Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pawelsonx

Użytkownik
  • Postów

    599
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

2 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Fluence
  • Silnik
    1.6
  • Przebieg (tys.km)
    Sporo

Ostatnie wizyty

1174 wyświetleń profilu
  1. Jest źle na włączonym gazie i wyłączonym czasy wtrysku benzyny muszą być takie same. Jeździłeś lub nadal jeździsz na bogatej mieszance i komputer benzynowe prubuje to skorygowac. Reduktor do sprawdzenia czy nie puszcza gazu w podciśnienie i wtryski gazowe. Komplet naprawczy wtrysków kosztuje 39 PLN jak masz staga reduktora koło 50pln na stronie jacus.pl
  2. Korekty długi i krótkie chyba pokazuje stag jak sterownik podpięty jest do obd
  3. zbieraj mapę gazową i koryguj aż zielona linia pokryje się z niebieską. Masz zaznaczone zimny vag ja stosuje to tylko wtedy gdy próg załączania mam 25 stopni a zimny vag do 35 stopni. zasadniczo jak masz załączenie gazu powyżej 30 stopni to nie powinno szarpać ani dusić silnika wiec odznacz. Masz za wysokie obroty biegu jałowego. Mimo ze reduktor ma 57 stopni czyli nagrzany. zadane obroty przez komputer sa 702 a silnik krecie się powyżej 930 wygląda to na złą mieszanke sonda przed katem wskazuje 97 mv Być może reduktor wali gazem wężyk podciśnienia albo wtryski się rozkalibrowały Zakręć butle i odpal na gazie aż zgaśnie żeby opróżnić układ . przetestuj na benzynie. może też łapać lewe powietrze za przepustnicą .
  4. pawelsonx

    Problem z gazem megane

    On sam się nie zapowietrza tylko ciężko go odpowietrzyć . Ja miałem podłączony na powrocie z nagrzewnicy przecięty przewód wchodzący do pompy wody zredukowany jeszcze na parownik z 20mm na 12mm bo tyle szło do reduktora. Potrafiłem przejechać w zimę 4 km zanim załączył gaz a był ustawiony na 30 stopni. Dodatkowo wentylator włączał bo był stłumiony przepływ na małym obiegu zanim się zdążył otworzyć termostat. Wystarczyło podłączyć reduktor równolegle do nagrzewnicy i problemy ustąpiły.
  5. popraw mapy gazowe po lewej stronie masz x niebieski zielony i kółko ze strzałek. kliknij w kółko ze strzałek a później skasuj zielony x, przycisk z wykresem na czerwonym pokazuje procentowe odchyłki mnożnika. pokaz wstępne ustawienia od jakiej temperatury włącza się gaz rodzaj wtrysków. zielona lina musi się pokrywać z niebieską. Zrób zdjęcie gdzie są wtryski gazu i gdzie są wkręcone wężyki. Jeżeli w kolektor aluminiowy to sprawdź czy nie mają luz bo jest tam bardzo cienka ścianka ja zawsze wklejam, Jezeli wtrysk gazu jest w kolektorze plastikowym co nie powinno być to czy nie czasem nie jest nad czujnikiem temperatury.. Odepnij podciśnienie od reduktora i sprawdź czy nie puszcza gazu tym wężykiem w kolektor wtedy zalewa silnik gazem i benzyną
  6. pawelsonx

    Problem z gazem megane

    reduktor gdzie się znajduje >?? jak z przodu to sprawdź czy jest poniżej poziomu zbiornika wyrównawczego. Po uszkodzeniu przewodu chłodniczego musiałeś odpowietrzyć czy odpowietrzyłeś poprawnie razem z nagrzewnicą ?? Ja mam zawsze problem z odpowietrzenia w swoim ale ja mam wejście i wyjście chłodnicy na górze wiec zawsze musze odkręcać korek spustowy żeby napełnić chłodnice a potem daje ciśnienie na zbiornik wyrównawczy i odpowietrzam termostat i węże nagrzewnicy.
  7. Wypalone zawory od LPG sprawdź kompresję. Na postoju masz obciążenie silnika 18 procent w tym silniku powinno być 3 z klima i 2 bez klimy. Mapy gazowe też masz na bogatej mieszance. Odchyłka nie może być więcej niż 5 procent. Zasada strojenia jest taka jeździsz na benzynie z 40 km. Ponieważ muszą się wykasować stare korekty po złych mapach LPG. Potem w stagu autokalibracja jazda na benzynie z 20 km i potem na gazie co chwilę korygując mapę gazu. Jak będzie w granicy 10 procent włącz autoadaptacji obd lub inną i pojezdz tak z 10 km powinna odejść poniżej 5 procent odchylka. Wyłączasz autoadaptacji i tyle. Nie zostawiaj autoadaptacji bo czas wtrysku jest brany z wtrysku benzyny i przy małych odchylach skoryguje to komputer silnika a tak dzieją się cude
  8. 1.6 silnik k4m738 rok 2011. Klime miałem nabijana rok temu i tam gdzie nabijalem tak mówił spec od klimy. Brakowało mi 30g. Ale teraz rozkminilem że coś nie tak chyba nabił mi bo do megane3 podają 480g. Nie ma czasem naklejki pod maską z rodzajem gazu i czynnikiem ??
  9. Dzięki jutro przetestuje . Prawdopodobnie przełożenie na kole pasowym trzeba poprawi. Jeszcze na 1.27 jak jest tam podane dla silnika f9 zakodowane jest kosmetyczna poprawa. Sprawdziłem wskazania czujnika temperatury parownika i jak jest na plusie wieje chłodem a jak skacze na - i to poniżej -10 włącza się ciepłe powietrze wykminiłęm ze to zabezpieczenie żeby nie zamrozić parownik. czy czujnik temperatury jest walnięty czy zawór regulujący jak to sprawdzić ?? Z plotek w okolicy chodzą że ten model miał jakąś wadę z zamarzaniem parownika. REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 - Prezes
  10. Witam problem z klimatyzacją panel jest zamontowany z megane3 w scenic klima zachowuje się bardzo dziwne gdzie mogę znaleźć parametry żeby ustawić to poprawnie . W tej chwili jest tak . Czy ma ktoś scenic 3 1.9 dCi żeby podesłać konfigurację. Model i pulley ratio widzę że już jest źle oraz wersja dwustrefowa z nawiewem na tył .
  11. Potwierdzam w moim też się załącza co jakiś czas z tego co pamiętam gazu musi być 420g . Ale nie powoduje szarpania silnika jest taki charakterystyczny odgłos kliknięcia
  12. Nie dramatyzuj nie ma takiej tragedii z tymi śrubkami i czujnikami nie jest ich dużo to benzyna . Co do używanej Megane to ja kupiłem ale fluence i na start musiałem zmienić rozrząd uszczelniacze termostat klocki tarcze przód tyl nowe opony lato zima linkę hamulca opornik biegu pierwszego wentylatora klimę uzupełnić (termostat zmieniałem dwa razy pierwszy 170pln plastikowy wytrzymał rok teraz mam aluminiowy ) . Jak prowadzi swój samochód i serwisuje to może koszt tego silnika to będzie jedyną inwestycja na kilka lat. REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7, 5.13 - Prezes
  13. Jakbyś podał jaki to silnik bo po zbiorniczku nie mogę rozpoznać. Ale jak to 1.6 16v to może być olej silnikowy. Dzieje się to, że Renault zmienił termostat razem z obudową z aluminiowego na plastikowy. Co po paru latach powoduje odkształcenie i uszkodzenie uszczelki termostatu. W tym silniku jest termostat połączony z chłodnicą oleju i olej dostaje się do płynu. Ja walczyłem z tym przypadkiem rok i zakończyłem modyfikacja na stary typ - aluminiowa obudowa termostat osobno . Koszt obudowa z czujnikiem na szrocie 30pln, uszczelka metalowa 20pln i termostat 30 pln.
  14. mam to samo i chyba już zdiagnozowałem. rozrząd był ustawiony na zły pin zamiast 69.5 mm mechanik miał pin 68mm nie zgadzało mi się jak zmieniałem koło zmiennych faz rozrządu. Przymierzam się do poprawienia ale checi brak. u mnie jest trudniej bo koła pływające są na wałkach zaś na wale jest klin. musze zluzować koła na wałkach i ustawić w blokadzie . Robotym na max 1h ale chęci brak . https://megane.com.pl/topic/53527-wymiana-paska-rozrządu-silnik-k4m-16v/?do=findComment&comment=483771 REGULAMIN forum się kłania - Prezes
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!