Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane I Ph2 problem z belką tylną


Rekomendowane odpowiedzi

P_r_z_e_m_o, w phII chyba czegoś takiego nie ma. W Scenicu z tarczami nie mam przynajmniej korektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korektor nie jest potrzebny tylko w autach z 4 kanałowym ABSem, w którym jest on już zaimplementowany.

Jednak są auta z ABSem 4 kanałowym i korektorem siły hamowania.

W Megane ABS ma 3 kanały i jest korektor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu jest link do forum megane coupe, jest to manual pokazujący jak obniżyć zawieszenie tylne na belce (drążkach skrętnych) na pewno się przyda przy naprawie belki, zarówno przy wymianie drążków jak i przy wymianie tulei, bo po naprawie tak czy inaczej trzeba ustawić wysokość zawieszenia

a z tymi tulejami to chyba najlepiej po wyciągnięciu z belki pojechać z nimi do sklepu i wziąć takie same, bo tak to raczej kupowanie w ciemno, przynajmniej w moim przypadku (nawet w dialogysie nie ma numeru części)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Koledzy przymierzam sie do podniesienia tyłu mojego Scenica -bo już prawie zderzakiem wleke po asfalcie .

Przeczytałem już chyba wszystko co możliwe .

Mam takie pytanko czy do podniesienia wystarczy wysunąć z tej "lornetki" tylko wałki skrętne i je włożyć tak żeby belka była niżej a nadwozie wyżej -czy też te wałki stabilizujące muszę ruszać?

 

Pozdro Flat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytowanie

 

Dzieki bo ja patrzac na te rysunki-nie kumam jak to zawieszenie działa :applause:

Ale chyba działa skoro jest tak zbudowane.

A belkę trzeba odkręcać czy amortyzatory?

Bo tam w tym manualu do meganki kolega odkręcał -tylko nie za bardzo wiem po co ?

 

Poczytaj regulamin

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Poczytaj regulamin

 

Spox zapomniałem o tych cytatach obiecuje poprawe :applause:

 

Przemo dzieki za pomoc

 

Dodano: 03 wrz 2011 - 20:20

No i w koncu zabrałem sie za podnoszenie scenica.I tu zong -nie mogę tych ... drążków skretnych wywalić z lornetki .

Ma ktoś jakiś sposób na to -miałem jak w manualu odkręcone amorki -tylko tej belki kwadratowej nie miałem zdjętej -ale to chyba na nic nie wpływa-przynajmniej ja nie widzę żeby coś tam przeszkadzało.

Ciągnąłem za pomocą tej śruby w wałku -i nic -siedzi w lornetce jeden i drugi i ani drgnie.

Ma ktoś jakiś patent na wydarcie tych drążków ze środka lornety?

Edytowane przez flatron316
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba popatrzyć czy nie są pęknięte lub nie mają zniszczonych wielowpustów.

 

Jeśli są pęknięte, to rozumiem, że widać to gołym okiem z kanału, ewentualnie czuć pod ręką.

 

A jak rozpoznać, ze zniszczone są wielowypusty? One wchodzą przecież w środek tej lornetki... Czy trzeba wysunąć drążki z uchwytu i sprawdzić wtedy?

 

Od dłuższego czasu mam problem ze stukaniem w tylnej części nadwozia. Dźwięk ewidentnie dochodzi spod podłogi bagażnika. Tuleje wymienione, amortyzatory ok, zderzak dokręcony na maksa, na pewno nic nie stuka wewnątrz samochodu (koło zapasowe, półka, tylna klapa, boczki bagażnika, zamek tylnej klapy - wszystko sprawdzone).

 

Może to te drążki???? No bo chyba nic tam więcej nie zostaje.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wieszaki na układzie wydechowym, może któryś element obija się o nadwozie.

Jakby był pęknięty drążek, automatycznie auto przechyliło by się na tą stronę, Tak samo jak w przypadku pękniętej sprężyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieszaki też sprawdzone. To jest takie postukiwanie ewidentnie spod podłogi bagażnika, przy przejeżdżaniu poprzecznych nierówności. Nie jest głośne, ale denerwujące. Co jeszcze może być oprócz amortyzatorów, tuleji, drążków?

Czy przy wyrobionym wielowypuście też może stukać?

Edytowane przez AndrewW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli na belce jest wszystko podokręcane, amortyzatory się nie tłuką, tuleje wymienione, to jedyne co mi przychodzi do głowy to sprawdzenie dokręcenia wszystkich śrub. Tych mocujących belkę i amortyzatory. Potem sprawdził bym hamulce czy tak gdzieś nie ma jakiś luzów i się tłucze.

Pozostają szarpaki, może tam coś pokaże?

Jeżeli wielowpusty byłyby zniszczone to auto po prostu opadło by z jednej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szarpakach wszystko ok, nic nie stukało. Sprawność ok. 80%. Amortyzatory podobno ok, zostawiłem auto w warsztacie i sprawdzali je. Podejrzewałem, że mają jakiś "martwy punkt" i wtedy stukają. Podobno odkręcili je i sprawdzali poza samochodem - ale nie widziałem tego i do końca nie jestem pewny. Wszystkie śruby dokręcone, zaciski hamulcowe nie stukają.Coś jednak podejrzewam amorki - spróbuję zdobyć jakieś zastępcze na chwilę i wtedy okaże się na 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!