym jest wspomniane na 1 stronie w poscie #8 http://megane.com.pl/topic/943-mii-zalewanie-schowka-w-podlodze/page__view__findpost__p__10773 i kilku kolejnych ale to zapewne już przeczytałeś. Dziwi mnie zatem, że przeciekom do drzwi chciałeś czyszczeniem odpływów z podszybia zapobiec, kierując się ostatnimi poradami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

w zimie miałem mokre schowki po obu stronach. udrożenienie odpływów z podszybia pomogło. od 1-2miesięcy mam mokro w schowku kierowcy, odpływy klimatyzacji są drożne. wyjąłem pianke, wysuszyłem. dzisiaj otwieram auto, a na wewnętrznej uszczelce drzwi na długości 5cm jest mokro. zdjąłem listwe plastikową z progu i tam woda sobie zlatuje do pianki w podłodze. na 95% leci spod obicia drzwi, tzn. woda spływa po szybie do drzwi(tak jak ma być) i część z niej trafia do wnętrza szczeliną między blachą, a tapicerką. macie pomysł jak temu zaradzić? kiedyś na forum czytałem, że ASO jakieś fartuchy zakłada, ma to ktoś?

Edytowane przez weglus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozbierzesz drzwi , to sam wpadniesz na pomysł, jak przykleić folie , tak ,m żeby nie lało się po głośnikach itp.

Może ktoś, kto ma dostęp do biuletynów serwisowych Tobie pomoże.

Ja w serwisie widziałem taki biuletyn, chyba ten mechanik co zakładał te fartuchy w moim aucie robił to pierwszy raz, bo właśnie z biuletynu korzystał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, miałem identyczny problem jak w temacie, gdy tylko zaczęły się cieplejsze dni i zacząłem używać kimy, w schowku w podlodze od strony pasazera zaczela zbierac się woda :| troche zaczelo mnie to zastanawiac i zacząlem śledzić forum. Co sie okazalo miałem poprostu zawalony odplyw wody z klimatyzacji i wszystko zlewalo sie w podloge na moje nieszczescie :/. Podjechalem do znajomego mechanika i wspolnymi silami udroznilismy ten odplyw, na poczatku wylecialy syfy przypominajace zgnile liscie a pozniej ok 1 litra wody. Od 2 tygodni mam spokoj, codziennie wietrze auto zeby pozbyc sie wilgotnego schowka :mrgreen: pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Usiłowałem dziś oczyścić kanały odprowadzające wodę z podszybia w megane II kombi 1,6.

Kanał od strony pasażera oczyściłem bez najmniejszego problemu, natomiast kanał od strony kierowcy nieco mnie zaskoczył, okazało się że tam gdzie wszyscy opisują że jest dziura od kanału pod podszybiem to u mnie jest uszczelka gumowa przez którą wchodzą przeody elektryczne od silnika wycieraczek.

Polałem wodą po szybie i okazuje się że woda nie ma ujścia (stoi w podszybiu) jak poruszyłem przewodami od wycieraczek to woda zaczęła ściekać .

Czy to możliwe żeby ktoś odstawił taką rzeźbę i zatkał ten kanał?

Którędy u was idą przewody od wycieraczek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!