Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tłoczek hamulcowy nie odbija


Rekomendowane odpowiedzi

Witam nie wiem czy jak sciagne gumę ochrona tłoczka hamulcowego to trzeba dać tam smar jak tak to jaki czy tylko wyczyścić i popsikać np WD 40 bo nieraz się zawiesza i hamuje jak jadę na luzie klocki są wyczyszczone i wchodzą luźno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnij o WD, kup smar miedziany do hamulców lub aluminiowy.

Miałem taką samą sytuację, nie w renufce, ale wtedy do wymiany był przewód gumowy na wahaczu. Sparciał ze starości i nie odpuszczał płynu po zwolnieniu hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej można posmarować płynem hamulcowy, ale on zaraz stamtąd "ucieknie".

Smar kupisz w sklepie motoryzacyjnym lub na niektórych stacjach benzynowych, kup jak najmniejsze opakowanie, kosztuje kilka złotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności zalecałbym wypchnąć tłoczek na maksymalnie długą odległość (uwaga aby nie wyskoczył całkowicie) i dobrze przeczyścić go drobnoziarnistym papierem ściernym. Potem można popsikać WD40 i go trochę rozruszać na przemian wyciskając i wciskając, następnie przetrzeć szmatą i nałożyć cienką warstwę smaru. Powinno pomóc, sam tak robiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci wypadnie to trzeba hamulce odpowietrzyć. Ale tak naprawdę, to w ogóle trzeba by zacisk zdjąć z samochodu, wyjąć tłoczek, wyczyścić całość, sprawdzić stan wszystkich gumek i dopiero wszystko poskładać do kupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek może wystarczyć operacja którą opisałem w pierwszym poście i jak będziesz ostrożny to wyczyścisz go w ten sposób w jakichś 80-90% a to może wystarczyć w zupełności do jego sprawnego działania. Możesz też rozbebeszyć wszystko, zrobiłem tak kiedyś w Punto, ale to była inna historia bo tam tłoczek puszczał płyn. Koszta były większe, musiałem wymienić płyn , można wlać ten sam jednak powinien odstać min. dobę aby uszły z niego bąbelki powietrza, zakupić komplet naprawczy zacisku czyli owe dwie gumki o których pisze Przemo, jedna uszczelnia tłoczek przed wyciekiem płynu hamulcowego a druga przed dostawaniem się wody, piasku i innych zanieczyszczeń na gładzi tłoczyska, odpowietrzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma szans aby nalać ten sam płyn, "wydobyty" z zacisku, nie na możliwości przefiltrowania, nawet po odstaniu. Lepiej kupić nowy płyn i dolać do zbiorniczka.

Po za tyn taki zużyty płyn można wykorzystać np do odkręcenia zapieczonych śrub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma szans aby nalać ten sam płyn, "wydobyty" z zacisku

 

Jak go nie wymieniałeś 10-lat to się j e s z c z e mogę z tym zgodzić. Tym bardziej że nie chodziło mi o dolewkę, tylko jak napisałem w poście, wymianę płynu.

No i na pewno nie " wydobywa" się go wtedy z zacisku.

A więc osobiście też bym nalał świeżego, choć nie chodzi tu o przefiltrowanie go z jakichś zanieczyszczeń czy cząsteczek wody, bo jak wiadomo płyn hamulcowy ma właściwości hydroskopijne (pochłania wodę) ale o samowolne uwolnienie się z niego cząsteczek powietrza, które nagromadziły się w nim podczas spuszczania, a które to mogły by na powrót zapowietrzyć nam układ hamulcowy. Nalewać go do zbiorniczka, również należy wolno, słabym strumieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to jest jasne, ale niektórzy, nie dolewają płynu do zbiorniczka przy odpowietrzaniu zacisków, dolewają płynu który wyciekł zacisku, przy jego odpowietrzaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Pewnie to to samo tyle, że w sprayu. Na opakowaniu powinna być odpowiednia informacja.

Ja osobiście wolę w tubce, puszcze. W sprayu wiadomo, pryska zwykle nie tam gdzie trzeba :) Zapaskudzisz tarcze czy klocki i będziesz to musiał wyczyścić. A tak paluchem maźniesz gdzie trzeba i po kłopocie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!