Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie w Waszych limuzynach :)


Maniek

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Moja meganka pali roznie.W trasie spokojnie schodze na 4 litry.W miescie maksymalnie 5.W zimie pół litra wiecej.Ogólnie komputer pokazuje mi srednie 4.7 czyli biorac pod uwage przekłamanie 0.1 litra ,które wykryłem tankujac kilka razy pod korek wychodzi 4.8 i to normalnie jezdzac bez oszczedzania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, to mój pierwszy post na forum (oprócz przywitania się z Wami:) Dziś rozmawiałem ze znajomym nt. aut, a że właśnie przymierzam się do kupna jakiejś meganki 97-98 r. zeszło na kwestię spalania. Znajomy twierdzi, że wbrew pozorom, megi 1,4 spala więcej niż ta z silnikiem 1,6. Tłumaczył to tym, ze ta z mniejszym silnikiem ma mniej koników i trzeba mocniej "deptać" (przy założeniu spokojnej jazdy w trasie 80-100 km/h) Jak to z tym jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć koledzy (i być może koleżanki). Mam megane 1,5 DCI od 3 m-cy i spalanie średnio kształtuje się nasępująco:

- miasto - ok. 5,3 l

- trasa - ok. 4,2 l

Wszystko to z włączoną automatyczną klimą. W zależności od warunków na drodze udawało mi się czasami osiągnąć lepsze wyniki, ale średnia jest właśnie taka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirek,

To masz bardzo dobre wyniki, chyba że stosujesz styl emerycki. Ja mam taką Megankę i moje spalanie to 6,3 - miasto, 5,2 trasa. Ale ja lubię depnąć i mam ciężką nogę. :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To u mnie chyba cos nie tak ,albo wy sie tak chwalicie.

Mi pokazuje cały czas komputer koło 8 po jeździe po Wrocławiu!

W trasie,narazie w niemczech,spalił 6 przy jeździe 140-160 km/h i ze dwa razy Vmax tj 195 km/h

Coś nie tak z tym silnikiem ??Bo jak narazie to więcej pali niż Doblo 1.9jtd którym śmigałem do tej pory.Oczewiście w trasie odpada bo przy 160 to brało z 8 litrów ,ale do 110 km/h komputer wskazał 4.8 litra na 100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moja megi 1.6 v16 jest jakaś paliwożerna w porównaniu do waszych maszyn! Z komputera pali w mieście koło 8,5 litra, nie zależnie od tego czy chodzi klima czy nie. Natomiast w trasie pali koło 7 litrów. Nie jeżdżę jakoś wybitnie szybko i ciężkiej nogi też nie mam... więc mogło by troszkę mniej chlać :/ Może znacie jakiś dobry patent żeby zmniejszyć spalanie :-D

A tak troszkę z innej beczki- jakie są optymalne zakresy obrotów na poszczególnych biegach?Nawet szukałem tego w instrukcji, ale niczego takiego się nie doszukałem; może ktoś z was wie ?

A i jeszcze jedno pytanie, czytając różne wypowiedzi pojawiało się pojecie Vmax, czy ktoś z was wie jaka jest Vmax meganki 1.6 v16 110 km ?

 

peace!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!