FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Zakup Scenic III phI - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Scenic III phI
Zakup Scenic III phI

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   kudys11 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 16-wrzesień 08
  • Skąd:Inowrocław
  • Auto:Megane II phI - 1.9DCI Scenic I phII - 1.6 16V Laguna III phI 2.0DCI
  • Silnik:1,9DCI
  • Przebieg (tys.km):220

Napisano 11 styczeń 2017 - 13:03

Witam
Planuję w najbliższym czasie dokonać zakupu szczeniaczka III generacji
Interesuje mnie diesel i tu mam właśnie pytanie co do silnika
1,9dci ale 120KM (bez fap) miałem w Lagunie II phI, Scenicu II phI, Megane II phI
1,5dci tylko w Clio II phII (coś koło 60KM) i Clio III phI Bodajże 96KM

Chciałbym poznać opinie który silnik byłby lepszym wyborem 1,5Dci 110KM czy 1,9Dci 130KM
Dziennie robię koło 100km, natomiast okres wakacyjny to wyjazdy zagraniczne długodystansowe ok 1,5 tyś.km na raz i nie chciałbym się po autostradach telepać 120 km/h

Czy Scenic ma jakieś standardowe przypadłości z elektroniką?
Na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę.

Z góry dziękuję.
0

Sprawdź:

Części samochodowe


Samochody używane


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   karolaa 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 25-maj 07
  • Skąd:3city
  • Auto:Megane III ph I
  • Silnik:1.9dCi
  • Przebieg (tys.km):60000

Napisano 11 styczeń 2017 - 13:44

Mogę napisać jak to wygląda z perspektywy megane III i silników 1.5 i 1.9 bo miałam 105KM, 110KM a teraz mam 130KM 1.9.
Dynamika - bezapelacyjnie 1.9, ciszej jest przy wyższych prędkościach.
Spalanie - jeśli porównywać 1.5 110KM i 1.9 130KM to oba maja FAPy a spalanie rożni się o ok dobre pół litra ropy w jeździe mieszanej (bez dużych korków). W korkach 1.9 wypija nawet do 8l i tu 1.5 wypadnie lepiej (ale mówię o dużych korkach, gdzie więcej stoimy niż jedziemy). W obecnym okresie zimowym moje 1.9 mieści się w 6.5l, gdzie większość to jazda miejska.
Minusy dla 1.9 - to minimalne wyższe spalanie i opłaty..
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Pieczar 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 19-październik 09
  • Skąd:Lublin
  • Auto:Renault Scenic III ph I
  • Silnik:1.5 dCi Tech Run
  • Przebieg (tys.km):130

Napisano 11 styczeń 2017 - 13:47

Ani jednym ani drugim dieslem, który wymieniłeś, nie będziesz się telepał po autostradzie ;)

Dodano: 11 sty 2017 - 13:47

Wyświetl postUżytkownik karolaa dnia 11 styczeń 2017 - 13:44 napisał

W obecnym okresie zimowym moje 1.9 mieści się w 6.5l, gdzie większość to jazda miejska.
jak to się robi?
Pozdrawiam Pieczar
Dołączona grafika
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   lufa 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 12-maj 13
  • Skąd:polska
  • Auto:scenic 3
  • Silnik:1.9 dci
  • Przebieg (tys.km):150

Napisano 11 styczeń 2017 - 20:02

dokładnie, podaj przepis. Spalanie jak z katalogu.
Ja mam 1,9 bez fap.
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   sotis 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 14-maj 11
  • Skąd:Międzychód
  • Auto:Scenic III, Scenic III
  • Silnik:1,5 i 2,0
  • Przebieg (tys.km):136 i 98

Napisano 11 styczeń 2017 - 20:16

Jeździłem 1,5 dci 110, 1,9 dci 130, 2,0 dci 150. Teraz jeżdżę 1,5 dci 106 Km. Mogę stwierdzić, że nie ma dużej różnicy w dynamice auta jeżeli chodzi o trasy, różnice bardzo widoczne są w spalaniu pomiędzy 1,5 a 1,9 i 2,0 jeżdżąc po mieście. Trasa do Chorwacji 1600 km silnik 1,5 110 KM, spalanie 4,9 l. (udokumentowane :D ), prędkość wolnoautostradowa 130-140 km. Silnik 1,9 u mnie miasto około 8 l., trasa 6,2 l. Silnik 2,0 automat miasto około 10 l., trasa 6,8 l. Pomiędzy 1,5 dci 106 KM a 110 KM nie widzę większych różnic jeżeli chodzi o dynamikę i spalanie.
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   karolaa 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 25-maj 07
  • Skąd:3city
  • Auto:Megane III ph I
  • Silnik:1.9dCi
  • Przebieg (tys.km):60000

Napisano 11 styczeń 2017 - 21:05

a ja widziałam różnice pomiędzy 105 i 110 - są dłuższe przełożenia w 110, 6 jest strasznie długa. 105 jest jakby zrywniejsza ale ma krótkie biegi. Może to wrażenie, ale nie wydawało mi się raczej
A co do spalania 1.9 - nie ścigam się spod świateł :) Ale jak mówię, auto nie stoi w korkach tylko jedzie zawsze... w korkach spalanie z łatwością skoczy do 8l
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   kudys11 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 16-wrzesień 08
  • Skąd:Inowrocław
  • Auto:Megane II phI - 1.9DCI Scenic I phII - 1.6 16V Laguna III phI 2.0DCI
  • Silnik:1,9DCI
  • Przebieg (tys.km):220

Napisano 11 styczeń 2017 - 22:04

Obawiam się że 1,5dci (110KM) nawet na przelotówkach między miastowych jadąc z prędkością 110-120km może potrzebować dużo miejsca podczas wyprzedzania przecież ma moment obrotowy 240Nm 1,9dci ma moment 300Nm czyli o 25% więcej. Dla porównania teraz jeżdżę Laguną 2.0dci 150KM i momencie obrotowym 340Nm do daje tylko 13% w stosunku do 1,9dci.
1,5dci wydaje się lepszy przy jazdach typowo miejskich, na trasie jednak chyba trochę za mały silnik
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Pieczar 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 19-październik 09
  • Skąd:Lublin
  • Auto:Renault Scenic III ph I
  • Silnik:1.5 dCi Tech Run
  • Przebieg (tys.km):130

Napisano 12 styczeń 2017 - 01:01

Wyświetl postUżytkownik kudys11 dnia 11 styczeń 2017 - 22:04 napisał

1,5dci wydaje się lepszy przy jazdach typowo miejskich, na trasie jednak chyba trochę za mały silnik

bym się nie zgodził... w ub. weekend takim 1.5 dCi A4 Kraków - Rzeszów przejechałem w godzinę z minutami, w trasie wyprzedzanie na bieżąco bez specjalnego planowania manewru... jak trzeba, to idzie i już :-)
Pozdrawiam Pieczar
Dołączona grafika
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   kudys11 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 16-wrzesień 08
  • Skąd:Inowrocław
  • Auto:Megane II phI - 1.9DCI Scenic I phII - 1.6 16V Laguna III phI 2.0DCI
  • Silnik:1,9DCI
  • Przebieg (tys.km):220

Napisano 12 styczeń 2017 - 09:25

Inaczej jest jechać przez godzinę A4, a co innego jechać przez 20 godzin przez pół Europy

Użytkownik aston76 edytował ten post 12 styczeń 2017 - 18:34

0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   sotis 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 14-maj 11
  • Skąd:Międzychód
  • Auto:Scenic III, Scenic III
  • Silnik:1,5 i 2,0
  • Przebieg (tys.km):136 i 98

Napisano 12 styczeń 2017 - 10:27

Tutaj z kolei ja się nie zgodzę. Pisałem wcześniej, ze jechałem trasa A2 Nowy Tomyśl - Niemcy - Austria - Słowenia - Chormacja, 1600 km z małym hakiem i nie widzę problemu w poruszaniu się tym autem na dłuższych odcinkach. Auto załadowane na fula. Ten sam samochód Trasa Nowy Tomyśl - Marsylia, bez problemów (po za zmiana koła na autostradzie we Francji :( )
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   kataryniarz 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 10-czerwiec 07
  • Skąd:łódzkie
  • Auto:MIII ph2 GrandTour
  • Silnik:1.5 dCi 110
  • Przebieg (tys.km):GT Line

Napisano 12 styczeń 2017 - 10:52

Wiadomo mocy nigdy za mało, ale dyskusja nie ma sensu - trzeba się przejechać samemu i ocenić, każdy ma inne preferencje.

PS.
Megane to nie Scenic, ale pokonuję trasy rzędu 1300km na raz, nie ma problemu z przelotami 150-170km/h w DE, reszta przepisowo 130km/h.
Megane III ph2 1.5 dCi 110 Grandtour GT Line < zobacz >
Megane II  ph2 1.5 dCi 105 Grandtour < zobacz >
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   AdamiGo 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 13-marzec 12
  • Skąd:Wrocław
  • Auto:Scenic III X-MOD
  • Silnik:1.5 dCi 110KM
  • Przebieg (tys.km):92000

Napisano 12 styczeń 2017 - 11:22

Moim zdaniem 1.9 i 2.0 bardziej nadaje się na jazdę autostradą, powinny być cichsze i mniej się męczyć przy wyższych prędkościach. Jeżeli ktoś sporadycznie jeździ autostradą a głownie po mieście i zwykłymi drogami to 1.5 w zupełności wystarczy.
Przesiadłem się z 1.9 120KM na 1.5 110KM i skrzynia jest znacznie "krótsza" niż w 1.9. Przekłada się to między innymi na spalanie przy wyższych prędkościach. W 1.9 przy 3tyś obrotów (6 bieg) auto śmigało 180-190 a przy 1.5 mam zaledwie 140.
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   Liso 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 28-listopad 07
  • Skąd:ZMC
  • Auto:Scenic III
  • Silnik:1.9 dCi FAP
  • Przebieg (tys.km):50

Napisano 02 luty 2017 - 18:44

Scenic III większych problemów z elektroniką nie ma. Pada zamek kierowcy (silniczek) i pojawiają się usterki związane z ładowaniem. Co do silników - lubisz zapierdzielać to 1.9 ale mi po mieście żłopie 9 litrów. Na trasie raz w życiu spalił mi mniej jak 6 litrów gdy się wlokłem za kolegą. Chorwacja to tak ok 6,5l mi wyszła i tak w trasie generalnie pali przy mocniejszym traktowaniu. Jeśli zależy Ci na spalaniu to 1.5 bo różnica jest i dowody na to znajdziesz na motostacie. Jeździłem przed zakupem Megane 1.5 i dla mnie lipa a co by było w Scenicu? Ja lubię mocniejsze silniki i godzę się na wyższe spalanie.
pozdrawiam
Michał L.
0


Udostępnij ten temat:


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post
*Brak nowych odpowiedzi Zakup Megane II Zakup - Megane II Gość__* 
  • -1 Odpowiedzi
  • 8771 wyświetleń
  • --
  • przez Gość__* 
Nowe odpowiedzi prędkościomierz w Scenicu 2001 Elektr.-Ogólne - Megane I, Scenic I krislang 
  • 2 Odpowiedzi
  • 9173 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Licznik, wskaźniki, megane scenic 1998r 2.0B Elektr.-Ogólne - Megane I, Scenic I zielas 
  • 6 Odpowiedzi
  • 9978 wyświetleń

Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: [email protected]. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting www :: Symfony2 developer :: Blog mechatronika :: Książka pojazdu (beta)