Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kudys11

Scenic III phI Zakup Scenic III phI

Recommended Posts

Witam

Planuję w najbliższym czasie dokonać zakupu szczeniaczka III generacji

Interesuje mnie diesel i tu mam właśnie pytanie co do silnika

1,9dci ale 120KM (bez fap) miałem w Lagunie II phI, Scenicu II phI, Megane II phI

1,5dci tylko w Clio II phII (coś koło 60KM) i Clio III phI Bodajże 96KM

 

Chciałbym poznać opinie który silnik byłby lepszym wyborem 1,5Dci 110KM czy 1,9Dci 130KM

Dziennie robię koło 100km, natomiast okres wakacyjny to wyjazdy zagraniczne długodystansowe ok 1,5 tyś.km na raz i nie chciałbym się po autostradach telepać 120 km/h

 

Czy Scenic ma jakieś standardowe przypadłości z elektroniką?

Na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę.

 

Z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mogę napisać jak to wygląda z perspektywy megane III i silników 1.5 i 1.9 bo miałam 105KM, 110KM a teraz mam 130KM 1.9.

Dynamika - bezapelacyjnie 1.9, ciszej jest przy wyższych prędkościach.

Spalanie - jeśli porównywać 1.5 110KM i 1.9 130KM to oba maja FAPy a spalanie rożni się o ok dobre pół litra ropy w jeździe mieszanej (bez dużych korków). W korkach 1.9 wypija nawet do 8l i tu 1.5 wypadnie lepiej (ale mówię o dużych korkach, gdzie więcej stoimy niż jedziemy). W obecnym okresie zimowym moje 1.9 mieści się w 6.5l, gdzie większość to jazda miejska.

Minusy dla 1.9 - to minimalne wyższe spalanie i opłaty..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ani jednym ani drugim dieslem, który wymieniłeś, nie będziesz się telepał po autostradzie ;)

 

Dodano: 11 sty 2017 - 13:47

W obecnym okresie zimowym moje 1.9 mieści się w 6.5l, gdzie większość to jazda miejska.

jak to się robi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, podaj przepis. Spalanie jak z katalogu.

Ja mam 1,9 bez fap.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem 1,5 dci 110, 1,9 dci 130, 2,0 dci 150. Teraz jeżdżę 1,5 dci 106 Km. Mogę stwierdzić, że nie ma dużej różnicy w dynamice auta jeżeli chodzi o trasy, różnice bardzo widoczne są w spalaniu pomiędzy 1,5 a 1,9 i 2,0 jeżdżąc po mieście. Trasa do Chorwacji 1600 km silnik 1,5 110 KM, spalanie 4,9 l. (udokumentowane :D ), prędkość wolnoautostradowa 130-140 km. Silnik 1,9 u mnie miasto około 8 l., trasa 6,2 l. Silnik 2,0 automat miasto około 10 l., trasa 6,8 l. Pomiędzy 1,5 dci 106 KM a 110 KM nie widzę większych różnic jeżeli chodzi o dynamikę i spalanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a ja widziałam różnice pomiędzy 105 i 110 - są dłuższe przełożenia w 110, 6 jest strasznie długa. 105 jest jakby zrywniejsza ale ma krótkie biegi. Może to wrażenie, ale nie wydawało mi się raczej

A co do spalania 1.9 - nie ścigam się spod świateł :) Ale jak mówię, auto nie stoi w korkach tylko jedzie zawsze... w korkach spalanie z łatwością skoczy do 8l

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się że 1,5dci (110KM) nawet na przelotówkach między miastowych jadąc z prędkością 110-120km może potrzebować dużo miejsca podczas wyprzedzania przecież ma moment obrotowy 240Nm 1,9dci ma moment 300Nm czyli o 25% więcej. Dla porównania teraz jeżdżę Laguną 2.0dci 150KM i momencie obrotowym 340Nm do daje tylko 13% w stosunku do 1,9dci.

1,5dci wydaje się lepszy przy jazdach typowo miejskich, na trasie jednak chyba trochę za mały silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1,5dci wydaje się lepszy przy jazdach typowo miejskich, na trasie jednak chyba trochę za mały silnik

bym się nie zgodził... w ub. weekend takim 1.5 dCi A4 Kraków - Rzeszów przejechałem w godzinę z minutami, w trasie wyprzedzanie na bieżąco bez specjalnego planowania manewru... jak trzeba, to idzie i już :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Inaczej jest jechać przez godzinę A4, a co innego jechać przez 20 godzin przez pół Europy

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tutaj z kolei ja się nie zgodzę. Pisałem wcześniej, ze jechałem trasa A2 Nowy Tomyśl - Niemcy - Austria - Słowenia - Chormacja, 1600 km z małym hakiem i nie widzę problemu w poruszaniu się tym autem na dłuższych odcinkach. Auto załadowane na fula. Ten sam samochód Trasa Nowy Tomyśl - Marsylia, bez problemów (po za zmiana koła na autostradzie we Francji :( )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo mocy nigdy za mało, ale dyskusja nie ma sensu - trzeba się przejechać samemu i ocenić, każdy ma inne preferencje.

 

PS.

Megane to nie Scenic, ale pokonuję trasy rzędu 1300km na raz, nie ma problemu z przelotami 150-170km/h w DE, reszta przepisowo 130km/h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem 1.9 i 2.0 bardziej nadaje się na jazdę autostradą, powinny być cichsze i mniej się męczyć przy wyższych prędkościach. Jeżeli ktoś sporadycznie jeździ autostradą a głownie po mieście i zwykłymi drogami to 1.5 w zupełności wystarczy.

Przesiadłem się z 1.9 120KM na 1.5 110KM i skrzynia jest znacznie "krótsza" niż w 1.9. Przekłada się to między innymi na spalanie przy wyższych prędkościach. W 1.9 przy 3tyś obrotów (6 bieg) auto śmigało 180-190 a przy 1.5 mam zaledwie 140.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Scenic III większych problemów z elektroniką nie ma. Pada zamek kierowcy (silniczek) i pojawiają się usterki związane z ładowaniem. Co do silników - lubisz zapierdzielać to 1.9 ale mi po mieście żłopie 9 litrów. Na trasie raz w życiu spalił mi mniej jak 6 litrów gdy się wlokłem za kolegą. Chorwacja to tak ok 6,5l mi wyszła i tak w trasie generalnie pali przy mocniejszym traktowaniu. Jeśli zależy Ci na spalaniu to 1.5 bo różnica jest i dowody na to znajdziesz na motostacie. Jeździłem przed zakupem Megane 1.5 i dla mnie lipa a co by było w Scenicu? Ja lubię mocniejsze silniki i godzę się na wyższe spalanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...