Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

(MANUAL) Wymiana zegarów w ph I na ph II


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Mam silnik E7J i licznik elektroniczny Sagema z zegarem, chciałbym wymienić go na taki z obrotomierzem. Niestety doprowadzenia kabli do przyłączy na zegarach nie pasują do rozpiski pinów kol. Darena. Co ciekawe na fotkach tyłów zegarów wystawianych na allegro

też to nie pasuje do moich, są to wprawdzie liczniki silników 1.6 v8. Czy ktoś może coś doradzić? Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotke zrobię jutro. Na razie tylko opisze co nie pasuje: przyłącza białe i czarne pasują, przynajmniej jeśli chodzi o ilość i kolejność przewodów, w kostce brązowej mam wolne piny 6 i 9 (ABS nie mam- logiczne ale obsadzony jest pin 5 a na 9 są tylne przeciwmgielne które mam a przeciwmgielnych przednich nie mam), Kostka szara: wolne piny 2, 4 i 6 z czego rozumię tylko brak 6. To na razie tyle. Poprzednio miałem 19 Chamade dorobiłem jej centralny, alarm i elektryczne szyby i schemat w miarę rozumiałem, kolory przewodów pasowały a tu ślęcze już nad tym schematem i forum i nic nie pasuje. Proszę jeszcze o potwierdzenie czy zegary z 1.4 i 1.6 v8 z lat 1996-98 są takie same? :-/

post-23842-1267992396_thumb.jpg

post-1-1267992396_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm jakto nie pokazuje w dTi?? zdawało mi się że kolega krzemyk ma to zrobine i ma dTi więc albo kolego nie przeczytałeś wszystkich postów bo warto to zrobić albo no ... <czerwona>

 

Co do fotki licznika to to hmm nie zawsze we wszystkich wersjach są jednakowo przewody umiejscowione mogą się one róźnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam podpiąłem wszystko tak jak podano wyzej w temacie i mam teraz problem z absem z wszystkimi kontrolkami doszedłem do ładu zeby nie wywalało błedu hamulca recznego podpiąłem pin 15 czerwonej kostki pod masowy 3 ze starej przezroczystej

 

regulacja podswietlenia po przez podłączenie pinu 3 z kostki przezroczystej do pinu 5 z czerwonej tak wiec hamulec i regulacja siedzą na 3 pinie i jest ok, problem z absem pojawił sie odrazu po załozeniu licznika wszystko podłączyłem tak jak w rozpisce i teraz kontrolka od absu wogole sie nie zapala przy zapłonie ani tez po rozruchu , tak jakby jej wogole nie było no i abs przestał działać <ok> na starym poprzednim liczniku było z tym wszystko wporządku , co poradzicie koledzy bo juz brakuje mi mocy na to wszystko kilka razy sprawdzałem juz nawet dałem mase na sam pin abs z pinu nr3 od kostki przezroczystej do pinu 14 pod czerwoną i tez nic to nie dało wiec dalej juz nie kombinowałem :/

 

[ Dodano: 2010-03-21, 20:32 ]

zapomniałem dodac posiadam megane z silnikiem k7m 1.6 8v :-x

 

[ Dodano: 2010-03-21, 20:49 ]

zauważyłem ze oprocz tego po wymianie licznika na ph2 sporadycznie zaczęła zapalac sie zółta kontrolka od airbag z lewej strony a przedtem tego tez nie było zapalała sie razem z abs i gasły jedna po drugiej ( w starym liczniku) oby dwa liczniki jaeger ten nowy ma w sobie komputer pokładowy jednakze ja nie podłączyłem ecy gdyz nie mam przełącznika z przyciskiem i nie jest wyprowadzony kabelek od ecu do licznika :-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem i juz nic z tego nie kapuje i nie wiem jak to wszystko pozbierac do kupy bo co chwile cos innego pisze pozatym nikt nic nie pisał zeby mu wogole nie działały tylko jak juz to ze sie swieci ta kontrolka :shock: , moge prosic o konkretną odpowiedz na moje pytanie ? :-( abs mi sie wogole nie załącza i nie działa po naduszeniu na hamulec , do tego od czasu do czasu airbag sie swieci . co mam konkretnie w takim razie zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzić połączenia przewodów do kostek ,które zrobiłeś .Kostka brązowa pin 4 Airbag (ewentualnie przejrzeć przy odłaczonym aku ,kostki pod siedzeniami ) ,w tej samej kostce pin 6 sprawdzić połączenie przewodu do nowej kostki,rozumiem,że masz polutowany układ by nie świeciła cały czas potem kontrolka ABS ,cos jak u mnie ;-) .NA starym liczniku,też masz te objawy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczególnie zwróć uwagę na kabelek od abs, może się pomyliłeś a może go zwarłeś, jak sprawdzasz czy abs rzeczywiście nie działa? Może bezpiecznik spaliłeś od absu przypadkiem?

Jak możesz zmierz napięcie względem masy na kabelku od absu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem ten kabelek jeszcze raz i żeczywiscie był tak jakby zasniedziały cały czarny w srodku :shock: wymieniłem go teraz swieci sie kontrolka od abs przy uruchamianiu , service , no i poduszki powietrzne raz gasną po uruchomieniu raz nie

 

[ Dodano: 2010-03-22, 10:59 ]

abs podlutowałem z kostki brązowej pin 6 pod pim 14 czerwonej kostki tylko nie wiem teraz co zrobic zeby te kontrolki gasły i zeby faktycznie pokazywało mi czy wszystko działa czy tez nie a kostki pod siedzeniami jeszcze nie sprawdziłem zrobie to pózniej i dam znac

 

[ Dodano: 2010-03-22, 22:44 ]

sprawdziłem kostki pod siedzeniami są docisnięte ruszanie nimi nic nie zmienia . dziwne bo na starym liczniku airbag sie normalnie wyłączał , sprawdziłem bezpiecznik od abs w kabinie po lewej i bezpieczniki są wporządku , czy w takim razie pin 14 i 15 czerwonej kostki mozna podłączyc do pinu nr 5 starej czarnej kostki i czy to rozwiąze problem i abs bedzie działał prawidłowo ? tak samo ten airbag w starym liczniku normalnie się włączał i kontrolka gasła po uruchomieniu silnika :-|

nie robiłem pomiarów bo nie mam miernika i zresztą to nawet nigdy nie korzystałem z tego <ok>

 

[ Dodano: 2010-03-23, 00:17 ]

poczytałem troche na forum co do airbagu to z mojej niewiedzy mogł sie zapisac błąd w komputerze przez to ze gdy był odpięty licznik przekręciłem kluczyk wstacyjce zeby opuscic szyby :/ przez brak licznika sensor mógł zapisac błąd i w 90 procentach przypadków podobno wywala błąd poduszki powietrznej :-/ wiec teraz mam pytanie czy przyczyną moze być zeczywiscie to ?

a co do absu to nie wiem co dalej w takim razie mam zrobić pin abs jest podłączony tak jak powinno to być według rozpiski z pierwszej strony co powinienem w takim razie zrobic zeby ta kontrolka od absu działała tak jak powinna? czy mam zlutowac ten układzik z trzech rezystorów i jednego tranzystora ? czy tez trzeba dac jakies oporniki? jesli tak to jakie muszą one miec parametry bo nic juz nie rozumiem z tego wszystkiego , jestem nowy na tym forum i wczesniej nic takiego nie robiłem przy aucie dla tego też szukam porady co dalej robic bo pomysł wymiany licznika zaczerpnąłem z tego forum i nie wiem co dalej bo jazda z swiecącymi kontrolkami airbag service i abs jakos nie wprawia mnie zbytnio w zachwyt ani tez nie daje mi poczucia bezpieczenstwa , i zresztą nie tylko mi bo moim pasażerom też :-/

i to wszystko co juz wiem na ten temat czy może ktos z kolegów z forum udzielic mi konkretnej odpowiedzi ?

opisałem wszystko jasno i dokładnie nic wiecej nie przychodziu mi juz do głowy wszystko podłączyłem jak było w rozpisce , nie sądziłem ze dalej trzeba bedzie cos kąbinowac tak jak np było to z kontrolką hamulca ręcznego albo , regulacji podswietlenia a okazało sie to ze to tylko kwestia podłączenia inaczej niz to było w rozpisce pinów :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli na starym liczniku wszystko działa, to nie masz problemu z żadnymi błędami, po prostu wygląda na to, że trzeba założyć inwertery( są na schemacie wcześniej ).

Jeśli chodzi o abs, to on działa, pomimo świecącej kontrolki na nowym liczniku. Z poduszkami nie mam głowy ale powinno być to samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!