Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Mam problem z tym sitkiem na zaworze, złamał mi się w dwóch miejscach i teraz nie wiem czy jak go włożę z powrotem to nie zleci mi on z zaworu. Co radzicie w tym przypadku? Myślę że może owinę te sitko cienkim drucikiem ale nie jestem pewien czy to dobry pomysł.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy ktoś z Warszawy podjąłby się próby naprawy elektrozaworu? Proszę o informację na priv.

Pozdrawiam.

 

Ewentualnie czy ktoś posiadałby taki zawór na podmiankę, żeby sprawdzić czy to na pewno on szwankuje?

Edytowane przez virus27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Odświerzam temat:)

czy ten elektrozawór może powodować wypadanie zapłonów???

gdzie on jest w megane 2.0 turbo 224KM??gdzieś pod osłoną rozrządu???

 

Dodano: 30 kwi 2015 - 14:19

czy coś w rozrządzie może wpływać na wypadanie zapłonu??? wariator, koło które u mnie jest ciche przy zapalaniu???

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie w obydwu autach 1,6 16V K4M był problem z terkotaniem... Potwierdzam że winien był elektrozawór KZFR. Pisaliście wcześniej, a mianowicie słaba sprężynka powrotu tłoczka zaworu. Rozebrałem, naciągnąłem i sprawdziłem induktorem czy nie ma przebicia. Po włożeniu terkot zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich:)

 

Ja mam też pewien problem z elektrozaworem, w sumie to nie bezpośrednia wina elektrozaworu,jakieś drobne najprawdopodobniej plastikoweelementy się w niego wbijają (w tą górną szczelinę)co powoduje jego zablokowanie. Zapala się wtedy check+service,a samochód jak jest zimny to po pierwszym odpaleniu gaśnie, po drugim odpaleniu falują mu wolne obroty, ale wystarczy go przegazować do ok 4tyś. obrotów i praktycznie wszystko wraca do normy do kolejnego odpalenia jak jest zimny. Po wydłubaniu tych kawałków plastiku wszystko wraca do normy, czyli czy zimny czyciepły wszystko działa perfekto!!

Miał ktoś podobny problem, albo ma jakiś pomysł z czego

mogą być te kawałki plastiku??

 

Ps. Elektrozawór jest nowy, ma ok miesiąca. Przefiltrowałem

też olej i jest tam czysto!!

Ps2. Sytuacja zdarzyła się już dwa razy!!

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe to jest mało powiedziane!!:/

Te kawałki są już obtoczone, bez jakiś ostrych

krawędzi...mam nadzieję że ktoś coś poradzi:)

Proszę zdjęcia:)post-67081-0-01735200-1432745414_thumb.jpg

post-67081-0-50499900-1432745199_thumb.png

post-67081-0-40277600-1432745397_thumb.jpg

Edytowane przez komarpb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie,

Powoli mnie już coś łapie z tą Meganka :). Rok temu wymieniłem mu ten elektrozawór bo auto było mułowate i gasło/dławiło się po odpaleniu. Sekcja starego wykazała, że przetarła się osłona cewki i zalanie jej olejem. Założyłem nowy a po paru miesiącach dorzuciłem nowy rozrząd + KZFR. Po tej wymianie auto już nie gasło po tych słynnych 15sek aż do wczoraj.....

Po odpaleniu auta po 15sek samo gaśnie... przytrzymanie na gazie pozwala uniknąć zgaszenia.... ale tak nie może być :).....

Wkurzyłem się u odłączyłem wtyczkę elektrozaworu i auto przestało gasnąć i co ciekawe łatwiej było ruszać z jedynki (do tej pory auto ładnie przyśpieszało ale czasem przy ruszaniu szarpało nie miłośiernie i trzeba było piłować przy ruszaniu....

Do czego zmierzam :) na razie planuję jeździć bez elektrozaworu i zobaczyć czy objawy opisane wyżej nie wystąpią, czy taka jazda wpływa na żywotność silnika itp?

zastanawiam się też czy nie zrobić jakiegoś kawałka elektroniki i załączać zawór np dopiero po 20sek itp.. ale tu pojawia się pewien problem. U mnie przy wyłączonym silniku na elektrozaworze jest +12V :S czyli cały czas płynie prąd przez cewkę. Zastanawiam się czy taki stan jest sensowny ? Przecież ta cewka pobiera u mnie cały czas moc z akumulatora....

Zacząłem się zastanawiać czy ten elektrozawór nie jest sterowany jakimś przekaźnikiem (a który np jest cały czas włączony)? Jest tu jakiś forumowicz, który wie coś na ten temat?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Ostatnio mam problem z tym nieszczęśliwym elektrozaworem przestawiacza faz rozrządu, a mianowicie czasami zdarza się że po zgaszeniu auta elektrozawór dostaje napięcie i słychać, że cewka w środku buczy. Elektrozawór wymieniłem na nowy, ale sytuacja się powtarza, już kilka razy przez to rozładowało mi akumulator. Czy ktoś wie co sterje tym elektrozaworem (co podaje mu napięcie), czy jest tam jakiś przekaźnik, że po zgaszeniu czasami go nie wyłącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

Mam pytanie bo z tego elektrozaworu (wtyczka) wychodzą dwa kabelki i idą w wiązkę, tylko gdzie to idzie czy do tego komputera koło akumulatora czy jest gdzieś może jeszcze jakiś przekaźnik. Czasami po zgaszeniu auta podaje mi napięcie na ten elektrozawór, tak jak by go nie zawsze coś rozłączało.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden idzie do masy, a drugi idzie do komputera. Przy wyłączeniu silnika i wyjęciu karty poruszaj kable pod maski czy nie słychać prace elektrozaworu.

 

W/g schematu masa idzie też do komputera ale po drodze idzie do wszystkich wtryskiwaczy. Sprawdź czy wtryskiwacze pracują. Masa i sterowanie idą do komputera. Może mieć zaśnieżone wtyczki na komputerze. To jest wtyczka pierwsza od góry na komputerze.

Edytowane przez airbites
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrozawór i wtryski, są zasilane plusem z BSM (bezpieczniki pod maską). W BSM jest przekaźnik ,który z chwilą jak dostanie impuls ,że silnik się obraca ,to włącza ten przekaźnik.

Natomiast sterowanie elektrozaworem i wtryskami, odbywa się masą z komputera wtrysku.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.W BSM jest przekażnik ,który z chwilą jak dostanie impuls ,że silnik się obraca ,to włącza ten przekażnik.

Czy ten przekaźnik jest wymienny czy trzeba wymieniać cały BSM, bo po zgaszeniu auta i wyjęciu karty czasami na elektrozaworze(wtyczce) jest napięcie. Ruszałem kablami, ale to nic nie pomaga dopiero po kilkukrotnym załączeniu i wyłączeniu auta go rozłącza, tak jak by przekaźnik nie zawsze puszczał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!