Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Check injection


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z moją meganką grandtour 2005 1.5 dci. Od dwoch dni przy jeździe z prędkością 130-150 km/h zapala mi się na komputerze komunikat "check injection". Zapala aię, potem znika, jak jade wolniej to komunikatu nie ma. Z autem nic sie nie dzieje, pomimo komunikatu jezdzi caly czas tak samo, normalnie, nie ma żadnych innych objawów. Czy to coś groźnego? Czy po prostu komputer wariuje i pokazuje tylko komunikat? Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie taki komunikat pojawił sie 2 razy. Też miałem megankę 2 1.5 dci.

Pierwszy raz zapalał sie komunikat przy gwałtownym dodaniu gazu przy dużym obciążeniu silnika. Pompa nie dawała odpowiedniego ciśnienia. Wystarczyło wymienić filtr paliwa. 

Za drugim razem błąd pojawiał sie okresowo. Najczęściej pojawiało sie w trasie na rozgrzanym silniku. Przepuszczały zawory przelewowe w wtryskach. Skończyło sie na tym, że w auto nie odpalało na ciepłym. Pompa nie była w stanie wytworzyć ciśnienia, bo zawory przelewowe w wtryskach przepuszczały.

Kosztowało mnie to 1400Pln.

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi :-) Niestety, okazało się, że to check injection nie znika, jest cały czas, po prostu przełączylem karte. Teraz dopiero sobie przypomniałem, że przy wymianie wszystkich filtrów, nie wymienilem filtru paliwowego, bo mechanik mowil, że jeszcze jest okej. Mam nadzieje, że to tylko kwestia filtra, w poniedziałek mechanik wraca z urlopu, będe wtedy wiedział więcej.

 

Edit: Mechanik podłączył do komputera, skasował błedy (cos zwiazanwgo z wtryskiem a drugi z paliwem), wziął 5 dych i kazał jezdzic dalej. Mam nadzieje, że na tym ta historia się zakończy, bo nawet nie zaglądal do silnika.

 

 

 

Edytowane przez adrian_di3
By nie pisac dwoch postow pod sobą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa wedle instrukcji, zaleceń producenta i mechaników w 1.5 dCi powinien być wymieniany co 60 kkm (nie pamiętam czas-okresu, ale chyba jest długi, bo nigdy do niego nie dojechałem). Jeśli filtr jest z czujnikiem wody, to jest droższy, ca. 300 PLN, ale wymiana jw. eliminuje problemy z tym elementem. Niestety umiejscowienie w MII jest nieszczęśliwe - okolice pompki do spryskiwacza, czyli przed kołem PP.

17 godzin temu, adrian_di3 napisał:

Teraz dopiero sobie przypomniałem, że przy wymianie wszystkich filtrów, nie wymienilem filtru paliwowego, bo mechanik mowil, że jeszcze jest okej.

Polecam pilnować interwałów (60 kkm) i to powinno wystarczyć.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, konwil napisał:

Filtr paliwa wedle instrukcji, zaleceń producenta i mechaników w 1.5 dCi powinien być wymieniany co 60 kkm

Ja wymieniałem co drugą wymianę oleju (czyli średnio 20-25kkm, max 2 lata) i było ok. Ogólnie warto pomyśleć o wymianie przed zimą żeby woda, która może zbierać się w filtrze nie zamarzała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!