Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montujemy TEMPOMAT w MII


Driver

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie a mianowicie nie świeci mi się przycisk włączania tempomatu/ogranicznika prędkości czy jest on wogóle podświetlany? Jeżeli tak to jakie przewody w kostce za to odpowiadają? Może to być wina iż posiadam ten włącznik z meganki II ph II a posiadam meganke II ph I? I drugie pytanie czy próbował już ktoś zrobić podświetlane przyciski sterowania tempomatem w kierownicy w Megane II? I jeszcze jedno pytanie a mianowicie przycisków w kierownicy działa mi tylko plus od tempomatu minus nie co może być też przyczyną?

Edytowane przez n1gdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy tak rzeczywiście ma to działać, ale w sumie ma to sens.

Dokładnie tak to działa. W momencie szybkiego wciśnięcia zaczyna również mrugać ekran z prędkością Ogranicznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystskie schematy są dostępne na downloadzie.

Może prawe światła pozycyjne nie świecą i stąd brak podświetlenia przycisku. Jeśli tak, to należy wymienić bezpiecznik i po problemie. Opis poszczególnych pinów w białej kostce od tempomatu:

thumb_hosting_zdjec_1399563792__tempomat_kostka_przycisku.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

damiar właśnie mam światła pozycyjne oba i bezpiecznik też jest dobry. Możliwe aby przepalona była dioda? Mam pytanie jeszcze odnośnie przycisków tempomatu a mianowicie przycisku + i - gdyż jak jadę i mam wciśnięty tempomat i ustawioną prędkość i chcę ją zwiększyć to wciskam + i mi podnosi się o 2 km/h większą natomiast jak chcę zmniejszyć wciskam - i zamiast zmniejszyć prędkość to też ją zwiększa o 2 km/h co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dioda mogła się przepalić. Skoro w przyciskach od sterowania szyb jest to możliwe (wielokrotnie opisywane na forum), to tu pewnie też. Najlepiej sprawdzić, czy na niebieskim przewodzie w kostce jest 12 V.

Co do przycisku na kierownicy, mnie to wygląda na jego uszkodzenie. Przycisk ten działa na zasadzie zmiany wartości rezystancji jaka jest widziana na jego końcówkach - tu szczegóły. Należy ściągnąć poduszkę z kierownicy (nie trzeba nawet odłączać, wystarczy podnieść) i zmierz jaka wartość rezystancji jest po wciśnięciu przycisku + i -. Jeśli w obu przypadkach będzie to ok. 300ohm, to będzie znaczyć, że uszkodzony jest przycisk.

Nie przyglądałem się tym przyciskom na kierownicy, ale być może są "rozbieralne" i da się to naprawić. Temat do rozeznania. Z tego co czytam, to kolega dokładał u siebie tempomat, tak więc problemu być nie powinno.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damiar dzisiaj popołudniu sprawdzę to i napisze.

 

Dodano: 10 maj 2014 - 05:07

sprawdziłem i do kostki dochodzi prąd przez niebieski kabelek po zapaleniu postojówek 12V więc zostaje wymienić diodę. Moje pytanie: jaką diodę muszę kupić do tego przycisku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiem. Trzeba by spróbować otworzyć ten przycisk i zobaczyć co tam "siedzi". Głównie chodzi o miejsce na ta diodę, żeby się tam zmieściła. Wartość napięcia nominalnego też jest ważna, ale to może potem dobrać stosując odpowiednie oporniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy do prawidłowego działania tempomatu są potrzebne przyciski + i - ?

Z tego co rozumiem służą one tylko do przyspieszania/zwalniania bez użycia gazu.

Czy aby zablokować obecną prędkość (osiągniętą 'normalnie') wystarczy mi przysk R oraz 0 żeby ją zresetować przed kolejnym wciśnięciem R ?

Chce póki co zamontować przyciski poza kierownicą i w zasadzie to zastanawiam się czy + i - w ogóle będą mi potrzebne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy aby zablokować obecną prędkość (osiągniętą 'normalnie') wystarczy mi przysk R oraz 0

Nie. Potrzebne są też "+" i "-", a przynajmniej jeden z nich, aby wprowadzić zadaną prędkość do komputera. Przyciski "O" i "R" służą jedynie do zapamiętania/wywołania prędkości do/z pamięci.

Po co tak kombinować, nie lepiej zrobić to jak należy na kierownicy? Oczywiście wymagane testy można przeprowadzić przed montażem, ale komplet przycisków jest wskazany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam

jeden

Czy do sterowania tempomatem nadał by się martwy pilot od radia jeśli tak to jak się podłączyć

dwa

czy przełącznik pod kierownicą który nie świeci a pochodzi z vel satisa może mieć przestawione piny np jak w lagunie

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - logika wypowiedzi Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

 

Mam takie pytanie do was.

Jak ściągacie u siebie AirBag z kierownicy to jak wkładacie śrubokręt albo jakiś bolec w ten otwór z tylu kierownicy to włącza wam się klakson, bez odłączania akumulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!