Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montujemy TEMPOMAT w MII


Driver

Rekomendowane odpowiedzi

u mnie ta kostka w panelu od świateł wyglądała minimalnie inaczej, ale może to kwestia tego że zdjęcie zrobiłeś z boku kostki, spróbuj zrobić zdjęcie od przodu.

 

ja z kolei mam pytanie o rezystancję przycisków, bo zrobiłem według rozpiski z forum 0, 100, 270, 910 ohm, regulator prędkości jest ustawiony na "Z", po włączeniu w zegarach podświetla się ikona, ale nie reaguje na przyciski. sprawdzałem miernikiem, rezystancja się zmienia po ich naciśnięciu, ale poza tym nic

 

Dodano: 21 lis 2014 - 09:40

No dobra, odświeżam temat, bo niestety nikt nie odpowiedział na moje pytanie.

 

mam fabryczną instalację od tempomatu, regulator prędkości jest aktywowany clipem, założony jest włącznik, po którego przełączeniu na wyświetlaczu pojawia się tempomat/ogranicznik, po podłączeniu do clipa komp pokazuje że układ rejestruje zarówno włączenie jednego i drugiego, jak też naciśniecie hamulca lub gazu (zmieniają się wartości 0-1) w tabelce, ale niestety mimo moim zdaniem prawidłowo zrobionego pilota do tempomatu po naciśnięciu jakiegokolwiek przycisku nic się nie dzieje.

 

Wniosek - albo rezystancja oporników zła (0,100,270 i 910 ohm), albo źle podłączone, ale jeśli chodzi o oporniki to takie wartości były podawane na forum, a jeśli chodzi o podłączenie, to z kablami wszedłem przed kostką wpinaną do pająka za kierownicą (dwa kable brązowy i różowy uciąłem przed kostką i do nich się przylutowałem).

 

Niestety po wciśnięciu przycisków tak jak pisałem, niezależnie od prędkości nic się nie dzieje, klip też nic nie pokazał (clip na postoju).

ma ktoś pomysł co może być nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej, przejrzałem temat i mam do Was pytanie.

Czy sądzicie, że nie będzie problemu obejście całej taśmy i wpięcie się przewodami bezpośrednio w kostkę, które by prowadziły do przycisków schowanych w pilocie od radia?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam pytanie do urzytkowników tempomatu oczywiście montowanego z tutoriala otóż ja mam prawie tak: opis zaczerpnięty z innego tamatu ale bardzo podobny tzn:

""Wciśnięcie "+" przy włączonym tempomacie powoduje przejście auta w stan jazdy "na tempomacie" z taką prędkością jaka była w chwili wciśnięcia "+".""

i w powyższym temacie wszystko gra tak właśnie mam natomiast druga część jest taka:

""Oczywiście kolejne przyciskanie "+" powoduje wzrost prędkości, a "-" zmniejszanie prędkości.""

U mnie wychodzą schody otóż wciśnięcie kolejnego "+" u mnie nie ma wzrostu prędkości tzn. raz jest a raz nie a czasami klikam kilka razy i wychodzi na chwile fault natomiast "-" też rzadko działa raz nie a raz tak i znowu tutaj mam fault czasami. U mnie nie działa to tak płynnie że np:

Jadę sobie 80 km/h i włączam sobie włącznik obok regulatora poziomu świateł czyli mój tempo oczywiście mi się załącza i chcę odrazu podbić np o 2 km/h do 82 km/h i najcześciej wychodzi mi fault a raz zadziała natomiast jak chce minus to czasami jest minus i spada np do 78 km/h a innym razem naciskając minus to wzrasta prędkość to samo jest w drugą stronę ale najcześciej jest napis na ułamek sekundy fault i znowu muszę tempo odpalić tzn wcisnąć "+" ale już przy prędkości która spadła bo mieszałem tyle przy przyciskach. Oczywiście żadnych z pedałów nie dotykam w czasie tego ustawiania. Może to zależy od nawierzchni wczasie testu była mokra i padał śnieg.

Przycisk "O" powoduje przejście ze stanu jazdy na tempomacie do trybu jazdy manualnej - pedał gazu.

Przycisk "R" powoduje przejście do jazdy na tempomacie z trybu manualnego z ostatnio zapamiętaną prędkością.

Jak to jest z tym tempomatem bo się męczę i nie wiem co jest grane gdzie popełniłem błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że wyskakuje błąd, po wciśnięciu przycisku "+" lub "-" może świadczyć o tym, że komputer nie dostaje oczekiwanej rezystancji z tych przycisków - 100 lub 300 omów. Podejrzewam, że styki przycisku są przybrudzone i to dlatego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak przeczyścić te styki bo jak oglądałem te przyciski nie widziałem aby były rozbieralne. Może jakiś tutorial by sie znalazł. Nie chcę połamać plastików?

Ok już wiem że to nie wina styków. Mam taki problem że:

pod + nie wiem co mam najprawdopodobniej załączenie tempomato ale - tez to mogę zrobić. problem jest taki że jak załączę tempomat to dodaje prędkość na klawiszu - natomiast zmniejszam O. Speed memory mam pod R czyli ostatnia zapamiętana prędkość natomiast nie wiem do czego jest + oczywiście w moim przypadku ale to nie tak powinno działać.

A więc czy możliwe że facet co grzebał w opcjach coś nie tak powłączał że tak jest lub czy ja np: odwrotnie wpiełem złączkę od przycisków ze złączką od przełącznika zespolonego czy w ogóle da się je spiąć odwrotnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy - podzielę sie swoimi wrażeniami po zamontowaniu tempomatu.

 

Samochód mam niecały miesiąc. Domyślnie nie było tempomatu, ogólnie nie za bogata wersja. Dokupiłem przycisk aktywacji tempomatu - przewody były wypuszczone i wpięte prosto w zaślepkę. Kolejnym zakupem były przyciski tempomatu na kierownicy - kilka lutów przy okazji naprawy taśmy zwijacza. Ostatnim wymaganym etapem miała być aktywacja w clipie. Nie miałem czasu się z nikim umówić i odkładałem to na później.

Nawet nie wiecie jakie było moje zdziwienie gdy na trasie odruchowo odpaliłem tempomat a samochód zaczął sam się toczyć dalej...Żadna kontrolka się nie zapalił (testowałem wcześniej przy użyciu interfejsu uniwersalnego delphi, kontrolki są i działają) nie wyświetliła się też ustawiona prędkość na wyświetlaczu. Czy do sterowania samym tempomatem jest jakiś oddzielny moduł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok już wiem że to nie wina styków. Mam taki problem że:

Od tych przycisków na kierownicy idą tylko 2 przewody, którymi do komputera podaje się 4 wartości rezystancji: 0, 100, 300 (albo 270) lub 900 omów, w zależności od tego, który przycisk wciskamy. Skoro działa, ale nie tak, jak trzeba, to dalej podejrzewam przyciski - aby je wymontować, należy wyjąć poduszkę, odkręcić i pomierzyć, czy rezystancje są prawidłowe.

post-52198-0-39325500-1423051404_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Trochę to trwało, ale znalazłem trochę czasu i znalazłem przyczynę - usterkę. sterowanie (przyciski) zrobiłem w pilocie od radia i jak wpinałem się z dwoma przewodami od pilota do wiązki która wchodzi w przełącznik zespolony, to chcąc być porządnym założyłem dwupinową kostkę i jak się okazało przy zaciskaniu jednego pinu przeciąłem przewód - wisiał na izolacji, wyglądał jakby był ok, ale przy dokładnej obserwacji w słoneczny dzień okazało się że nie jest.

 

Podsumowując - temat super, manual w 100% poprawny, choć przy opisie chowania przycisków w pilocie radia dodałbym, że lepiej kupić dwa przyciski krótsze i dwa dłuższe, krótsze (3-4 mm) lepiej dać bliżej prawej krawędzi pilota i dać im rezystancje + i -, a dłuższe założyć bliżej kolumny kierownicy i dać im pamięć i reset. Jest znacznie wygodniej sterować.

 

Druga uwaga to to, że trzeba trochę porzeźbić w przyciskach, żeby bez problemu działał pilot i tempomat.Ale to już zależy jakie przyciski się kupi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam :)

Nosze się z zamontowaniem Tempomatu do swojej Megane II phI Grandtour 2.0 16V i wiedziałem już co mam zakupić.

Ale pojawiło się właśnie Ale

W poniedziałek zmieniałem kierownice u mechanika i zauważyłem dodatkową kostkę 2 piny (czarny i czerwony) owinięta w piankę ochronna i przypomniałem sobie właśnie ze to może być od tempomatu :D

I teraz pytanie wystarczy zmienić poduszkę, dokupić przełączniki i włącznik ??

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam zabawie się w górnika i trochę odkopie temat. Przeczytałem cały temat dwa razy zrobiłem podłączyłem i działa pytanie moje brzmi: Czy z poziomu obd II programem DDT2000 jestem jakoś w stanie odblokować wyświetlanie na liczniku?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja natomiast mam tempomat w standardzie, jednak nie działają mi przyciski na kierownicy. Przyciskiem pod kierownicą włączam tempomat, na komputerze wyświetla się odpowiedni napis ale nic więcej się nie dzieje, naciskanie na przyciski w kierownicy nie daje żadnego efektu... możliwe, że przewody są gdzieś przerwane lub odłączone? którędy idą te przewody sterowania w kierownicy? jak się do nich dostać? Poduszkę zdejmowałem i przyciski same wyglądają ok.

 

Już dotarłem do problemu, taśma zwijacza się urwała :/

Edytowane przez karoll0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!