Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montujemy TEMPOMAT w MII


Driver

Rekomendowane odpowiedzi

Super, super!! Działa pięknie! Dziękuję za cały temat i pomoc. Nie wymieniałem pająka tylko połączyłem piny metodą drivera. Po złożeniu mam jednak problem bo świeci mi się poducha i serv oraz nie wiem czemu nie działa spryskiwacz. Czyżbym coś źle złożył? Boję się że uszkodziłem taśmę, da się to jakoś sprawdzić? Kontrolkę i komputer pokładowy uaktywniłem pyren.

 

Ok, klakson i spryskiwacz działa. Winowajca to wypięta kostka od pająka. Niestety nadal świeci się poducha i serv. Pewnie przy lutowaniu uszkodziłem taśmę albo lut dotyka innego pinu od poduchy :( Czeka mnie ponowny demontaż pająka. A już było tak pięknie.

Edytowane przez kwiat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zamontowałem sobie tempomat na fabrycznych częściach ale działa tylko jak trzymam wciśnięty przycisk włączania tempomatu ten przy światłach. Po naciśnięciu od razu wraca na poz zero a nie powinien. Może ktoś go rozbierał i wie jak naprawić ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chodzi o brak blokowania przycisku to trzeba go wyjąć i podgiąć blaszki które blokują języczki przycisków (widać je po wyjęciu przycisku) na których są podszlifowania pod blaszki. Robota prosta. Sam musiałem podginać.

 

BTW: tempomat uruchomiony, działa, na razie z pilotem tymczasowym. Kolejny etap to sterowanie z kierownicy.

 

DSC_0371.thumb.JPG.6d4a2f51d335be193188e617411533b6.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, 

Włącznik tempo do megi na allegro w kit drogi hah

orientuje sie może ktos czy  z Laguny 3 bedzie działac(mam akurat pod reka) ? Pytanie ktore kable z kostki megi 2 wpiac do wlacznika.??? Oba maja po 5 pinów.

 

Zdaje mi się, że w przycisku piny to :

4. ogranicznik pred.    8. oswietlenie

3.tempomat                 7 pusty

2.pusty                          6 pusty

1.masa                          5 zasialnie po zaplonie

 53801487_2358688611078194_1178388375749525504_n.thumb.jpg.101e96385a04b22bbd5fdcafb0fc437d.jpg54391509_1520699418065220_3646990953056567296_n.jpg

Edytowane przez jamsza1010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Może komuś się przyda :

Zakładałem Tempomat w Megane 2 ph1  Grandtour 2005

Dolny Śląsk  

Kierownica Skóra + Poducha + Przyciski - 160 zl  

Stacja Demontażu Pojazdów 

Wałbrzych ul. Sztygarska 10 

(W moim aucie miałem wiązkę)

Przełącznik Tempomatu TWINGO II 8200107841  - Pasuje - 35 zł

Taśma z Ali  -36 zł  

https://www.aliexpress.com/item/MH-ELECTRONIC-Replacement-Loop-Wire-For-Renault-Megane-II-3-5-portes-Megane-II-Break-8200216459/32907957250.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.4bf64c4dlTkjoV

 

Całosc jakies 45 minut pracy 

Brakuje mi tylko aktywacji w zegarach . Może ktoś może to ogarnąć w okolicach Świdnicy 

 

Edytowane przez Greenl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 5.02.2019 o 22:11, kwiat napisał:

Zbieram już graty i w weekend postaram się wszystko poskładać. Gdzieś w wątku mignęło mi że można uaktywnić za pomocą ELM-a ale nie wiem z jakim softem. Może ktoś podpowiedzieć? Bo bez aktywacji na ślepo to chyba średnio to funkcjonalne.

Jak najbardziej się da. Ja dziś u siebie uruchomiłem i działa. Ale po kolei:

Pająk, kierownicę, poduszkę i przełącznik założyłem fabryczne. Po złożeniu podłączyłem się najprostszym kabelkiem ELM327(z allegro więc pewno chińczyk). Użyłem odpowiednika programu DDT2000 - DDT4ALL(https://github.com/cedricp/ddt4all/releases ). Użyłem bazy z bodajże z forum Dacii(oryginalna baza też powinna być ok). Przeskanowałem sieć CAN,  przeszedłem do sterownika TdB (Licznik)->Ecrans ident et config->Ecriture Options. Włączyłem tryb "After Sales [10C0]"(u góry rozwijane menu) i tryb eksperta(druga ikona u góry). Przestawiłem "Prestation RV\LV" na "Avec"(z francuskiego "Z") i kliknąłem przycisk obok - "Ecriture ... RV/LV", na koniec duży przycisk u góry - "Prise en compte ...". Po jego kliknięciu moduł licznika się zrestartował i już tempomat działał.

Generalnie nie znam francuskiego więc robiłem po omacku, posiłkując się translatorem. Z racji że DDT4ALL korzysta z bazy DDT2000 (folder "ecus") to domyślam się że w oryginalnym DDT2000 układ opcji będzie taki sam. Na dodatek dodaję screena z operacji.

Tempomat DDT4ALL.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Dnia 19.08.2019 o 17:49, nikor11 napisał:

Czy włącznik tempomatu jest kompatybilny z laguny 2, modus do meganki 2?

Wygląda na taki sam ale ktoś już pisał, że chyba niektóre piny są zamienione.

Poza tym dla zainteresowanych- można zastosować obok oryginalnego  przełącznika tempomatu,  przycisk + - (taki był w Masterach na desce zamiast na kierownicy) i nie trzeba żadnej rzeźby z dodatkowymi przyciskami a wszystko wygląda estetycznie. No chyba, że nie mamy wolnego miejsca bo jest np wyłącznik ESP. Niestety taki przycisk + - od Mastera kosztuje co najmniej stówę w ASO wiec zastosowałem taki włącznik z Laguny II do zamykania zamka drzwi a dla polepszenia estetyki przełożyłem do niego wierzchni plastik z symbolem czujnika parkowania bo taki też miałem(zamiast oryginalnego + -). Przycisk R tempomatu zrobiłem w jednym przycisku od zmiany fal radia na przycisku kierownicy bo są przecież dwa (do zmian zakresów w jedną i w drugą stronę więc jeden wystarczy, bo przecież  ileż tych zakresów mamy :). Takie rozwiązanie jest estetyczne i też wygodne. Może umiejscowienie + - mniej ale korzysta się z niego rzadziej niż z R. 

Edytowane przez ZibiW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.08.2018 o 11:08, Rob3rt089 napisał:

znalazłem za 20 zl kompletną kiero z megane 3 z tempomatem. tylko czy bedzie pasować wszystko ? nigdy nie rozbierałem kierownicy wiec niewiem jak tam będą kostki pasowały itp :)

Ja mam zamontowaną. Kwestia przelutowania dwóch rezystorów w przyciskach od tempomatu i przerobienie wiązki sygnału dźwiękowego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chodzi o montaż tempomatu, to mi się udało doposażyć Megane II 

potrzebujemy:

nową poduchę pod guziki

guziki + śrubki na kierownice 

panel z przełącznikiem tempomatu 

zwijacz

 

1. zakup zestawu mnie kosztował 250 zł (polecam przy awarii zwijacza) na allegro można znaleźć cały zestaw.

2. w zestawie prawdopodobnie będzie zwijacz którego nie polecam, zwijacz nawet nie działał jak go zamontowałem, kupiłem chińczyka za 50 zł (oryginał może być tylko gorszy od jakiegokolwiek zamiennika) zobaczymy jak to będzie chodzić, na tą chwile brak problemów.

3. przed zakupem upewnić się czy jest kostka pod przełącznik tempomatu

 

Montaż: 

1. zdejmujemy osłonę bezpieczników panel od regulacji świateł jest na wcisk wystarczy podważyć i wymieniamy

2. odwracamy kierownice do góry nogami, za kierownicą będzie dziura, wciskamy prętem, wyskakuje poduszka, obracamy kierowcę aby koła były na prostkę.

3. odkręcamy kierownice (nie martwić się wchodzi tylko w jeden sposób)

4. odkręcamy pilot radia i śrubki od zwijacza, zwijacz jest wciśnięty na klipsy, rozpoławiamy go, wciskamy nowy zwijacz na miejsce i zakładamy kierownice (wiadomo zwijacz w pozycji zero, koła prosto)

5. w kierownicy już są miejsca na śrubki wystarczy wkręcić guziki, również są przeznaczone miejsca na kable do tych guzików, takie wystające, trzeba je elegancko tam poprowadzić.

6. spinamy poduszkę w przypadku fabrycznie nowego zwijacza może to być dosyć ciężkie bo klipsy są nowe 

 

Tempomat będzie działał i ogranicznik prędkości jednakże nie pojawi się na zegarach, trzeba podjechać do warsztatu który ma na wyposażeniu klipa i komputer sam podpowie że tempomat trzeba zaprogramować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Witam, dysponuje ktoś dokładnym schematem jak podłączyć tempomat. Mam Megane 2 1.6 16V 2003r. Prawdopodobnie nie posiadam pełniej instalacji elektrycznej. 

Obecnie mam wymienioną kierownicę z przyciskami do sterowania tempomatem. Muszę wymienić taśmę. Moja nie ma wystarczającej ilości przewodów.

Mam też nowy panel z przyciskiem do tempomatu ten przy regulacji świateł.

 

Jak wygląda podłączenie jeśli nie miał bym białej kostki do wpięcia przycisku. Rozumie że w takim przypadku muszę dołożyć wiązkę.

Ma ktoś taki schemat? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobrałem schematy. prześledziłem je i myślę ze już je prawie ogarniam.

Mam tylko jedną niewiadomą.

W złączu 1081 Pin A2 i B2 są pinami plusowymi ( A2 +Po zapłonie, B2 + Oświetlenie) Tak wyczytałem na forum.

Według schematu  pin A2 i B2 jest połączony  z bezpiecznikami  F7A I F5F  w puszcze pod maską 1337.

Jest inna możliwość podpięcia się pod bezpieczniki od strony kabiny. Czy muszę ciągnąć wiązkę do puszki 1337?  

1641505539400.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plus po zapłonie w kabinie znajdziesz w bezpieczniku zaznaczonym na czerwono. Możesz zmienić jego wartość z 3,5 A na 5 A. Z kolei podświetlenie możesz wziąć np. z podświetlenia zapalniczki kub innego podświetlenia. Zazwyczaj niebieski przewód. Czerwonym kółkiem zaznaczyłeś numer połączenia.

958333240_pozaponie.thumb.png.a6003c9bed6d34bd6132322b5e56ea65.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!