Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montujemy TEMPOMAT w MII


Driver

Rekomendowane odpowiedzi

Kabelki od przycisków sterujących tempomatem przy kierownicy wpina się łączówkę znajdującą się w kierownicy - do łączówki dochodzą dwa przewody.Wystarczy wyjąć poduszkę z kierownicy. Jeśli nie masz takiej łączówki to musisz zmienić zwijak, gdyż w zwijaku bez tempomatu wychodzi 7 przewodów, a w zwijaku z tempomatem powinno wychodzić 9 przewodów.

U mnie biała kostka do przełącznika tempomatu była oryginalnie, ale zwijak musiałem zmienić.Co do bezpiecznika to niczego nie dokładałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chodzi mi o to czy da się to zrobić bez ściągania poduszki ani kierownicy. Zależy mi tylko na tym żeby dolutować i wyprowadzić te 2 przewody poza kierownicę.

Znalazłem takie zdjęcie i tu wygląda jak by ta kostka byla wyjęta spod kolumny:

eddc7117bdd1.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

W białej kostce jest +12V po zapłonie standardowo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz mieć sterownie tempomatem poza kierownicą to możesz podłączyć bezpośrednio do tej łączówki, którą dałeś na fotce.

A tak na marginesie to nie wyobrażam sobie sterowania i innym miejscu niż w kierownicy, gdzie dostęp do klawiszy jest bardzo ergonomiczny, a możliwość korekty ustawień jest błyskawiczna i nie trzeba odrywać wzroku od jezdni.

Pierwotnie też chciałem zamontować sterownie tempomatem poza kierownicę lecz zrezygnowałem z tego pomysłu.

Jeśli ktoś ma zdolności manualne i trochę czasu to można we własnym zakresie rozebrać i przerobić zwijak, gdyż taśma w samym zwijaku ma odpowiednią ilość ścieżek połączeniowych, aby obsługiwać tempomat. Trzeba tylko przylutować i wyprowadzić ze styków taśmy dwa dodatkowe przewody; z jednej strony do klawiszy w kierownicy (pod poduszką) i z drugiej strony do łączówki pod kierownicą.

 

UWAGA dobra rada ! Wyjmując cały moduł przełączników i manetek ze zwijakiem z kolumny kierowniczej ustaw kierownicę i koła na wprost i nie zmieniaj położenia zwijaka po zdjęciu z kolumny, najlepiej zaznaczyć usawienie flamastrem. Podpowiem jeszcze, że zwijak robi 4 pełne obroty, czyli od punktu zerowego na wyprostowanych kołach można zrobić 2 obroty w lewo i 2 w prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem się pod tą kostkę na zdjęciu, dokładnie pod te 2 zaznaczone kabelki na czerwono, włożyłem spinacz w białą kostkę ale jednak bez aktywacji CLIPem nie działa, a szkoda bo ktoś pisał że działa tylko nie wyświetla prędkości na wyświetlaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę aby ktoś opisał jak w programie diagnostycznym włączyć funkcje tempomatu. Aso twierdzi, że podpinanie pod clipa (150 zł) nie ma sensu bo i tak się nie uda, w innym warsztacie mechanik coś tam klikał pół godziny i stwierdził że nie da rady, nie pozwolił mi dotknąć komputera, w ogóle nie słuchał moich sugestii co do aktywacji więc nici z tego. Nie wiem jakim programem dysponował, podejrzewam jakiś standardowy, przez ramię widziałem multum różnych opcji, interfejs komputera dość sporych rozmiarów. Więc jak by ktoś opisał w którą ikonkę kliknąć było by pięknie. No chyba, żę zna ktoś warsztat w rejonie Opola który to może zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno da się aktywować tempomat Clipem. Problem polega na tym, że tzw. specjaliści nie wiedzą, gdzie tego szukać i próbują grzebać w ustawieniach głównego ECU, a trzeba wejść do ustawień wskaźnika i w opcjach, którego jest miedzy innymi test klawiszy tempomatu, włącznika i aktywacja samego tempomatu. Ponoć można to też aktywować za pomocą CDIF2 i też w funcjach wskaźnika a nie ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

interfejs komputera dość sporych rozmiarów

Jak bochenek chleba, to będzie Clip, szkoda, że większość majstrów nie potrafi go obsłużyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopieszczałem instalacje i zauważyłem przejście pomiędzy niebieskim od poduchy a jednym z przycisków tempomatu. Trochę to podejrzane, błędów przy lutowaniu nie było pozostaje pytanie czy to normalne czy w moim przypadku jest coś sknocone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Mam pytanie odnośnie tempomatu, może ktoś poratuje. Zakupiłem przyciski na kierownicę i całego pająka z wtyczkami, tylko mam kłopot ponieważ przyciski mają uciętą kostkę i nie wiem jak połączyć kabelki. Od pająka idą dwa czerwony i czarny, a od przycisków cztery- dwa zielone i dwa szare. Z tego co patrzyłem na zdjęciach, a kiepsko widać to dwa zielone łączą się razem i dwa szare też łączą się razem, tylko co dalej, szare idą do czarnego kabla na pająku czy do czerwonego? Bardzo proszę jak ktoś mógłby sprawdzić jak ma u siebie to byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wczoraj zamontowałem tempomat. Pająk wymieniony na nowy ze wszystkimi pinami i przełącznikami i zwijaczem, przyciski z kierownicy popodpinane. Wyjechałem przeprowadzić test. Niestety tempomat się nie włączył, za to zaskoczył regulator prędkości. Plus i minus sprawny, "R" i "O" też. Wróciłem do domu i po godzinie znów odpaliłem samochodzik, niestety wyskoczył błąd poduszki i service a tempomat ani regulator już się nie uruchomił, przyciski na kierownicy przestały działać, zero reakcji. Przy zdejmowaniu poduchy akumulator był odpinany. Nie byłem jeszcze na CLIP' ie. Autko Scenic II 1.6 16v. Czy ktoś może miał coś takiego- działało i przestało? Antonescu, u mnie niebieski kabel idzie tylko do poduchy nigdzie więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!