Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciężko pracuje pedał sprzęgła


sut

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów :D

Nie miałem co robić wieczorami więc kupiłem Renault.

A tak na poważnie to mam mały problem ze sprzęgłem. Otóż ciężko pracuje pedał sprzęgła. Trzeba dość dużej siły aby do końca wcisnąć pedał. Z mechanikiem stwierdziliśmy, że trzeba wymienić całe sprzęgło bo padł już docisk. Więc wymieniłem sprzęgło i wyprzęgnik na nowe oryginalne Renault (LUK). Sprzęgło oczywiście odpowietrzone. I dalej jest to samo. Dokładnie jak bym nic nie zrobił poza tym, że bierze wcześniej bo jest nowe. Może to charakterystyka sprzęgła firmy LUK? Być może docisk innej firmy jest bardziej "miękki"?

Podzielcie się proszę swoimi doświadczeniami.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pozostała ci pompka z pedałem sprzęgła, może tutaj coś jest nie tak. Dodatkowo płyn hamulcowy warto wymienić na nowy przy tym zabiegu co robiłeś oba systemy mają wspólny zbiorniczek. U mnie po wymianie wysprzęglika VALEO z kompletem sprzęgła LUK/VALEO pedał bardzo delikatnie pracuje i nie trzeba wcale dużo siły aby go wciskać.

Chyba że lipny wysprzęglik zamontowałeś, jakiś tani zamiennik.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyprzęgnik Valeo i oczywiście nowy płyn. Też się zastanawiam nad tą pompką. Gdy odpowietrzałem, jak jeszcze nie było ciśnienia w układzie to pedał pracował bardzo luźno. Dopiero jak odpowietrzyłem układ i jest normalne ciśnienie to pojawił opór na pedale. Zmienię jeszcze tą pompkę i zobaczymy.

Edytowane przez sut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem u siebie w aucie. Bardzo twardo działa pedał sprzęgła jazda w korkach jest strasznie uciążliwa. Wymieniłem wysprzęglik. Noszę się z zamiarem wymiany sprzęgła. Może faktycznie to wina pompy. Sut u Ciebie wymiana pomogła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompy jeszcze nie wymieniłem. Miałem używana ale niestety nie pasowała. Muszę zamówić nową. Mam skrzynie 6 i do mojego była inna.

Zdziwił się bardzo mój mechanik jak po wymianie sprzęgła na nowe oryginalne Renault nic się nie zmieniło. A wcześniej dawał sobie rękę uciąć, że docisk się skończył.

PS

A jazda w korku rzeczywiście jest bardzo uciążliwa przez ten pedał. jak tylko wymienię napiszę. Po wymianie tej pompy będę miał już wszystko wymienione na nowe oryg..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli docisk by się kończył , to pedał byłby miękki a nie twardy

Mylisz pojęcia docisk zużyty i docisk połamany a dokładnie połamane wypustki w sprężynie talerzowej współpracujące z łożyskiem oporowym. W drugim przypadku faktycznie pedał byłby miękki.

Natomiast zużyty docisk i przeważnie razem z nim tarcza sprzęgłowa powodują, że potrzeba większej siły by przełamać opór sprężyny talerzowej i wysprzęglić sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miałem ten sam problem, ciężko chodzący pedał sprzęgła . Pomogła wycieczka pod kierownice i chwilka poszperania przy pedale sprzęgła.

W moim przypadku nie do końca siedziała końcówka od pompki hamulcowej w sworzniu pedała, to powodowało zmianę długości dźwigni i dodatkowy opór.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Dzień dobry, podzielę się swoim doświadczeniem ze sprzęgłem. Walka od roku. wymieniane pompki sprzęgła 2 razy - różne marki, sprzęgło, docisk,  przewody itp. a pedał nadal działał jak hamulec.

Az ostatniej soboty, oczywiście przy piwku, naszła mnie chęć rozebrania pedału.

Zwróciłem uwagę na element na pedale i jakby mi czegoś brakowało - foto 1.

Po przeszukaniu neta znalazłem pedał ze sprzężona której u mnie nie było - foto 2,3.

Zmiana kolosalna. Tak jakbym przesiadł się w Lexusa. Delikatnie mięciutko, bez żadnych oporów.   Wysiłek minimalny. Polecam poszukać i podmienić.

Zwrócę tez uwagę ze warto kupić nowa sama sprężynę jeśli stara jest wypracowana.

Pozdrawiam wszystkich.

pedał 1.jpg

pedał 2.jpg

pedał 3.jpg

  • Like 1
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

O, fajnie, że się podzieliłeś tym spostrzeżeniem. 

U mnie od wczoraj takie coś:

 

Przy puszczaniu pedału sprzęgła czuje, że pod koniec jego puszczania - jest lekki opór, ale pedał ostatecznie sam odskakuje do pozycji początkowej.

Albo się mylę, albo  to tylko przy biegach 1-2.

Czy to może być to samo?

 

PS - jakie sprzęgło jest w 1.5 dci? Hydrauliczne?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez attila
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!