Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie w Waszych limuzynach :)


Maniek

Rekomendowane odpowiedzi

Tak wiem o tym dobrze, że jeżdżąc na LPG trzeba do wskazań komputera dodać średnio od 10 do 15% więcej, a przy starszych instalacjach nawet 20% więcej niż Pb. U mnie jak pisałem wychodzi około 14%, a w cyklu miejskim 12%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Srednie spalanie u mnie to 8.4 l/100km ale to glownie jazda po miescie. Na ostatnim wyjezdzie wakacyjnym, cos ponad 2000 km komputer wyliczyl 7.2 l/100km i mniej wiecej tak wyszlo po tankowaniu. Cos sporo, ale chyba mam lozyska z przodu do wymiany..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z julio , co innego gaz a co innego komp. U mnie kiedys wyszło, że muszę zatankować podczas gdy miałem pół butli gazu... wiec trzeba brać tolerancję <ok>

 

[ Dodano: 2009-08-06, 09:21 ]

ja mam sekwencję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam forumowiczów

 

czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć, jak jeździć meganką by było ekonomicznie??? Na jakich obrotach??? Obiło mi się o uszy, że w okolicy 2700 spala najmniej.Możecie się wypowiedzieć w tym temacie?

Megane I ph I 1.6 kat, 90 KM 1998.03, benzyna.

 

i nie mogę nigdzie znaleźć pojemności baku :roll:

 

przejechałam głównie po mieście 280 km, bez klimy i wskazówka wskazuje pół baku, pytam bo chce w końcu przekonać się ile spala ten samochodzik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kate_k82, sprawdź przy jakich obrotach masz max. momentu. Przy tych obrotach są optymalne warunki pracy dla silnika co oczywiście wpływa na zużycie paliwa. Kręcenie powyżej raczej nie przyniesie Ci wielkich efektów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj pomykał sobie do warszawy ode mnie tam i z powrotem to jakieś 480km. Posiadam Renault Megane I 1,9 DCI 2002r. pomykałem sobie jakieś 120km/h miejscami cisnęłem nawet do 180km/h średnie spalanie na tej trasie wyszło mi 5,3L/100km myśle że to niezły wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel kontra Pb i LPG. Mam nowe ciekawe pomiary.Właśnie wróciliśmy z koncertu U2 w Chorzowie. Jechaliśmy w 5 autek w każdym po 3, 4 osoby. Trasa tam i z powrotem 428km autostrada A4 prędkość 130-140km/h I tak:

mój Scenic II 2,0 16V, 4 osoby spalanie 10,8l LPG/100 km

Scenic II siostry 1,9DCI, 4 osoby spalanie 8,7l ON/100km

Megane I kolegi 1,6 16V, 3 osoby spalanie 9,1l Pb/100km

Peugot 307SW 2,0 HDI, 4 osoby spalanie 8,5l ON/100km

KIA Spotage 2,0 CDRI , 3 osoby spalanie 9,6l ON/100km

 

Spalnia we wszystkich autach mierzyliśmy dokładnie, aby po całej trasie rozliczyć koszta wyjazdu pomiędzy uczestnikami wyjazdu koncertowego.Dlatego mocno dziwią mnie spalania u niektórych autkach opisywanych na forum, są wręcz nieprawdopodone np. typu 5l/100 przy 160km/h, albo 4,2l/100 na autostradzie z bagażem, rodziną w tak wysokim aucie jak Scenic to bzdura na resorach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wy jechaliście 130-140. Średnio 8.6 l ON/100. Jakby odjąć z tego 20% (na zmniejszenie prędkości średniej) to wychodzi niecałe 7l. Zazwyczaj ktoś pisał, że chwilami osiągnął jakąś dużą prędkość. Ale pewnie jeżeli przez chwilę osiągnął ktoś 180, a średnia się pokazała 120, to przez moment paliło dużo, a resztę czasu mało - bo było bliżej 110 średniej. Jak ktoś pojedzie jeszcze trochę wolniej i bardzo płynnie to może i zejść na nieco niżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby mi Scenic dCI palił na trasie 8,7 litra to bym się załamał. Benzyna 1.6 16V mniej mi spali przy prędkości 130 km/h non stop z włączoną klimą (sprawdzone w ubiegły weekend na trasie do Berlina i z powrotem). <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!