Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montujemy TEMPOMAT w MII


Driver

Rekomendowane odpowiedzi

Funkcjonować bedzie identycznie, a wygląda całkiem fajnie, za to koszt to zaledwie 20 zł.
uważaj, bo SC lubią się palić m.in. od takich pajęczyn
Jak wiesz jak podłączyć w Scenicu to podziel się wiedzą, a jak nie to dzięki za zainteresowanie.
na tych 29 stronach wszystko jest opisane, raczej nic nowego nikt nie wymyśli :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały wątek, ale tego co istotne nie znalazłem.

Oto co wymyśliłem z pomocą czeskiego forum Scenica:

Znalazłem też schemat ideowy:

 

thumb_hosting_zdjec_1371922153__schemat_temp1.jpg

 

 

 

Element 1081 to przełącznik tempomatu (ten główny pod kierunkowskazami), który należy podłączyć do białej kostki z trzema pinami.

Element 331 to dwa przełączniki <R O> i <+ ->. Podłączone są przez rezystory 100, 270 i 900 oHm. W oryginale są na kierownicy.

 

I jeszcze jeden schemat:

 

thumb_hosting_zdjec_1371922860__schemat_temp2.jpg

 

Tylko, gdzie to podłączyć? Próbowałem zajrzeć za przełączniki regulacji wysokości świateł, gdzie w Megane jest wtyczka tempomatu.

 

thumb_hosting_zdjec_1371920860__za_panelem_sterowania_wys_swiatel.jpg

 

Jest tam u góry pomarańczowa wtyczka do niczego nie podpięta (z drugiej strony są tylko zaślepki), może to właśnie o nią chodzi? Próbowałem wyjąć ten cały panel, ale nie bardzo mi się udało, trzymają to jakieś zatrzaski, ale gdzie je podważyć, aby nic nie uszkodzić?

 

********************************************

Ta pomarańczowa wtyczka to zły trop, jeszcze raz poczytałem na czeskim forum z pomocą translate.google.pl

 

 

Przełączniki należy podłączyć pod kierownicą, to znaczy wyjąć te dwa piny i przylutować do wcześniej przygotowanego modułu przełączników z rezystorami (symulacja elementu 331):

 

thumb_hosting_zdjec_1371927745__temp_cz_tyl.jpg

 

Oto link do czeskiego forum http://grandscenic.forumn.org/t363-tempomat, może ktoś coś więcej doda.

 

I jeszcze opis wtyczki białej - do głównego włącznika tempomat/ogranicznik (element 1519 zawiera kilka wtyczek):

 

thumb_hosting_zdjec_1371978940__schemat_temp_1081_biala_wtyczka.jpg

 

Opis wtyczki, z której pobieramy dwa piny do sterowania <R O> <+ ->:

 

thumb_hosting_zdjec_1371979273__schemat_temp3.jpg

 

Widok od strony wtyczek:

 

thumb_hosting_zdjec_1372007566__pajak_z_tyl.jpg

 

Podłączenie wydaje się teraz trywialnie proste, jeżeli oczywiście umiemy posługiwać się lutownicą. Spalić, uszkodzić raczej nic nie można, chociaż jak ktoś bardzo będzie chiał i pozamienia kable to może i tak.

 

Na koniec aktywacja komunikatów na wyświetlaczu CLIPem, ale i bez tego tempomat działa.

Edytowane przez dartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No dobra, chcę zainstalować tempomat w MII, niestety nie mam białej kostki, więc muszę przeciągnąć wiązkę. Taki zupełnie lewy w kwestii tempomatu nie jestem, zainstalowałem w Lagunie, ale tam wszystko oprócz przycisków było gotowe.

 

Powiedzcie mi - jak się sensownie przecisnąć przez gródź i gumową zaślepkę? Od strony kabiny jest łatwo dostępna, dużo gorzej jest niestety od strony komory silnika. Co trzeba zdemontować? Filtr powietrza co najmniej, coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 1 miesiąc temu...

Pytanie

Czy kable od guzików sterowania można puścić bezpośrednio do złączki pod maską. W kostce pod kierownicą mam co prawda miejsce na przewody jak każdy ale z zwijacza nie wystają żadne piny więc jest to pozbawione sensu. Gdzie jest 1337 czy uznaniowo podkradamy oświetlenie i + po zapłonie.

Panowie ponawiam Prośbę o informację czy mogę kable z guzików puścić do komputra bezpośrednio.

W załączeniu zdjęcie.

thumb_hosting_zdjec_1380781968__photo14.jpg

Edytowane przez Obiboc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

Przeanalizowałem cały wątek i zastanawiam się nad uruchomieniem tempomatu. Większość tematów dotyczy jednostek diesla, dlatego mam pytanie jak to wygląda w przypadku silników benzynowych? Posiadam Megane II 1.6 16v z 2004r. Wstępnie zweryfikowałem instalację i wygląda to tak: pod modułem regulacji świateł jest biało-czarna kostka z pięcioma przewodami (mam ASR i obok wyłącznika jest zaślepka, którą można wyjąc i wstawić przełącznik tempomatu), wtyczka z przewodami do poduszki posiada dwa dodatkowe przewody do modułu sterowania tempomatem (sterowanie i sygnał powrotny), przy pedale sprzęgła są dwa czujniki - jeden na górze i jeden na dole. Brakuje wtyczki pod poduszką w kierownicy do podłączenia przycisków (zwijacz w wersji bez tempomatu) i oczywiście przycisków oraz odpowiedniej wersji poduszki z miejscem dla przycisków. Pytanie - czy przy istniejącej instalacji i silniku 1.6 16v jest szansa na pomyślne uruchomienie tempomatu (czy komputer w silnikach benzynowych jest na to przygotowany)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie mam znajomego z clipem. Poszukam dalej, może znajdę coś taniej.

 

Dodano: 17 paź 2013 - 20:45

Jestem po montażu tempomatu w moim Szczeniaku. Bardzo dobrze miejsca na guziki wycina się szlifierką kontową. Swoją zamontowałem w imadle z gruba tarczą i delikatnie szlifowałem miejsca na guziki.

Edytowane przez Matys0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy może ktoś orientuje się jaki typ pinów / konektorów jest wykorzystywany w tej kostce

thumb_hosting_zdjec_1382117258__photo14.jpg

Chcę wypiąć dwa odpowiednie przewody z tej kostki i połączyć z kablami od sterowania zakończonymi odpowiednimi konektorami męskimi (być może uda się wykonać odpowiednią wtyczkę 2 pinową). Niestety nie wiem jakie konektory męskie kupić żeby pasowały do tych żeńskich, które wypnę z oryginalnej kostki.

 

Ok, sam sprawdziłem. Konektory to Sicma F150. Można dokupić odpowiednią złączkę na dwa piny.

 

Podłączyłem testowo zrobionego na szybko pilota z 4 przełączników i odpowiednich oporników. Wszystkie funkcje tempomatu zadziałały prawidłowo. W przypadku ogranicznika nawet pedał gazu działa prawidłowo bez żadnych modyfikacji - po wciśnięciu do oporu przyspiesza mimo załączonego ogranicznika. Teraz pozostaje zrobić sterowanie w wersji finalnej.

 

Dziękuję wszystkim udzielającym się w tym temacie za pomocne wskazówki.

Edytowane przez darek_fsw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja w swojej megance 1.9 DCI 2004 kombi zamontowałem bez problemu oryginalny tempomat i bez kombinowania. Najpierw sprawdź czy za panelem gdzie jest włacznik ESP i regulacja swiateł znajduje się biała kostka, jeżeli jest to już mamy powodzenie. Odłączamy akumulator i odczepiamy poduszkę kierownicy wciskając przez mały otworek od tyłu śrubokręcik i wysuwamy poduchę do góry.Odłączamy dwie kostki z poduszki. Odkręcamy śrubę torx 30 trzymającą kierownicę.Demontujemy manetkę oczywiście mając prosto koła.Demontaż jest łatwy jedna śruba od góry i cztery kostki od wewnątrz. Wysyłamy swoją starą manetkę na wymianę z wersją z tempomatem.Na allegro są ogłoszenia w granicach 150 zł. Kupujemy przyciski od tempomatu i kupujemy poduszkę pod tempomat a starą sprzedajemy. No i włącznik tempomatu. Po otrzymaniu manetki ustawionej w pozycji na wprost montujemy ją z powrotem, podłączamy przyciski tempomatu i zakładamy nową poduszkę ( koszt 100 zł),podłączamy przycisk do włączania tempomatu. Całość będzie nam działać bez aktywacji w klipie tylko nie będzie się wyświetlać nic na wyświetlaczu. Po aktywacji w clipie już wszystko widzimy. Całkowity koszt tego luksusu w granicach 320 zł minus poducha tą co sprzedamy.Ja tak zrobiłem w zeszłym roku i do dzisiaj smigam tak <szukaj> pozdrawiam.

Edytowane przez n1gdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie wiem czy w tym temacie, ale jest to już gdzieś na forum opisane. Przycisk nie będzie pasował. Piny w przycisku od laguny są inaczej podłączone niż w megane i nie będą pasować do oryginalnej kostki w megane.

Można by się się trochę "pobawić" i zrobić tak, aby działało jak należy. Trzeba by było przelutować przewody w kostce (tej w instalacji auta) według schematu do Laguny.

dodano

Znalazłem ten opis. Jednaka jest w tym temacie zaraz na początku, post #29

Edytowane przez damiar
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!