Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Mam problem, gdy tylko uzywam klimy po pewnym czasie mam wilgotny, mokry schowek w podlodze po prawej stronie kierowcy. Podobno jest to przyczyna zapchanych kanalow odprowadzajacych wode z skraplacza. Pytanie, czy moze ktos mial podobny problem i jak go samemu usunac, gdzie szukac odprowadzenia skroplin.

 

Pozdrawiam :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A niemasz casem Reni jeszcze na gwarancji?? jak tak to leć do ASO Renault'a

jak nie to chyba musisz poszukać autoryzowanego serwisu Klimy Valeo i cos powinni ci poradzić

PozdrO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi też zalewa schowek tylko pasażera... jak co jakis czas nie zajrzę to potem jest niefajnie... tylko że ja klimy nie używam bo nie działa :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

parownik i tak dziala, stad woda. przeczyscic kanaly mozna zwyklym twardym drutem. te kanaly (chyba) tez sluza do odprowadzania wody spod szyby, stad tez moze woda cieknac do schowka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzieki DrNo... miałem tak zarąbane te kanały że woda tam stała po prostu!!!!!!! jakieś liście i inne syfy....

Sposób przeczyszenia- trzeba zdjąc plastikowe podszybie i po prawej i lewej stronie są takie dwie dziury- jedną widać po lewej stronie chyba ( od komory silnika ). JA tam po prostu włożyłem wąż ogrodowy i puściłem wodę!! Przy okazji przeczyściłem tam wszystko :mrgreen:

 

Pozdrawiam

 

Suchutki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aha moze do każdej pracy którą będę robił wrzucę fotę :mrgreen: więc zaraz idę je popstrykać ;D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdjecia wykonane po wyczyszczeniu wszystkiego wiec tylko chciałem pokazać gdzie mniej wiecej jest ta rurka odprowadzająca wodę...

post-506-1173943520_thumb.jpg

post-1-1173943520_thumb.jpg

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Specjalistą w zakresie przecieków do MEGGI II był CIPMAN z forum rumuńskiego : http//www.reno.ro/. Bardo fajnie opisano przecieki wcześniej na forum angielskim http://www.meganeownersclub.co.uk/.

Przecieki z zewnątrz generalnie sklasyfikowano jako :

-udział zatkanych otworów spustowych z przestrzeni podszybia od strony silnika (przelew przez otwór wlotu powietrza zwłaszcza po lub podczas deszczu i to w trakcie jazdy !!),

-napływ wody z zewnatrz przez otwory stabilizujące osłony progów (zdjęcie lewej strony ale z prawej to samo - autor Cipman)

-pozostałość cieczy z układu klimatyzacji w wyniku wykraplania (brak drożności najniższego punktu zespołu klimy)

-napływ z zewnatrz przez narożnik drzwi obok lusterka

-otwarte (lub nieszczelne) okna boczne

-intensywne mycie auta wężem :) .

post-95-1174939541_thumb.jpg

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
-napływ z zewnatrz przez narożnik drzwi obok lusterka

.

 

 

ostatnio napotykam wodę w kieszeni drzwi od strony pasażera... wkurza nie to strasznie..

wkładam rękę i jakbym do umywalki z wodą wsadzał :-x musze to uszczelnić..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

W przednich drzwiach Meganki II wystarczy że zdejmiesz osłone głośnika,i uszczelnisz

specjalnym kitem( podobnym do plasteliny ) wzdłuż głośnika,i okolice.

Miałem to samo,uszczelniłem ,oczywiście póżniej zrobiłem próbe z wodą.

Pomogło. Także jest to sprawdzone.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

[Cięcie]

To pomaga tylko na to że nie zalewa tobie kieszeni w drzwiach!.

Woda cały czas się leje po głośnikach , które będziesz musiał wymienić, szlag trafi membrany.

Proponuje wizytę w ASO , zakładają jakieś fartuchy( ? ).

U mnie miałem awarię telefonu komórkowego , który woziłem w drzwiach , które ciekły.

Serwis telefonu odrzucił naprawę gwarancyjna , tak samo jak RENO pretensje o przecieki.

To wszystko prowizorka , woda nie powinna wpływać do drzwi , u mnie po deszczu w tylnych drzwiach stoi ok. szklanka wody , która wylewa się po otwarciu drzwi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niezależnie do czasu lokalizacji wycieku skroplin wykonaj w schowku w zaślepce podłogowej przebicie 0,3 - 0,5 mm (gruba igła ) - popatrz od spodu - kanał nie jest potrzebny. Nadciśnienie w kabinie spowoduje wypychanie cieczy na zewnatrz (chyba że wjedziesz w kałużę do 3/4 kół :) ) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

<przeniesiono>

Witam wszystkich Meganmaniaków. Mam problem z cieknąca wodą z klimatyzacji. Na początku woda zalewała mi całą podłogę. Po przeczytaniu postów na forum dowiedziałem się co to może być. Odblokowałem i przeczyściłem odpływ skroplin. Jest ok. woda kapie z rurki pod osłoną środkowej części tłumika. Woda także sączyła się z kołnierza pomiędzy parownikem a rurką skraplacza jest tam taka uszczelka z kołnierzem, uszczelniłem jest ok. Ale oprócz tego woda sączy się z parownika ( mam nadzieję, ze wiem o czym mówię to taki plastikowy sześcian z odkręcaną podłogą). Tę podłogę próbowałem odkręcić 2 śrubki od strony kierowcy odkręciłem ale podłogi tego sześcianu nie zdołałem wyciągnąć. Woda sączy się ze szczelin podłogi ze ścianami od strony kierowcy. Błagam pomocy. Może ktoś wie o czym piszę i miał podobny problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Manitek21, może nie do końca wiem o czym piszesz, bo jeszcze do Meg II tak szczegółowo nie zaglądałem ale jeśli to przecieka na składaniu i nie ma potrzeby tego często rozbierać to ja bym to potraktował z zewnątrz silikonem. W razie potrzeby odkręcenia tych śrubek i wyjęcia "podłogi" silikon nie jest aż tak wielką przeszkodą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
parownik i tak dziala, stad woda. przeczyscic kanaly mozna zwyklym twardym drutem. te kanaly (chyba) tez sluza do odprowadzania wody spod szyby, stad tez moze woda cieknac do schowka.

 

 

Witam serdecznie,

 

Też mam ten problem z zalewaniem i zamierzam do tego podejść z 2 stron, tj pozbyć się "korka" z odpływu skroplin (inne waki na tym forum) oraz przeczyścić kanały o których mowa w tym wątku. Niestety mam problem - jako extremalnie początkujący mechanik na podstawie opisów w tym wątku ani zdjęć, nie mam pojęcią co dokładnie przeczyszczać. Proszę o pomoc - jak dokładnie wygląda ten kanał? Czy muszę demontować jakieś osłony aby się do niego dobrać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

myliłem się... to nie są te same kanały.

 

dwa są w podszybiu, da się je na tyle odchylić bez ściągania wycieraczek, żeby cienką końcówką odkurzacza odsyfić spusty. wygląda to nie inaczej jak rynna pod dachem. po stronie pasażera widać jak na dłoni, idzie centralnie w dół, dostęp bezproblemowy na całej długości. po stronie kierowcy jest pod silniczkiem wycieraczek i niestety wchodzi za nadkole między koło a przegrodę silnika... dostęp kijowy ale od góry da się odkurzaczem przeczyścić wlot, a cały kanał drutem miedzianym o średnicy tak 1-2 mm (jest odpowiednio "twardo-wiodki" :))

 

co do klimy. w kabinie zdjąć warto: obie osłonki przy nogach na konsoli centralnej (zatrzaski) oraz wyjąć schowek pasażera (miejsce na głowę :mrgreen:). po stronie pasażera, do schowka, dochodzi (z całego układu mieszalnika) rurka do chłodzenia schowka. jest ona zamontowana praktycznie zaraz obok parownika, wpięta do komory zaraz za nim. zaglądając pod ten fragment bloku mieszalnika da się zauważyć, że jest to najniższy punkt całej konstrukcji i wsadzając rękę między blok a tunel centralny łatwo wyczuć uszczelkę odprowadzenia wody z parownika.

 

UWAGA!!!! jeśli leje sie woda pod nogi pasażera, to znaczy że przepełnił się już cały zbiornik, z którego jest odprowadzenie wody (ta uszczelka). to znaczy, że jest tam dużo wody!!! w momencie dotknięcia tej uszczelki ręką, siłą rzeczy się ja odchyla (przez ilość miejsca). wtedy poleje sie DUZO WODY!!!, trzeba wcześniej podłożyć parę bawełnianych szmat jakby pod swoim nadgarstkiem, reki wsadzonej w okolice uszczelki. to uchroni autko przed dodatkowym zalaniem.

 

jak juz sie opróżni ten zbiornik, puszczając uszczelkę (wyjmując rękę ze szpary, uszczelka sie sama domyka, woda nie cieknie) trzeba trochę grubszym drutem, o tępej końcówce!!!, przetkać kanały. wepchnąć drut w kanał, który da sie wymacać ręką po odchyleniu uszczelki. warto sobie pomoc jakimś grubym narzędziem, typu kombinerki, przedłużką magnetyczna do bitów, i po odchyleniu uszczelki palcami, wsadzić tam przygotowane narzędzie. ręka nie będzie bolec od trzymania uszczelki i będzie łatwiej manewrować drutem. drut trzeba wsadzić od strony pasażera, potem również od strony kierowcy aby przeczyścić oba kanały wylotowe (pod autem: dziury w osłonie termicznej po bokach rury wydechowej)

 

czy sie udało to widać pod autem :) jak sie stoi na betonie to będzie mokra plama :) :-P

 

i to by było na tyle, opis z grubsza i bez detali :) ;-) jakieś pytania to na pw lub lepiej gg bo strasznie zarobiony jestem ostatnio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki gojgien o tym nie pomyślałem. Chyba tylko to mi pzostaje. Silikon uszczelniający i wszystko do okoła zapaćkać. Może nie będzie przeciekać. Tylko najciekawszen w tym wszystkim jest to, że większość wody narmalnie odpływa a i tak na łączeniach parownika lekko się skrapla. Pojęcia nie mam co to za cuda. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki Dr No,

 

w sumie robiłem coś innego u mechanika i gdy wspomniałem o problemie z zalewaniem, ten grzecznościowo, fachowym ruchem zerwał zatyczkę z wężyka spustowego (3 minuty razem z podniesieniem i opuszczeniem pojazdu). Woda już płynie na zewnątrz, ale to co jest w środku pod tapicerką trochę mnie przeraża......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czołem forumowicze,

 

Przypadkiem odkryłem ten sam problem z prawym schowkiem w podłodze. Po jego otwarciu zauważyłem pleśń! Pewnie od wilgoci. Myślałem, że tak po prostu musi być i już. Dobrze, że auto mam na gwarancji - pojadę do serwisu. Nie będę się sam bawił z tym. Pozdrowienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mokry schowek w podlodze po prawej stronie kierowcy,temat rzeka kilka fotek gdzie to sie przepycha , post http://www.megane.com.pl/viewtopic.php?t=943 DrNO,

 

[ Dodano: 2009-06-29, 21:40 ]

a oto cały winowajca zamieszania http://rapidshare.com/files/250059065/Wideo006.3gp.html , zamierzam przykleić taki owalny próg jakieś 0,5 cm ,na około odpływu wody aż po skraplanie się .Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2009-06-29, 21:49 ]

jak się powiedzie zrobię fotki i wkleję, myślę że cały temat zalewania schowka, pomoże tym co jeszcze nie wiedza że im schowek zalewa :)

post-15457-1245006316_thumb.jpg

post-1-1245006316_thumb.jpg

post-1-1245006317_thumb.jpg

post-1-1245006318_thumb.jpg

post-1-1245006319_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie i chcialbym podziekowac mocno za porady ktore moglem przeczytac na tym poscie- na razie nie leci a bylo juz niezle cala podloga a raczej pianka nasiaknieta woda. Po udroznieniu klimy na razie sucho.

Suszenie dywanikow a raczej pianki tydzien na sloncu ale i tak musialem wyjac fotele i lekko niszczac (rozlaczenie pianki) wyjac to wszystko i dosuszac 1,5 dnia na ostrym sloncu.

Ufff sucho w aucie, i pewnie.

Pozdrowy i dzieki wielki za wszystkie fotki te sa najbardziej uzyteczne dla amatorow:))))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś miał podobne problemy w Scenic II ? Znacie jakieś materiały (zdjęcia) ?

 

Kanały odpływowe z podszybia mam drożne (sprawdzałem) mimo to woda w schowku pasażera - wnioskuję, że przez klimę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie wyglądało to tak:

Mokre schowki ( z przodu od strony pasażera istny basen! ) z tyłu mokre obicie i dywaniki.

A więc:

-Demontaż przednich foteli

-Zdjęcie obicia

-Wyjęcie ciężkiej od wody gąbki - po uprzednim wycięciu

-Zdjęcie wycieraczek wraz z podszybiem

-Udrożnienie kanalików odpływowych po lewej i prawej stronie auta, (jeden z nich

znajduje się bezpośrednio pod silniczkiem wycieraczek)

-Suszenie...

Efekt:

Od tygodnia sucho. Przyjemny zapach wewnątrz auta.

Krótko mówiąc roboty na jakieś dwa ( upalne ) dni. ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem który pojawiał się po przejechaniu większej ilości kilometrów. Zalane dywaniki w nogach pasażera oraz schowek. U mnie zapchany był przewód pod osłoną układu wydechowego gdzieś na wyskokości siedzenia kierowcy, pośrodku auta. Po udrożnieniu cienkim drutem wyleciała spora ilość wody. Mam nadzieję że teraz będzie ok :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...