Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Laros

Użytkownik
  • Postów

    389
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

64 Super

Samochód

  • Auto
    Megane IIIphI Grandtour
  • Silnik
    1.4 TCe
  • Przebieg (tys.km)
    200+

Ostatnie wizyty

2324 wyświetleń profilu
  1. Miałem ten problem w 1.4 tCe. Nie podałeś jaki masz motor w tym samochodzie. Z tego co się dowiedziałem od mechanika niestety nie da się tego zrobić na zamontowanym alternatorze. Niestety żeby go wyciągnąć trzeba również zdemontować sprężarkę klimatyzacji. Objawy pojawiły się po przebiegu 210.000.
  2. Demontaż nadkola jest konieczny.
  3. Jaki osprzęt chcesz wymieniać przy okazji wymiany paska? Samodzielna wymiana samego paska jest dosyć prosta.
  4. Pochodzenie samochodu - Szwajcaria (TLSUIS) Sprowadzony w 2016 roku https://carinfo.kiev.ua/cars/vin/renault/vin_check?su=6qygoc_q Wpisz dane na https://historiapojazdu.gov.pl
  5. Niestety w prosty sposób nie można. Chyba tylko poprzez przeprogramowanie układu, a wtedy cena pewnie będzie zaporowa.
  6. Uniwersalnych nie stosowałem, nie wiedziałem nawet, że takowe istnieją :). U siebie po zdemontowaniu kratek wszystko ładnie wyczyściłem, odtłuściłem alkoholem izopropylowym i skleiłem suwaki jakimś dobrym klejem do plastiku. Minęło kilka lat i trzyma nadal dobrze.
  7. Jeśli mogę coś doradzić: po co kupować nową miskę jeśli stara nie jest pęknięta ani zagnieciona. Jeżeli nie masz wycieków to tego nie ruszaj, odtłuść ją, wyczyść porządnie szczotką drucianą, papierem ściernym i pomaluj. Co do drugiego pytania to miska jest uszczelniana masą, ja stosowałem taką jak poniżej:
  8. Dlatego napisałem: Kody błędów określa dobrze, do rzetelnej diagnostyki używam Clipa. BTW, za bardzo odbiegamy od wątku i pewnie zaraz będzie ostrzeżenie. Zasadniczo jak ktoś sobie nie radzi to najlepszym wyjściem jest to o czym napisał kolega @Sarna1. Podjechać do kogoś w okolicy na clip, ewentualnie ASO
  9. Dziwne, u mnie działa zarówno w Megane II jak i Megane III. Coś szerzej kolega może powiedzieć dlaczego się nie nadaje?
  10. Wstępnie do odczytania kodu błędu wystarczy nawet darmowy Piston na androida. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.clockworkbits.piston
  11. Megane III 1.5 dCi... - jaka moc silnika - który rocznik - jakie nadwozie
  12. Wbij bieg, zdejmij stopy z pedałów i przytrzymaj chwilę przycisk start-stop aż zapalą się kontrolki na liczniku. To jest właśnie wymuszony zapłon. Służy na przykład do diagnostyki komputerowej bez uruchamiania silnika jak napisał @aniewa powyżej. Oczywiście karta powinna być w slocie.
  13. Nie do końca... Mianowicie kiedyś zakupiłem tarcze OEM z łożyskami na oś tylną i okazało się że sworzeń piasty ma większą średnicę niż tuleja łożyska. Rozróżnić trzeba czy to tarcza do hatchbacka (mniejsza średnica) czy grandtoura (większa średnica). Mało tego, prawdopodobnie w późniejszych rocznikach (czy raczej poliftach) czy to do hatcha czy do granda średnice sworzni były już takie same. Najlepiej dobrać po VIN.
  14. Co prawda w silniku K4M812 Megane II, ale mam tam właśnie wyciek oleju tak jak kolega pisze. Tak czy inaczej trzeba korpus termostatu zdemontować i założyć nową uszczelkę. Zasadniczo może tamtędy wyciekać zarówno płyn chłodniczy jak i olej silnikowy.
  15. @aniewa orientujesz się czy clipem to ustawię czy tylko ddt4all? W clipie ustawiałem rezerwę, ale jakoś na to nigdy nie zwróciłem uwagi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!