Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montujemy TEMPOMAT w MII


Driver

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie a mianowicie nie świeci mi się przycisk włączania tempomatu/ogranicznika prędkości czy jest on wogóle podświetlany? Jeżeli tak to jakie przewody w kostce za to odpowiadają? Może to być wina iż posiadam ten włącznik z meganki II ph II a posiadam meganke II ph I? I drugie pytanie czy próbował już ktoś zrobić podświetlane przyciski sterowania tempomatem w kierownicy w Megane II? I jeszcze jedno pytanie a mianowicie przycisków w kierownicy działa mi tylko plus od tempomatu minus nie co może być też przyczyną?

Edytowane przez n1gdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy tak rzeczywiście ma to działać, ale w sumie ma to sens.

Dokładnie tak to działa. W momencie szybkiego wciśnięcia zaczyna również mrugać ekran z prędkością Ogranicznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystskie schematy są dostępne na downloadzie.

Może prawe światła pozycyjne nie świecą i stąd brak podświetlenia przycisku. Jeśli tak, to należy wymienić bezpiecznik i po problemie. Opis poszczególnych pinów w białej kostce od tempomatu:

thumb_hosting_zdjec_1399563792__tempomat_kostka_przycisku.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

damiar właśnie mam światła pozycyjne oba i bezpiecznik też jest dobry. Możliwe aby przepalona była dioda? Mam pytanie jeszcze odnośnie przycisków tempomatu a mianowicie przycisku + i - gdyż jak jadę i mam wciśnięty tempomat i ustawioną prędkość i chcę ją zwiększyć to wciskam + i mi podnosi się o 2 km/h większą natomiast jak chcę zmniejszyć wciskam - i zamiast zmniejszyć prędkość to też ją zwiększa o 2 km/h co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dioda mogła się przepalić. Skoro w przyciskach od sterowania szyb jest to możliwe (wielokrotnie opisywane na forum), to tu pewnie też. Najlepiej sprawdzić, czy na niebieskim przewodzie w kostce jest 12 V.

Co do przycisku na kierownicy, mnie to wygląda na jego uszkodzenie. Przycisk ten działa na zasadzie zmiany wartości rezystancji jaka jest widziana na jego końcówkach - tu szczegóły. Należy ściągnąć poduszkę z kierownicy (nie trzeba nawet odłączać, wystarczy podnieść) i zmierz jaka wartość rezystancji jest po wciśnięciu przycisku + i -. Jeśli w obu przypadkach będzie to ok. 300ohm, to będzie znaczyć, że uszkodzony jest przycisk.

Nie przyglądałem się tym przyciskom na kierownicy, ale być może są "rozbieralne" i da się to naprawić. Temat do rozeznania. Z tego co czytam, to kolega dokładał u siebie tempomat, tak więc problemu być nie powinno.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damiar dzisiaj popołudniu sprawdzę to i napisze.

 

Dodano: 10 maj 2014 - 05:07

sprawdziłem i do kostki dochodzi prąd przez niebieski kabelek po zapaleniu postojówek 12V więc zostaje wymienić diodę. Moje pytanie: jaką diodę muszę kupić do tego przycisku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiem. Trzeba by spróbować otworzyć ten przycisk i zobaczyć co tam "siedzi". Głównie chodzi o miejsce na ta diodę, żeby się tam zmieściła. Wartość napięcia nominalnego też jest ważna, ale to może potem dobrać stosując odpowiednie oporniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy do prawidłowego działania tempomatu są potrzebne przyciski + i - ?

Z tego co rozumiem służą one tylko do przyspieszania/zwalniania bez użycia gazu.

Czy aby zablokować obecną prędkość (osiągniętą 'normalnie') wystarczy mi przysk R oraz 0 żeby ją zresetować przed kolejnym wciśnięciem R ?

Chce póki co zamontować przyciski poza kierownicą i w zasadzie to zastanawiam się czy + i - w ogóle będą mi potrzebne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy aby zablokować obecną prędkość (osiągniętą 'normalnie') wystarczy mi przysk R oraz 0

Nie. Potrzebne są też "+" i "-", a przynajmniej jeden z nich, aby wprowadzić zadaną prędkość do komputera. Przyciski "O" i "R" służą jedynie do zapamiętania/wywołania prędkości do/z pamięci.

Po co tak kombinować, nie lepiej zrobić to jak należy na kierownicy? Oczywiście wymagane testy można przeprowadzić przed montażem, ale komplet przycisków jest wskazany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam

jeden

Czy do sterowania tempomatem nadał by się martwy pilot od radia jeśli tak to jak się podłączyć

dwa

czy przełącznik pod kierownicą który nie świeci a pochodzi z vel satisa może mieć przestawione piny np jak w lagunie

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - logika wypowiedzi Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

 

Mam takie pytanie do was.

Jak ściągacie u siebie AirBag z kierownicy to jak wkładacie śrubokręt albo jakiś bolec w ten otwór z tylu kierownicy to włącza wam się klakson, bez odłączania akumulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!