Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co dziś zrobiłeś dla swojego autka?


tomek42007

Rekomendowane odpowiedzi

u mnie +2 i pochmurno, jakby zbierało się na deszcz, ale nie widzę dalszego sensu jeździć na 9-cio letnich zimówkach, które buczą, huczą i twarde jak kamienie. A teraz Dunlopki rocznik 2017 i inna jazda. Zimówki na śmietnik, a w październiku pomyślimy o nowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jakiej marki były te zimowe opony, więc nie przesadzałbym, bo na śniegu na pewno lepsze 13-letnie Micheliny Alpin I (wiem co piszę) niż najlepsze, najnowsze letnie... Ale tu każdy podejmuje decyzję samodzielnie, niemniej koniec marca to nigdy nie był w Polsce dobry moment na wymianę opon na letnie. Już nie będę powtarzał tych banałów z temperaturą, no ale jednak póki co jest ona zimowa, a rano może być ślisko...

Edytowane przez konwil
To tylko mała literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to żebym się mądrzył, ale ja pochodzę jeszcze z tego pokolenia, które uczyło się jeździć samochodami bez kontroli trakcji, bez ABS i innych pomocników, a to co wtedy jeździło nie było w żaden sposób zaawansowane technologicznie, a i o oponach zimowych rzadko się słyszało:-D a zimy w latach 90-tych były śnieżne.

Te moje zimowe to Kleber Krisalp HP2, rocznik 2009, odziedziczyłem po poprzednim właścicielu Meganki, a na lodowisku żadna ci niewiele pomoże, śniegu już nie będzie, bynajmniej na moim terenie.

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie nie jest to temat do mądrzenia - niemniej mam podobne doświadczenia - co nie oznacza, że z dobrodziejstw świata i technologii nie należy korzystać. Pasów bezpieczeństwa też nie zapinasz? :-)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak robimy offtopa :-D to pozwolę sobie na chwilę powagi: wybuch poduszki powietrznej w przypadku niezapiętych pasów, może okazać się większym złem niż jej niewybuch/brak w samochodzie - mam na myśli właśnie 40/50 km/h.

Edytowane przez konwil
Doprecyzowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty pbet z Jeleniej jesteś to powinieneś znać trasę od Lwówka do JG, pamiętam jak dziś, rok 2006, 8 marca, jechałem po żonę do Szklarskiej Poręby, wyjechałem z Nowej Soli o 18.00, piękna pogoda, ciepło, suchutko, jak tylko minąłem Lwówek śnieżyca jak w Himalajach, a pewnie wiesz jaka szeroka jest droga z Lwówka do JG, przynajmniej wtedy i na sucho była koszmarem. Nie dość że pada i to jakie płaty prosto w szybę  to w moment pełno śniegu, a ja Renault 19 na letnich oponach i to nie z takim bieżnikiem jak moje Klebery 4 mm, ale może miały ze 2 mm, prędkość 30 km/h maks ale dojechałem, a w Szklarskiej śniegu po łydki i nie to że zdjąłem zimowe opony za wcześnie, ale w ogóle ich nie miałem.Wracałem inną drogą przez Legnicę, ale jak tylko minąłem JG to zero śniegu, tylko lekki deszcz. Polonezem też jeździłem tylko na letnich a Polonez wiadomo, tylny napęd. Przez 27 lat, właściwie to w sierpniu będzie 27, żadnej kolizji.

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zna tą trasę bardzo... bardzo dobrze :-) Podobnie jak inne w rejonie bo w końcu "trzepię nimi" sporo kilometrów. Na drodze jest pewien moment gdzie zmienia się klimat. Podobnie jest z Jeleniej w stronę Zgorzelca czy Wrocławia. Urok kotliny :-)

31 minut temu, prezes72 napisał:

Przez 27 lat, właściwie to w sierpniu będzie 27, żadnej kolizji.

W mojej branży (BHP - środki ochrony indywidualnej) najczęstszą odpowiedzią na pytanie "dlaczego nie używacie tego i tego?" słyszę odpowiedź "nie ma takiej potrzeby, nigdy nic się nie stało". A znam przypadki gdy ktoś na tydzień przed emeryturą stracił oko bo nigdy nie używał okularów ochronnych i nic mu się nie działo lub historię młodego człowieka (21 lat), któremu pęknięta tarcza od szlifierki kątowej przebiła tętnicę, czego skutkiem było niedotlenienie, śpiączka, a teraz brak jakiegokolwiek kontaktu z nim pomimo tego, że się obudził. Jakby miał odpowiednią przyłbicę to mogłoby się nic nie stać lub w dużo mniejszej skali. Także jak się nigdy nic nie zdarza to nie jest wytłumaczenie, bo kiedyś może się zdarzyć. Znam też fabrykę, w której luźno podchodzono do ochrony przed upadkiem z wysokości, aż do śmiertelnego wypadku (pracownik firmy zewnętrznej wypadł z podnośnika z wysokości kilku metrów). Po zdarzeniu zaczęto brać temat na poważnie. W branży mamy takie czarne powiedzenie... "nic tak nie ożywia BHP w firmach jak trup". Szkoda, że powiedzenie "mądry Polak po szkodzie" jest wciąż tak aktualne i za wiele w tej dziedzinie się nie zmienia. Nie ważne czy w pracy, czy za kierownicą - świadomość to podstawa.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!