Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

W sumie tam nie ma co się popsuć, jak działa elektromagnes który rusza tłoczkiem to zawór da się zreanimować.

Wnioski są takie, z biegiem czasu sprężynka która jest w środku i dociska mosiężny tłoczek (który jest osobnym elementem- da się go wyjąć) ulega skurczeniu, efektem tego jest to że tłoczek nie jest dociśnięty do elektromagnesu który z kolei powoduje jego ruch(wypychanie)i w momencie uruchomienia elektromagnesu przez komputer ten uderza w tłoczek powodując klekot. Silnik z kolei nie pracuje prawidłowo, bo sprężynka nie dociskając mosiężnego tłoczka z odpowiednią siłą, powoduje że tłoczek nie zamyka przepływu oleju.

Zawór da się łatwo rozebrać, od dołu trzeba rozgiąć zaklepany w 4 miejscach kołnierz, wyjąć podkładkę i sprężynkę, sprężynkę należy rozciągnąć i wszystko złożyć do kupy, (trzeba tylko dobrze zaklepać kołnierz bo w przypadku wpadnięcia podkładki do głowicy mamy pozamiatane.

Jak dobrze rozciągniemy sprężynkę, to nie słyszymy stukotu gdy potrząsamy zaworem.

 

Całość trwała 15 min. z dokładnym umyciem zaworu w środku.

Edytowane przez grzesik1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Więc tak:

Po podłączeniu akumulatora czyli stykająć za kazdym razem nie reagował czyli 3 razy na 10, więc nie wiem czy to normalnie.

JAk reagował to tylko domykał ten otwór jakis 2 mm i więcej nie dał rady no chyba tak ma być. Nic nie sztuka i jest sztywny.

 

Dodano: 04 wrz 2013 - 17:44

Wymieniłem elektrozawór na prawie nowy z silnika o przebiegu 5 tys. km(megane III). I ten nowy reagował za każdym razem po podłączeniu 12V. Jutro napiszę czy coś zmieniło.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam podobny problem jak opisują tutaj niektórzy koledzy tzn, gdy chciałem odpalić rano samochod strasznie się męczył, zapalał i gasł dopóki się nie rozgrzał, następne dni wygladały tak że odpalał i po 5-10 sekundach gasł. Odłączyłem elektrozawór i jak ręką odjął, pięknie odpala, pięknie sie zbiera na starcie, nie ma mocy natomiast na wyższych biegach. Moje pytanie jest takie czy to na pewno zawór kzfr a nie samo koło padło i czy ewentualnie byłaby taka możliwość aby ktoś w Poznaniu udostępnił taki zawór na chwilkę do sprawdzenia? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, przepraszam że byłem nieobecna, ja jestem z Hetmańskiej przy Macdonaldzie mieszkam, ale moge dojechać,możemy sie umówić na jakiś dzień?? Za fatygę oczywiście się odwdzięczę

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Dziekuje za chęć pomocy ;) Ostatnio nie za czesto odwiedzałem forum niestety, ale opisze co zrobiłem ze swoim autkiem. Poszedłem za radą kolegi, który rozciągnął sprężynę w swoim elektrozaworze i postąpiłem tak samo. Wcześniej jeździłem dwa tygodnie z odłączonym, a po zamontowaniu "naprawionego" zaworu tak na prawdę nic się nie zmieniło poza tym, że żadne kontrolki sie nie świecą. Mam wrażenie że nie ma takiej mocy jaką powinien dysponować, z tym że tak na prawdę nie mam porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Napiszę w tym temacie, bo to co udało mi się ustalić ,jest powiązanie z naszym problemem KZFR.Po mojej prawie miesięcznej walce z gaśnięciem silnika przy zimnym rozruchu oraz falowaniu obrotów na zimnym silniku.Dodatkowo ,co któryś zimny rozruch grzechot KZFR. Przyczyną problemu okazał się elektrozawór KZFR. Do którego przedostał się olej na cewkę elektromagnesu ,co spowodowało spowolnienie oraz zmniejszenie skoku tłoczka (słaba sprężynka) sterującego przepływem oleju.Zawór się nie zamykał.

 

Zrozumiałem przy okazji zasadę działania KZFR : ciśnienie oleju ,wpływa do elektrozaworu wejściem C (to z sitkiem)następnie w pozycji spoczynkowej elektrozaworu (do 1500 obr.)przez wyjście B do KZFR i powoduje pozycje "O" koła oraz zablokowanie kołka blokującego. Powyżej 1500 obrotów zawór zaczyna sterować KZFR , sterownika silnika moduluje elektrozaworem tak ,aby zmieniał wartość kąta otwarcia zaworów ssących.Olej płynie na zmianę przez kanały A i B.

Oleju, który przedostał się do cewki zaworu spowodował ,że tłok pozostawał w pozycji otwartego kanału A ,czyli sterowanie KZFZ ,a co za tym idzie ,nie blokowało się koło w pozycje "O" oraz kołek blokujący. A to właśnie powoduje gaśnięcie silnika i grzechot KZFR.

 

Wnioski:sama wymiana KZFR bez sprawdzenia i ewentualnej wymiany elektrozaworu, nie spowoduje osunięcia problemu z KZFR .Usterka o której piszę prowadzi do tego że wyrabia się tulejka (mosiężna) w której zatrzaskuje się kołek blokujący koło w pozycji "0".

Po wymianie elektrozaworu na sprawny , silnik odpala za 1 razem ,utrzymuje prawidłowe obroty , koło przestało grzechotać.Zobaczymy jak będzie dalej . Koło mam zamiar zmienić razem z rozrządem bo zostało mi jeszcze 10 tyś do zmiany.

Więc jak komuś sporadycznie odzywa się KZFR ,to proponuję przyjrzeć się najpierw elektrozaworowi.

 

Sprawdzenie elektrozaworu:wyjąć z silnika i sprawdzić wzrokowo, czy zawór jest w pozycji "0" (u mnie nie był, bo blokował go olej)Następnie podłączyć + i - do pinów elektrozaworu.Tłoczek powinien wykonać wyraźny ruch oraz powinien być słyszalny wyraźny trzask tłoczka (w jedną i drugą stronę).

 

Dołączony schemat KZFR, nie jest od naszego silnika ,ale budowa i zasada działania jest taka sama.

post-3001-0-78492800-1390338836_thumb.jpg

post-3001-0-67670200-1390338848_thumb.jpg

post-3001-0-32243700-1390338861_thumb.jpg

post-3001-0-02201600-1390338874_thumb.jpg

post-3001-0-51257200-1390338885_thumb.jpg

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel, nie wiem, czy czytałeś wszystkie moje posty w tym wątku, ale właśnie ja miałem problem z gasnącym silnikiem i przyczyną był uszkodzony zawór KZFR. Wymieniłem go na nowy i problem został rozwiązany, jednak po roku bezawaryjnego jeżdżenia odezwało się KZFR (pisałem o tym kilka postów wyżej), które powinno jeszcze trochę wytrzymać, bo było wymieniane wraz z rozrządem w 2011 r. (około 25 tys. km temu). Po dolaniu oleju blisko poziomu "max" koło ucichło. W listopadzie wymieniłem olej na świeży i również nalałem pod "max" i do dziś koło nie odezwało się ani razu, zatem mam cichą nadzieję, że nie odezwie się zbyt szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Związku pomiędzy stanem oleju a grzechotaniem koła, nie udało mi się odkryć.Ja u siebie utrzymuję połowę stanu i do czasu awarii elektrozaworu koło nie grzechotało.Teraz po wymianie elektrozaworu również nie dolewałem oleju, a koło przestało grzechotać.Natomiast jeżeli chodzi o stary olej lub gęsty to uważam, że ma wpływ na pracę zaworu - mała i słaba sprężynka ,która odpowiada za zamknięcie zaworu (po zaniku napięcia)i przełączenie kanału olejowego na pozycję "0" i blokadę koła.

 

Ps.Dalsza sekcja zwłok elektrozaworu przyniosła odpowiedz, co spowodowało uszkodzenie zaworu.Przetarła się osłona rdzenia cewki i olej przez powstałą dziurę dostał się do cewki.Rdzeń cewki pracuje w oleju.W moim przypadku to już drugi elektrozawór padł .Pierwszy wytrzymał ok.140tyś ten drugi niewiem bo kupiłem używany.Obecnie kupiłem z Meganki III z przebiegiem 81tyś.Nie mogłem go domyć ze spalonego oleju,chyba wymiany oleju były robione zgodnie z instrukcją,czyli 30 i 60tyś.

post-3001-0-64703500-1390428786_thumb.jpg

post-3001-0-00138800-1390428803_thumb.jpg

post-3001-0-00971700-1390428818_thumb.jpg

Edytowane przez Nel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!