Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dziwny wyciek w okolicach chłodnicy....


Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich forumowiczów...jestem tu nowy także proszę o wyrozumiałość jeśli nie będę rzucał jakimiś fachowymi hasełkami!!mam dośc kontrowersyjny problem z moją Rencią:otóż wczoraj w okolicach chłodnicy doszło do wycieku płynu o brązowym zabarwieniu dość sporego bo około 1 litra na wstępie nasunęła mi się nieszczelna chłodnica...odkręciłem korek od wyrównawczego w środku taki sam kolor bym powiedział ciemnej sraczki wpadającej w brąz...sprawdziłem stan płynu był poniżej minimum...postanowiłem dolać wody do max odpalić silnik i zobaczyć co się będzie działo...po paru minutach pracy silnika na ok 3000 obr wyłączyłem go i odkręciłem korek od zbiorczego płyn po prostu eksplodował!!!o co kaman tutaj??bo jeżeli chłodnica była by nieszczelna to woda uciekała by raczej z niej nie wracała do wyrównawczego...tak na zdrową logikę...proszę o jakąś pomoc w tej materii z góry dziękuje i pozdrawiam serdecznie

 

[ Dodano: 2008-10-12, 13:44 ]

dodam jeszcze że Megi nie była eksploatowana przez dobre 2 lata i może to być przyczyną zabarwienia płynu chłodniczego...na korku od oleju brak żadnych niepokojących sygnałów...moc Renci jest OK... poziom oleju oraz jego zabarwienie jest bez zarzutów więc może daj boże to nie uszczelka pod głowicą tylko przeterminowany płyn zmienił konsystencję...ale dlaczego tak go gotuje i wyrzuca do wyrównawczego to mnie martwi...no i cały czas kap kap kap... :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkręciłem korek od zbiorczego płyn po prostu eksplodował!!

No kolego moje gratulacje.

Dobrze, że po oczach nie dostałeś oraz, się nie poparzyłeś. Nigdy nie odkręca się korka na chłodnicy i zbiorniku wyrównawczym w zaraz po pracy silnika, po zgaszeniu go .

Jagu, jak zwykle wprowadzasz w błąd - wypowiedz się do końca albo wcale :!::!::!:

Kolego spuść syf i zalej wodą, potem odpowietrz i pojeździj trochę i obserwuj co się dzieje. Jeśli wszytko OK to spuść znowu wodę i powtórka - jak trochę się układ przepłukał i jest OK to spuszczaj całą wodę i zalej płynem do chłodnic. Idzie zima i aby ci nie rozsadziło układu chłodzenia zalewa się płynem. Ten płyn ma jeszcze trochę innych właściwości ;-)

Nie zostawiaj wody na noc, jeśli spodziewać się można przymrozków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym, że nie do końca piszesz co i jak :!:

Wyjaśniaj do końca, bo ktoś gotów wlać wody i zostawić całą zimę - o skutkach nie będę pisał. Gdybyś dodał, zalej wodą w celu przepłukania a potem zamień zaraz na płyn, (tak aby w zimie nie zamarzło) to było by OK

Zauważ, że na forum nie tylko są sami mechanicy dla których to jest, jak to pewien polityk mówił, oczywista oczywistość <ok>

 

ps. Jeśli masz dalej jakieś uwagi do mnie, nie związane z tematem, to zapraszam na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no fakt faktem popisałem się odkręcając na gorącym silniku korek...to przecież wszystko pod ciśnieniem jest... <ok> no ale obyło się bez poparzeń na szczęście :) dziś Reńcia pojechała do mechanika mam nadzieje,że ją jakoś wskrzesi...zdam relacje co i jak i za ile...

 

[ Dodano: 2008-10-13, 14:08 ]

a więc wg mechanika padła uszczelka pod głowicą...stąd zabarwienie płynu chłodniczego...powiedział też że auto kopci sporo...i na 100% woda dostaje się tam gdzie nie powinna się pchać...aha krzyknął też za naprawę +/- 1000 zeta czy to normalna cena ??jak na moją głowę to dużo dużo za dużo!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!