Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Fotki na pół rozwalonego sitka.

Trochę boje się złożyć to na elektrozawór bo boje się że mi to się rozleci w środku i dostanie tam gdzie nie trzeba.Siwy daj znać jak to u ciebie wygląda,bo rozumiem ze miałeś takie samo sitko ,założyłeś tylko na elektrozawór bez wiązania drucikiem.Czy te sitko jest aż tak ważne,może ktoś jeździ bez?

post-26944-0-88608600-1438546883_thumb.jpg

post-26944-0-28549500-1438546894_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz tak patrząc na ten elektrozawór i umiejscowienie tego sitka to czy przypadkiem ono nie tworzy jednolitej obudowy wsuwanej w obsadzenie jego. Tylko że elektrozawór nie wisi w powietrzu ot tak, proponuję się dobrze przyjrzeć w co wchodzi poniżej górnej pokrywy silnika. Olej do elektrozaworu jest przecież doprowadzany jakimiś kanałami.

Jeżeli dobrze widzę to tam gdzie sitko montujemy to korpus metalowy z dziurami na przepływ oleju jest wykonany raczej z jednolitego kawałka i raczej ciężko wsunąć takie sitko w ten rowek na niego. Możliwe że fabrycznie on jest zakładany już w takiej postaci, lub jednym bokiem jest połączone.

Jeżeli ktoś ma możliwość niech zajrzy do silnika tam gdzie montuje się ten elektrozawór.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wracając do mojego ułamanego sitka. Po wyciągnięciu zaworu sitko było na swoim miejscu, chciałem obwiązać go drucikiem ale okazało się że jest za gruby i nie wejdzie zawór na swoje miejsce, i przy okazji trochę mi się nadłamało na jednej części sitka, i jak z powrotem osadziłem je na zaworze to się jedna strone lepiej trzymała niż ta druga i tak założyłem na swoje miejsce elektrozawór. Po paru dniach sprawdziłem czy jest na miejscu okazało się ze tak. Tak więc nie ba obawy że on zleci bo nie ma tam wo gule miejsca żeby zleciał.

Edytowane przez Siwy19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

dzięki za wskazanie gniazda :). Wczoraj szukałem ze 2h na schematach z forum download do megi2 i nie widziałem tej obudowy.

Może w weekend uda mi się dostać do tego przekaźnika i zobaczyć co mu dolega bo zaczynam sądzić, że spora część problemów z KZFR dotyczy własnie jego a nie samego KZFR i elektrozaworu.

pozdrawiam

Witam,

już pare miesięcy mineło a ja nie podzieliłem się swoimi spostrzeżeniami. A więc tak

1) Udało mi się wymontować ten sterownik/układ z przekaźnikami. Odnalazłem ten przekaźnik no i niestety(albo stety) on był sprawny. Na tej płycie jest jakiś układ sterownika(CPU), który steruje tymi wszystkimi przekaźnikami. Jednak z uwagi na brak czasu oraz pokrycia całej płytki lakierem, który utrudniał operację przy pomocy omomierzem i znalezieniu nóżki sterownika odpowiedzialnej ze złe sterowanie przekaźnika.

2) W celu uniknięcia problemów z gaśnięciem auta postanowiłem odpiąć elektrozawór i tak jeździć.

3) Jeździłem tak praktycznie do końca październka. Wszystko było ok, samochód nie gasł, ruszał płynnie, moc trochę mniejsza. Jedyny mankament to "check engine" na wyświetlaczu"

4) w październiku postanowiłem dać jeszcze raz szansę elektrozaworowi i o dziwo samochód nie gasł i jeździł poprawnie. Więc na dzień dzisiejszy jeżdżę z elektrozaworem i wszystko ładnie działa.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wiem, że nie to forum, ale może szanowni koledzy coś podpowiedzą, ponieważ nie mogę znaleźć odpowiedzi na forum laguny, otóż

Laguna IIphI1,8 16V - wykręciłem elektrozawór zmiennych faz rozrządu i podłączyłem do zasilacza 12V - działa za każdym razem, słychać wyraźnie kliknięcie i przesunięcie się elementu w elektrozaworze. Mam pytanie, ponieważ, przy włączonym zapłonie (silnik nieuruchomiony) mam napięcie na wtyczce ww. elektrozaworu 12V, gdy podłączam wtyczkę do elektrozaworu - nie słychać kliknięcia, nie przesuwa się nic w elektrozaworze - tak jakby nie reagował.

Zrobiłem doświadczenie:

Przejechałem się z odpiętą wtyczką od elektrozaworu, objaw był następujący: na postoju i w trakcie bardzo wolnej jazdy czułem lekkie poszarpywanie i mrugało mi kilka kontrolek na desce, podczas większej prędkości w zasadzie dobrze, brak jakiejkolwiek sygnalizacji na desce, nie czułem żadnej różnicy w mocy silnika.

Zastanawia mnie to, że podłączając po zapłonie 12V do elektrozaworu, nie ma żadnej reakcji, czyżby za mały prąd potrzebny do pobudzenia cewki, może ktoś z kolegów ogarnia dobrze temat elektrozaworu.

Czy przy włączonym zapłonie z wykręconym elektrozaworze i podłączeniu wtyczki powinien reagować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i zawór dopadł prawdopodobnie mnie :(

Ostatnio zauważyłem olej we wtyczce, przeczyściłem.

Jakoś po tygodniu robiłem trasę 100km i po krótkim postoju i ruszeniu wyskoczył mi błąd

P0010: "A" Camshaft Position Actuator Circuit (Bank 1)

Patrzę a tu we wtyczce znowu olej, podejrzewam że jak kolega we wcześniejszych postach pisał zawór w środku uległ przetarciu i puszcza olej na cewkę.

Auto też od razu po zakupie od niskich obrotów wydawało się jakieś "mułowate".

 

Teraz kwestia nabycia części, w ph2 mam nabity numer 8200413185.

W większości ta część w sklepach występuje pod numerem 8200823650.

Orientujecie się czy jest między nimi jakaś różnica, np. jak w przypadku koła KZFR - poprawiona wersja ?

Edytowane przez Graffy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Będę tu szukał pomocy.

Mam problemy z odpalaniem przy zimnym silniku.

Szczeniak z 2005 roku. Rozrząd i KFZR wymienione 5 tys km temu. Wymienione cewki, wyczyszczona przepustnica. Rano odpalam i albo jest metaliczny odgłos i gaśnie, albo po paru sekundach ucichnie (przy lekko dodanym gazie). Później mogę już odpalać za każdym razem. Raz na kilkadziesiąt razy lekko "zamruczy", przy ciepłym silniku. Radźcie Panowie, gdzie szukać przyczyny.

Skłaniam się ku temu elektrozaworowi, ale wydać lekką ręką parę stówek, żeby znowu usłyszeć ten hałas...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dawno mnie na forum już nie było:D ale niestety nadeszły mrozy i jestem zmuszony powrócić:/

Otóż przy hamowaniu samochód zaczął gasnąc, wiec podłączyłem go za pomocą elm'a 327 i za pomocą MAXIECU odczytałem błąd silnika P0340 (Obwód czujnika wałka rozrządu : zdarzenie dotyczące zęba wałka rozrządu),samochód przestał gasnąc przy hamowaniu ale bład wraca odrazu po każdym odpaleniu. Do tego MAXIECU wyświetla "kzfr w trybie uszkodzenia status 1"

Kiedyś już miałem podobny błąd P0340 ale po przeczyszczeniu styków i samego czujnika położenia wałka rozrządu błąd więcej się nie pojawił. Samego koła nie słychać ani przy odpaleniu ani przy pracy silnika. Olej na max. samochód bardzo dobrze się zbiera, szczególnie z wysokich obrotów. Od kupna przejechałem nim już 60k km i koła jeszcze nie wymieniałem, były właściciel tez mi nic o nim nie wspominał;/ Narazie jeżdżę i obserwuje ale jeśli już ktoś miał do czynienia z tym błędem to może się nim tu podzielić:D

 

Zrobiłem jeszcze test" Odpiąłem wtyczkę od czujnika kzfr i odpaliłem wywaliło bład 0010 (czujnik położenia kzfr zwarcie) oraz dalej ten sam błąd 340 0_0 . Wyjąłem więc cały czujnik kzfr (elektrozawór) wyczyściłem podpiąłem wtyczkę , odpaliłem i błąd 340 dalej powrócił . Elektrozawór wykluczyłem. Odpiąłem jeszcze wtyczkę od czujnika położenia wałka rozrządu (ten pod kolektorem koło przepustnicy) i efekt był taki że bład P0340 powrócił ale nic innego mu nie towarzyszyło co może wskazywać na awarie tego właśnie czujnika?

Edytowane przez krisy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Objawy jakie spotkały moją megi:

  • duszenie się dławienie dla obrotów powyżej 2 tys.
  • zdażało się że nie można było odpalić auta za pierwszym razem tzw. terkotanie
  • na zimnym silniku zaraz po odpaleniu objawy braku mocy (dziury) przy dodawaniu gazu

zabrałem się dzisiaj za elektrozawór no i zaskoczony zostałem niesamowicie ...

na siatce znalazłem muche... (zdjęcie w załączniku)

 

po oczyszczeniu zaworu i zamontowaniu objawy jak ręką odjął :)

post-58352-0-06692400-1453568204_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam kolegów, jako posiadacz Renaty z silnikiem 1.6 16v typu k4m760 pobawiłem się dziś w regenerację elektrozaworu metodą tu opisaną (demontaż podkładki, naciąg sprężyny).

Elastyczność silnika jest teraz bajeczna, auto nie do poznania, jak nowe.

Co ciekawe spalanie średnie spadło o 2l/100 km. Ale nie o tym chciałem napisać. Podczas demontażu zaworu jego sitko rozpadło mi się na pół w rękach. Ze starości.

Poskładałem więc wszystko bez sitka. Po jeździe poszukałem w necie czym może grozić jazda bez sitka i zobaczcie co znalazłem na forum chevroleta (czytajcie cały wątek):

http://forum.chevrolet.org.pl/printview.php?t=4796&start=0

Wygląda na to, że sitko jest potrzebne tylko podczas docierania nowych silników.

Potem jest zbędne a nawet szkodliwe dla KZFR ponieważ ogranicza przepływ oleju przez elektrozawór do KZFR.

GM jak widać po cichu je demontuje w ramach akcji serwisowej.

A więc życzę udanych napraw i szerokości dla Renat! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś możliwość sprawdzenia czy ten od nissana będzie pasował do renault.

W konkurencji :-) jest jeszcze uszczelka na górze wg bardzo dobry pomysł.

 

http://www.nanodatex.pl/czujnik-faz-rozrzadu-renault-nissan-o657311.html

Edytowane przez marian1981
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!