Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z przednim zawieszeniem


Rekomendowane odpowiedzi

Marcin Szymansk, a wiesz moze o co chodzi z tym ustawieniem ramy i wspornika chłodnicy, od czego sie przestawiła i dlaczego sie przestawiła ile Cie to kosztowało, ile czasu trwała naprawa i czy zwykły warsztat poradzi sobie z tym ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalezienie przyczyny usterki trwało 6 miesięcy. Od tylu bujam sie po órżnych serwisach i każdy mówił jest ok, TTTM. Dopiero Puławska w Warszawie przyjeła problem na klatę. W ciągu tygodnia wymienili wszystko o czym juz pisałem. Dopiero jak zaczeli przekładac kolumny McPersona zobaczyli, co jest nie tak.

Naprawę robiłem na ostatnie dni gwarancji więc jest za free.

Generalnie jak zweryfikowali problem to poszło błyskawicznie chyba ze 3 godziny im to zajęło.

Z tego co powiedział mechanik to albo źle poskładane auto po stłuczce (odpada bo jest bezwypadkowe) albo od uderzenia w zaspę śniegową, albo w krawężnik. Generalnie nie podał dokładnych powodów wystąpienia usterki. Jadę we wtorek do nich bo mam jeszcze jednego gniota w postaci brzęczącej szyby więc ich podpytam o co dokładnie chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy do wymiany oleju trzeba odkręcać osłone pod silnikiem ?? bo wsumie wymieniałem olej razem z tarczami i klockami moze ona o coś obciera przy maksymalnym skrecie i dlatego tak stuka, buraki w serwisach to nigdy nic nie dokręcą dobrze... :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, posta poprzedzającego, nie można cytować w całości. Fragmenty oczywiście można, tak więc w moim poście wszystko jest OK.

Przy okazji wyjaśniam co ma wymiana oleju ze stukami z przodu auta. Źle przykręcona osłona pod silnikiem, która była odkręcana podczas wymiany. Oczywiście to przypuszczenia mici.fox

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chm? Osłona pod silnikiem może oczywiście się tłuc ale wg mnie było by to słyszalne np na kostce, musiała by latać luźno na śrubach. Wtedy być może było by to słychać przy skręcaniu. Ja obstawiam to co napisałem wcześniej trzeba sprawdzić mocowanie zacisków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kontynując temat. Mam problem od 1,5 roku. Jak skręcę kołami w lewo i usłyszę dźwięk typu - PĘĘĘĘĘ. to w czasie jazdy ściąga mnie w lewo, jak skręcę w prawo to sytuacja taka sama, ale ściąga w prawo. Nie ma potrzeby skręcania na max-a by coś takiego usłyszeć i oczywiście nie robi to na każdym zakręcie. Mechanik powiedział, że to łożysko McPersona lewa strona. Zdarłem lewą oponę od strony wewn. Czy to napewno łożysko?? Końcówki drążkow, gumy stabilizatorów, klocki - wymienione. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj byłem na przeglądzie i Pan mi odrazy pokazał jakie mam luzy na lewym kole :shock: dobrze ze mi podbił karte :P odrazu podjechałem do warsztatu szybka diagnoza i kazali mi kupić dwa sworznie wahacza i dwie końcówki drążka kierwoniczego 80zł + 140 zł kpl w poniedziałek wymieniam zobacze czy przyniesie jakieś efekty czy stukania ustaną na maksymalnym skrecie <piwko>

 

[ Dodano: 2009-03-27, 22:50 ]

aha no i oczywiście do mojego rocznika sa dwa rodzaje sworznia wahacza i który wybrać hmm jest jakiś o średnicy 16mm i 18mm tak mi powiedział koleś w sklepie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dzisiaj zdiagnozowałem luz u mnie z przodu i nie było to stukanie na dołkach, a chwilowe chrupnięcie przy skręcie w miejscu oraz własnowolne dociąganie kierownicy do maksymalnego skrętu podczas manewrowania np. na parkingu (dosyć denerwujące).

Winowajcą jest najprawdopodobniej łożysko amortyzatora albo ta gumowa poduszka pod prawym kielichem. Jeszcze tego nie rozebrałem, więc nie wiem jak to jest. Będę z tym walczył dopiero za tydzień, w międzyczasie wszystkiego się dowiem <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, też mam problem z tymi stukami (skrzypieniem). Ale u mnie te objawy zaczynają się wiosną (przy temp. powietrza powyżej 8°C), a kończą jesienią. W okresie zimowym przy niższych temp. jest spokój. Czy u was też tak jest? Mam tak już od 2 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bobesz, u mnie jest tak samo. Co prawda, jesienią i zimą jeżdżę, na 15stkach, a na wiosnę i lato zakładam 17stki, ale nie sądzę, żeby to była przyczyna. Od kilku dni, przy pokonywaniu nierówności, wyraźnie znowu słyszę lekkie skrzypienie z przodu. Przez jesień i zimę praktycznie zapomniałem o tym problemie, no ale zrobiło się ciepło i znowu stara "śpiewka"... Chyba nic nie da się z tym zrobić :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadkola też już sprawdzałem-są ok.

Chiller, masz lekkie skrzypienie? U mnie słychać jakby wszystkie sprężyny i przeguby w jednym czasie zardzewiały i jakby cały przód miał się rozlecieć. Jutro jadę do mechanika, niech sprawdzi ramę podsilnikową i wspornik chłodnicy, tak jak było u Marcina. Jeżeli to nie pomoże, to już nie wiem co dalej robić. Jak coś będę wiedział, dam Wam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!