Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z przednim zawieszeniem


Rekomendowane odpowiedzi

no i ciepło sie zrobiło- koła zmieniłem - i autko dziś pięknie skrzypi jak stare łózko <piwko>

objawy to skrzypienie przy przechyłach "na boki" - wchodzeniu w zakręty - czy poza gumami stabilizatora coś jeszcze sugerujecie???

 

po świętach muszę gdzieś podjechać to sprawdzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no i wymienili mi dziś gumy i łączniki stabilizatora - no i nie skrzypi ale za to w tych samych sytuacjach co poprzednio, czyli jak buja na boki, albo kreci sie kierownicą z lewej do prawej - coś "puka" jakby przeskakuje ale nieregularnie - mam podejrzenia że to ma związek ze stabilizatorem i tymi gumami tylko jaki... ??? w poniedziałek mają tam zajrzeć znowu u mechanika...

 

[ Dodano: 2009-04-20, 20:52 ]

no i już wiadomo... gumy kupione po 16zł na allegro były ch...owe - teraz trzeba kupić oryginał "troszke" droższy i będzie ok... tak mechanik mówił - zreszta przy wymianie odrazu wspomniał że daje tym gumom max 2 tyg. myślałem że tak tylko sobie gada jednak miał rację - twierdzi że tą konkretnie gume ZAWSZE gdy on wymienia to tylko oryginały - reszta to szmelc - no chyba że klient tak jak ja sam sobie kupuje i chce coby mu na takowe wymienić...

 

wymienie na oryginały to zobaczymy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja dziś wyczaiłem ze osłona od silnika wygląda tak jak na obrazku z obu stron, ten frajer co mi wymieniał olej przykęcił to na odpier**l się od tamtej pory na zakrętach tak jak pisałem juz nie raz stuka przy dużym skręcie i niskiej prędkości, w weekend bede z tym walczył, musze założyć ja jak należy a nie jak ten burak w serwisie, ręce opadają :mrgreen:

post-3123-1241119301_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

gunsior, ja nie wymieniałem nic. Zdemontowałem, łożysko można rozłożyć, nie było zniszczone więc nasmarowałem, złożyłem cały mcperson, skręciłem na maxa i po sprawie.

Objawy ustąpiły więc jestem zadowolony. Jak się powtórzy sytuacja to wiem co trzeba zrobić.

Orientacyjny koszt części w Płocku: łożysko 30-40 zł, guma od 90 zł w górę i teraz ciekawostka: komplet guma + łożysko ponad 180 zł :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rbit, rzeczywiście taniutko.

Przy takiej cenie nie opłaca się wymieniać samego łożyska tylko od razu komplet.

180 zł podałem jako ciekawostkę że w komplecie zamiast być taniej, jest drożej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Osobiście obstawiam luz na maglownicy. Na szczęście wykasowuje sie go bez demontazu.

 

W jaki sposób się go usuwa? Podobno jakiś minimalny luz na maglownicy powinien być, gdyż całkowite usunięcie go powoduje, że kierownica nie będzie z powrotem wracała na pozycji "na wprost" przy wyjściu z zakrętu. Będzie to skutkowało także tym, że auto będzie "latało" po drodze.

I ponawiam pytanie: W jaki sposób się usuwa ten luz tak, aby było to zrobione jak należy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba juz było to opisywane, ale nie chce mi się szukać. Luz wykasowuje sie śrubą dociskajacą listwę zębata do koła zębatego na końcu kolumny kierowniczej. Minimalny luz oczywiście musi być, aby nie było efektów przez Ciebie opisanych. Zarówno w MI jak i w MII widziałem, jak operacja ta wykonywana była z kanału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wydaje mi się że też coś mi stuka delikatnie z prawej strony przy przejeżdzaniu przez delikatną nierównośc przy skręconych kołach. Pojechałem do diagnosty na szarpaki, dluuuuugo szukał, żadnych luzów na drążkach, końcówkach czy stabilizatorze, amortyzatory ok 50% zuzyte w identyczynym stopniu, zero wycieków... ale stwierdził że musze mieć bardzo czułe uszy bo jest bardzo minimalny, choć wyczówalny luz na wyjściu prawego drążka kierowniczego z przekładni. Powiedził że ten luz jest pomiędzy przegubem (jabłkiem) a obudowa przekładni i że ten element drążka kierowniczego z przegubem jest wymienialny chociaz on nie widzi potrzeby. Czy to prawda że jest to element wymienialny? Czy dysponujecie jakims schematem przekładni?

Sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi stukało przy dokręceniu kierownicy do oporu. Już myślałem, że to zwijak poduszki, ale gość w serwisie dokręcił mi krzyżak( tak to określił) i stukanie ustało. Zrobił to za darmo podobnie jak wymianę żarówki. No może niezupełnie za darmo, ale nalegałem ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!