Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

okifax

Nowy użytkownik
  • Postów

    40
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic III
  • Silnik
    1.9 DCI
  • Przebieg (tys.km)
    207

Ostatnie wizyty

618 wyświetleń profilu
  1. Czy ktoś może mi podpowiedzieć, gdzie znajdują się punkty masy? Interesują mnie konkretnie punkty/punkt dla którego jest brana masa dla sterownika od hamulca ręcznego, który znajduje się w bagażniku (lewe nadkole). Walczę dłuższą chwilę z komunikatem o sprawdzeniu ręcznego. Siłownik OK, Kable OK. Sterownik OK. Zasilanie jest... tylko masy czasem brak. I skąd one jest brana? Czy też robić bypass na przewodach prowadzących do siłowników?
  2. No to tak... napięcie jest i reszta urządzeń podpiętych do tego pinu działa. Problem leży więc gdzieś dalej - czyli skrzynka/złącza przy bezpiecznikach w kabinie. Gdzie tam tego szukać?
  3. Pięknie dziękuję... Rozumiem, że chodzi o złącze oznaczone jako CN? Tyle, że postój świeci...
  4. Przestało mi działać podświetlenie przycisków (awaryjne, wyłączenie ESR, tempomatu) i nie działa regulacja podświetlenia zegarów jak i regulacja reflektorów. Czy jest ktoś w stanie podać mi gdzie szukać zasilania dla podłączeń? Wstępnie zmierzone napięcie na zasilaniu do sterowania reflektorów i podświetlenia jest 5V... Tylko skąd to wszystko jest zasilane?
  5. No i bojów z CLIP-em ciąg dalszy. Kody generują się poprawnie. Reprog rusza, ale... Przestrzegam przed jakąkolwiek próbą reproga, jeśli nie jesteście pewni swojej sondy i oprogramowania. W moim przypadku skończyło się wywaleniem w kosmos całego licznika. W trakcie programowania, sonda rozłączyła się i... nastała ciemność. Wstyd się przyznać (25 lat praktyki jako informatyk) nie posprawdzałem wszystkiego (CLIP w wersji 140 postawiony na VirtualBoxie) i Winzgora mieszała sobie coś na portach USB i zrobił się kłopot. Skończyło się kupnem nowego licznika. Przy okazji tego nauczyłem się jednak jak zmieniać niektóre rzeczy w liczniku (długość przeglądów olejowych, ml na km, galony na litry i parę innych pierdółek). Nie potrafię jednak zmienić modelu radia z R208 na R108 i stąd prawdopodobnie brak komunikatów z RDS i ustawień radia na panelu TFT. Może ktoś coś wie? Dodatkowo, pomimo istnienia kontrolki, pomimo tego, że fotele grzeją, nie zapala się kontrolka. Może też ktoś wie, gdzie to zmienić?
  6. Nie, nie używam płyty z reprogiem. Korzystam na tą chwilę tylko z CLIP-a. A chcę aktywować tempomat. Mały update... Płytka z reprogiem zamontowana w systemie. Może mi ktoś podpowiedzieć co dalej mam zrobić? No dobra. Chciał CLIP kontaktu z informatykiem. To miał. Sam nim jestem. Po głębszej analizie. Wnioski. Od którejś wersji, CLIP kontaktuje się tylko on-line. Nie pomoże (przynajmniej na razie nie znalazłem sposobu, wymagana głębsza analiza plików konfiguracyjnych, tzw. grzebologia stosowana) płyta z reprogiem. Rozwiązaniem jak na razie jest wersja CLIP 140, która to pozwala (jeszcze) wybrać z którego źródła mają być pobierane dane (NET, czy CD-ROM). Komunikacja nawiązuje się teraz poprawnie (po zamontowaniu płyty z reprogiem), jak na razie stanąłem w miejscu. Brak kalkulatora kodów serwisowych. Przynajmniej poprawnie wybiera program z płyty. Ktoś, coś może pomóc? No i znalazłem. Renault Pin Extractor. Nawet działający i generujący kody. Na dziś dość.
  7. A w którym miejscu mam to ustawić? W konfiguracji CLIP-a (programu) brak takiej opcji.
  8. Czy jest ktoś wstanie sensownie wytłumaczyć o co chodzi? Komunikat w załączeniu pojawia się przy próbie programowania czegokolwiek. Mogę odczytać parametry, skasować błędy. A nijak nie da rady zaprogramować czegokolwiek. Niezależnie od wersji programu (czy to 160, 178 lub 179a). Pojawia się zawsze ten sam komunikat. Czy ewentualnie jest ktoś chętny na wymianę (mogę udostępnić którąś ze wspomnianych wersji) na którąś ze starszych, ale takich, by obsłużyła Scenica III z 2009 roku? Z góry dziękuję za wszelką pomoc. zrzut_clip.pdf
  9. Że tak powiem, stałem się szczęśliwym posiadaczem CLIP-a (ver. 178). W razie zainteresowania sprawdzeniem samochodu, skasowaniem błędów. Zapraszam. Jak na razie, jeszcze poznaję programowanie. Ale wszystko pomału. Lokalizacja? Świdnica, dolnośląskie. W razie "W", proszę pisać na priv.
  10. No i skończyło się tym, że kupiłem sobie CLIP-a. Jak ktoś będzie chciał skorzystać to zapraszam. Jutro przesyłka powinna być u mnie. No i stałem się (mam nadzieję) szczęśliwym posiadaczem CLIP-a. I gorąca prośba w związku z tym - czy ktoś z forumowiczów byłby mi wstanie pomóc (np. zdalnie) w ogarnięciu tematu aktywacji tempomatu?
  11. Drodzy forumowicze... pomóżcie. Kierownica założona, przełącznik też (1.9 DCI)... potrzebna jednak aktywacja przy pomocy komputera. Ktoś może zna namiary na kogoś (jestem ze Świdnicy koło Wrocławia) kto jest to wstanie zrobić za sensowny grosz? W serwisie Renault popatrzyli na mnie jak na wariata... Nie wspomnę o kosztach.
  12. Przerabiałem to ze swoim Szczeniakiem. Od razu skręciłbym w stronę wtrysków. Patrząc na silnik - układ Delphi. Mnie regeneracja wtryskiwaczy kosztowała 1800zł. Spróbuj jeszcze przy niższych temperaturach inaczej odpalać. Ja to robię w ten sposób. Bieg, hamulec i przyciska start. Świece się grzeją, ale nie kręci rozrusznik. Wciskam go drugi raz chwilę po włączeniu się radia. Jest więcej niż wielka różnica w uruchamianiu zimnego silnika.
  13. Ponieważ wyczytałem, że świece żarowe pracują jeszcze chwilę by wspomóc silnik przy rozruchu (mówimy o dłuższym postoju) - robię tak. Wrzucony bieg, wciskam pedał hamulca i zapłon. Czekam chwilę od momentu zgaśnięcia kontrolki świec żarowych i dopiero odpalam. I jakoś tak inaczej, krócej i lepiej odpala.
  14. Może z cyklu wiedza niepotrzebna lub nieistotna, lub powszechnie znana, ale jednak... Ponieważ zmierzyłem się z tematem wymiany rozrządu (znaczy się mój mechanik), oglądając filmiki i czytając instrukcję wymiany, jedno pytanko mi się nasunęło. Może mi ktoś wytłumaczyć, dlaczego na kole pasowym od pompy wtryskowej także znajduje się znak? No bo, jakby nie było, jedną z cech systemu CR jest stałe ciśnienie w rampie wtryskowej. I jak dla mnie, ustawienie koła pompy, nie powinno mieć jakiegokolwiek znaczenia. Po prostu ma podawać ciśnienie, niezależnie od tego co się dzieje z układem wtryskowym, którym steruje komputer. A tu mi wychodzi, że ma to być (jest i musi) zsynchronizowane z rozrządem. Może to ktoś sensownie wytłumaczyć?
  15. Kosztorys cudny. Co by nie było, warsztaty tej sieci nie należą jednak do najtańszych. Koszt regeneracji samych wtrysków wychodzi mi ~3090zł, co daje nam ~770zł za wtrysk. Cholernie drogo. W moim mieście, regeneracja wychodzi 450zł za sztukę (w tym montaż, demontaż i sprawdzenie, wtryski Delphi) (dolnośląskie, Świdnica). Ciekaw jestem jak kształtuje się cena w innych regionach kraju? -- Brakuje w tym kosztorysie opisu co było robione z wtryskiwaczami. Czy były tylko wymieniane zaworki, czy także rozpylacz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!