Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

malpolud

Nowy użytkownik
  • Postów

    39
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane I ph II, Corsa B
  • Silnik
    1,4 K4j, 1,2 C12NZ
  • Przebieg (tys.km)
    169 i 135
  1. Witam! Ramiona wycieraczek w mojej Megane pękły na przegubie, mają luz i słabo dolegają do szyby. Nie chcę wymieniać tych na używane, bo za chwilę będą z nimi te same problemy. W żadnym sklepie nie znalazłem nowych dedykowanych. Czy ktoś może podzielić się doświadczeniami jaki zamiennik można założyć? Może z Megane 2 pasują? Czy ewentualnie mógłbym prosić jakiegoś posiadacza Megane 2 o policzenie zębów na wieloklinie i pomiar jego średnicy? Auto: Megane 1 kombi 2001 rok. Pozdrawiam
  2. demotywator93: ostatnie zdanie to orzeczenie czy pytanie? Jeśli masz jakieś info to się podziel, ja ew byłbym zainteresowany.
  3. Czy za pomocą interfejsu VAG KKL oraz oprogramowania DDT2000 jest możliwość podglądu wskazań sond lambda oraz kasowanie błędów w aucie takim jak w profilu? Pozdrawiam
  4. No i co z tego, że serwis tak twierdzi. Zrobiłeś na nich 100 tyś, większość wtryskiwaczy po takim przebiegu poddaje się. Kolega zapytał jakie to wtryski, może byś podał informację? Możesz wytłumaczyć jak nowoczesną instalację w której komputer benzyny dobiera czas wtrysku i go koryguje w zależności od składu mieszanki tak, że komputer gazowy na to reaguje ustawić ubogą mieszankę?
  5. Dławi się przez zalanie paliwem i nie ma mocy? Przy jakim afr to występuje? Na jaki afr ustawiasz auto i w jakich warunkach Meganki jadą na OL?
  6. Z kolektorem prawda - warto zwrócić uwagę. Ten model prawdopodobnie tak jak Megane I ma nadlewy w kolektorze do mocowania wkrętek podających gaz. Można montować bez zdejmowania, ale jeśli gazownik będzie opowiadał farmazony typu: "Panie przepali" albo "Panie to do środka nic nie wpada" odpuścić taki zakład. Wprawdzie moim zdaniem opiłki w silniku nie są tragedią (szybko wypadają), ale zdjęcie kolektora, które jest szczególnie łatwe w Renault świadczy pozytywnie o higienie pracy. Poza tym zdjęcie kolektora pozwala na umiejscowienie wkrętek bardzo blisko wtryskiwaczy benzynowych, bez zdjemowania będzie fatalnie daleko.
  7. Zajrzyj też do wtryskiwaczy, w miarę zużywania się mniej precyzyjnie dawkują gaz. Niektóre modele można z powodzeniem regenerować.
  8. Słyszałem o P. Rogowskim, rozważałem oddanie mu auta, ale nie montuje on niestety KME. Co do strojenia po AFR to mam dostęp do sprzętu i po naprawie wydechu prawdopodobnie poeksperymentuję z tym. Może uda się podlać trochę do AFR 10 - 11, kiedy silnik jest w trybie open loop - zobaczymy, czy przyniesie to pozytywne efekty jeśli chodzi o moc. Planuję wyciąć kat, zemulować drugą sondę, ewentualnie minimalnie zwiększyć średnicę wydechu, może uda się też w jakiś sposób zmodyfikować dolot, tak żeby wkładka filtrująca miała większą powierzchnię po tego typu zabiegach strojenie i tak się przyda, więc na razie odkładam.
  9. Jestem po instalacji gazu. Wbrew wszystkim i wszechobecnej modzie na Stag + Hana założyłem komputer KME Nevo, Reduktor KME Silver (wydatek powinien uciągnąć 2.0 16v w razie awarii obecnego silnika), Wtryski Reg Fast - fajne, ciche i tanie (jeśli okażą się nietrwałe to pewnie wpadnie Hana). Filtr fazy lotnej Perfect Blue - zobaczymy za 10 tyś - ponoć dobry. Po wstępnym autostrojeniu nie ma różnicy w jeździe na gazie i benzynie. Butla w koło kupiłem 600/220 - powinna być raczej 600/200 - musiałem podciąć wzmocnienie podłogi bagażnika. Wlew pod klapką dość karkołomny do zamontowania, ale się udało.
  10. malpolud

    Silnik F4R 2.0

    Niestety, ale wszystko wskazuje na to, że to rozumowanie jest błędne: "Tom Chubb, vice president of marketing for Michelin North America Inc.'s Michelin Automotive Industry Division. "As the price of fuel goes up, they will be looking to save gasoline everywhere they can." Improvements in rolling resistance could lead to speed rating changes. "Typically, as you go up in speed rating, you need to increase the internal reinforcing compound of a tire. When you do that, you also drive rolling resistance up. We might see OEMs specify lower speed ratings in order to save on rolling resistance." http://m.moderntiredealer.com/Article/?id=1281
  11. malpolud

    Silnik F4R 2.0

    Przepraszam za offtopic, ale Kreciq możesz powiedzieć skąd te informacje?
  12. malpolud

    Silnik F4R 2.0

    W jaki sposób opony o wyższym indeksie prędkości mają poprawić osiągi?
  13. Nie rozumiem z jakiego powodu samochody elektryczne są uważane za ekologiczne. Jeśli policzyć sprawność wytwarzania prądu w elektrowni (optymistycznie 50% w praktyce niewiele ponad 40%), ogólną sprawność sieci energetycznej (ok 70%), sprawność akumulatorów (grzeją się podczas ładowania i użytkowania, marnując energię) - różna w zależności od technologii i spadająca z wiekiem oraz kilka innych czynników (wysoka masa pojazdu wyposażonego w elektryczny zespół napędowy itp) okaże się, że sprawność wykorzystania energii w samochodach elektrycznych nie przekroczy 15-20% czyli mniej niż w przypadku silnika spalinowego w przeciętnym punkcie charakterystyki (30-35% w optymalnym punkcie). Wniosek jest prosty - ekologiczniej jest spalić paliwo w silniku niż w elektrowni, zamieniać na prąd, transportować, magazynować i zużywać. Ekonomiczny aspekt też jest wątpliwy, dzisiejsze technologie wytwarzania akumulatorów są na tyle niedoskonałe, że nie rokują na rychłe, masowe wykorzystanie ich w pojazdach. Koszt wymiany zużytych akumulatorów po bardzo krótkim czasie użytkowania jest zabójczy. Zasięg samochodu elektrycznego również pozostawia wiele do życzenia. Nie chcę nawet myśleć o akcyzie na prąd, która zostanie nałożona w przyszłości, gdy każdy będzie sobie chciał ładować samochód z sieci w domu oraz o walkach związanych z energetyką, które w przyszłości mogą mieć w stosunku do prądu taki sam wymiar jak dzisiaj w stosunku do ropy naftowej.
  14. malpolud

    Silnik F4R 2.0

    Po to, żeby zmniejszyć straty tarcia na przepływie w dolocie. W fabryce trudno o to, żeby stosować taką obróbkę, która jest dość pracochłonna i przynosi mały efekt. Z pewnością w pewnych warunkach można zwiększyć moment obrotowy na wysokich obrotach (duże prędkości powietrza - duże straty) a więc także i moc.
  15. Tak, wygląda na to, że tak to jest rozwiązane na zdjęciach od kolegi B-Rey. W kit-cie, który ja wysłałem, sprężyna jest wyraźnie cieńsza i opis na stronie podaje, że jest to pomocnicza sprężyna. E: wydaje mi się, że na tych rysunkach w miejscu czterech drążków jest po prostu stabilizator. Dodano: 28 maj 2012 - 11:54 Proszę, filmik prezentujący wykonanie przeróbki. Widzę jeden problem. Spawanie dolnego elementu do płaszcza amortyzatora to chyba nie jest najlepszy pomysł z powodu możliwości uszkodzenia samego amora. A może się mylę?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!