Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montujemy TEMPOMAT w MII


Driver

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko jest w schematach wystarczy zechcieć zerknąć. Plus po zapłonie dokładnie ten ze schematów biorę ze skrzynki bezpieczników, a plus pozycyjnego ale prawego zamiast lewego z wtyczki sterowania światłami. Wystarczająco blisko? ;)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tempomat założony, aktywowałem go za pomocą ELM-a.

Mam jednak kilka pytań.

 

Naciśnięcie pedału hamulca i sprzęgła powoduje dezaktywację tempomatu, ale jak tylko zdejmę nogę z hamulca, bądź sprzęgła to on nadal działa. Czy u Was jest tak samo?

 

Drugi problem mam z przyciskami O i R. Jak naciskam O to pisze mi, że zapamiętuje prędkość, ale nic za tym nie idzie. Przy naciśnięciu przycisku R podaje komunikat, że błąd w sterowaniu tempomatu - sprawdziłem oporności rezystorów i dla +, - i O są ok. Dla R mam 890, więc znalazłem jeden na 910 i 920 ohm i spróbuję je podłączyć, ale nie wiem czy to jest przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dalej tempomat nie działa jak powinien.

Przyciski "+" i "-" działają bez zarzutu, natomiast problem jest z przyciskami "R" i "0".

 

Sterowanie zrobiłem na uniwersalnych przełącznikach do szyb.

Na jednym przełączniku są przyciski "+" i "-" a na drugim "R" i "0".

Próbowałem już zamienić przełączniki miejscami, ale bez zmian. Mierzyłem również oporności, ale wszystkie są w porządku.

 

Taki sam pokazuje, kiedy nacisnę przycisk "R" i zaświeca się na chwilkę lampka Service a tempomat się dezaktywuje.

Po naciśnięciu przycisku "0" wyświetla się komunikat "zapamiętana prędkość" - na czas wciśnięcia przycisku tempomat nie działa, po jego zwolnieniu działa w dalszym ciągu.

Wszystkie przyciski są podłączone równolegle. Ktoś ma jakiś pomysł?

Czy przyciski R i 0 powinny być również monostabilne jak przyciski "+" i "-"?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zamontowałem tempomat ostatnio, instalacji nie miałem, sterowanie upchnąłem do pilota. U mnie działa tak: jadę na tempomacie naciskam O wyskakuje prędkość zapamiętana i się dezaktywuje, jeśli chcę wznowić jazdę na tempomacie naciskam R lub ewentualnue +/- ale wtedy poza aktywacją zmieniam też prędkość. Zanim podłączyłem sterowanie sprawdziłem miernikiem oporność całego polutowanego zestawu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie coś jest nie tak.

Oporności mam w porządku a działa jak pisałem.

Mam też problem z hamulcem i sprzęgłem. Z tego co wyczytałem to po wciśnięciu sprzęgła lub hamulca tempomat powinien się wyłączyć a u mnie tak nie jest. Tempomat wyłącza się tylko na czas naciśnięcia pedału hamulca lub sprzęgła, nawet jak zmienię bieg to on i tak utrzymuje swoją prędkość, tak samo z hamulcem: jak jest naciśnięty to nie działa tempomat a jak zdejmę nogę to znowu zaczyna przyspieszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to jest "złącze przy zwijau"?

Wszystko masz w manualach, pobierz sobie np Visu dla Meganki będziesz miał rozpiskę każdej kostki.

A jak mniemasz co za moduły są pod tą kostkę podpięte co przechodzą przez zwijacz? Podpowiem: cztery piny dla poduszki powietrznej i masa kierownicy (razem 5pinów), wersja z tempomatem ma jeszcze dwa piny dla przycisków (wtedy razem 7 pinów).

A zapomniałem o klaksonie ale on idzie z innej wiązki/wtyczki choć wchodzi pod poduszkę obok zwijacza.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwijacz bez tempomatu ma 4 piny, zwijacz z tempo ma 6. Jestem tego pewny ponieważ mam pod biurkiem stary uszkodzony zwijacz.

kusza człowiek liczyć nie potrafi :oops: 5 i 7.

Edytowane przez Obiboc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w Visu nie ma informacji o tej kostce (1519). Co do pinów to na forum jest napisane o 5 pinach standardowo + 2 piny do przycisków tempomatu.

Ponawiam pytanie - wie ktoś jakie piny są w kostce przy zwijaczu?

 

NA 32 stronie jest napisane, że konektory w tej kostce to Sicma F150. Mam takie i one wyglądają jak piny do kostki do komputera silnika, a nie jak do tego złącza.

jeszcze raz napiszę - chodzi o to złącze:

hosting_zdjec_1371979273__schemat_temp3.jpg

hosting_zdjec_1382117258__photo14.jpg

Edytowane przez apw911
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie piny - chodzi ci o rodzaj pinu, tego miedzianego konektora?

Jeżeli to jest twoja kostka to ja bym powiedział że kostka jest pełna czyli 7pin (pod tempomat i wychodzi na to że instalacja też powinna być przygotowania pod jego łatwy montaż, chyba że to jest standardem). Wyżej wstawiłeś obrazek tabelki w której jest wszystko opisane, we wtyczce jest 7 kabelków czyli: cztery dla poduszki, dwa tempomat i jeden masa. Ja bym dobrze poszukał wtyczki koło pokrętła regulacji wysokości świecenia świateł.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyższe zdjęcia pochodzą ze wcześniejszych zdjęć z tego wątku. Pisząc pin miałem na myśli właśnie miedziany konektor, który wchodzi w kostkę, którą pokazałem na zdjęciu.

Ja w tej kostce mam 5 pinów i chce dołożyć jeszcze dwa by obsłużyć przyciski na kierownicy (zwijak miałem już obsługujący przyciski).

 

Dodatkowo patrze w VISU i niestety nie mogę znaleźć precyzyjnej informacji skąd najlepiej brać mase (mam), + po zapłonie, + prawego światła pozycyjnego by ją doprowadzić do przełącznika tempomatu.

Być może wynika to z tego, że nie umiem obsługiwać VISU albo mam jakąś niekompletną wersję więc jeśli mógłby ktoś pomóc to byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeanalizuj pozycję 120 (regulator prędkości, elektroniczny układ wtrysku część kabiny), 1519 (elektroniczny układ wtrysku część kabiny), 1546 (MODUŁ STERUJĄCY W GÓRNEJ CZĘŚCI KOLUMNY KIEROWNICY)

Nie mam wersji dla Megane II, podpieram się dla SCII.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze analizuje jednak jedynie co znalazłem nowego na temat 1519 to informację przy każdym z pinów CA13D ale to chyba nie to.

 

Ponawiam pytanie - ktoś wie jaki typ pinu jest w 1519, ewentualnie podpowie ktoś gdzie to można wyczytać w Visu?

Dodatkowo opisze ktoś jak rozebrać złącze komputera silnika? Wiem, że jest opis kilka stron wyżej ale niestety nie ma zdjęć i nie potrafię rozebrać tego złącza.

Edytowane przez apw911
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!